Vaccinatiepaspoort.... Wie wel, wie niet?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 27 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Bij het invoeren van vaccinatiepas neem ik alsnog het coronavaccinatie.

1. Ja...

50 stem(men)
    28,9%
  2. Nee...

123 stem(men)
    71,1%
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.856
    113
    Vrouw
    Nee zeker niet. Want een feit is dat dat corona paspoort er gewoon gaat komen. Als dat tegen mijn gevoel ingaat, kan ik dat moeilijk accepteren.
    En hoezo zou ik willen dat anderen mijn keuzes begrijpen? Dat zou ik op bepaalde vlakken wel willen ja. Maar ik begrijp ook dat dat niet altijd zal lukken. Ik vind het vooral triest dat kinderen erin betrokken worden. Maar goed dat is hoe ik erin sta.. vraag me vooral af wanneer het klaar is met dat op grote schaal testen.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Nou inderdaad ik las het net ook. Dat gaat op een hellend vlak heel hard bergafwaarts zo. En met z'n allen in NL op vakantie is natuurlijk helemaal geen optie. Daar is NL niet eens groot genoeg voor, je kunt in het weekend je kont al niet keren als je buiten komt.
    Zelfs in de voorjaarsvakantie was bijna alles volgeboekt.

Wat ik me ook afvraag... dat sneltesten kost een vermogen volgens mij. Je kunt toch niet elke keer voor 150 euro pp overal maar sneltesten voor laten doen zolang je niet gevaccineerd bent?

Anouk2005 vindt dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.856
    113
    Vrouw
    Als ze een leeftijd hebben dat ze er zelf mee komen dat ze willen testen, prima hoor. Dan snap ik dat zeker ook! Maar wij willen het bewust niet op deze leeftijd.

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.910
    19.090
    113
    Vrouw
    Mss lees ik uw berichten volledig verkeerd hoor. Maar je lijkt mij heel angstig te zijn.
    Waardoor ik vind (op basis van uw teksten) dat je uzelf wat gek maakt.
    Mijn excuses als ik het mis heb.

Rond het testen van kinderen.
    Tja kinderen verspreiden nu eenmaal mee. Dat is ook buiten corona zo natuurlijk.

Vogelinnetje, loetje en Trirani vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Hier in Groningen heb je 2 teststraten waar ze sneltesten doen. Een van de GGD, dat kost je dus niks en 1 particulier en dat kost 100 euro.

6. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ja, een virus maakt nu eenmaal weinig onderscheid tussen volwassene of kind. Het is niet dat iemand hier moedwillig kinderen in betrekt. Of denk jij dat wel?
    En wanneer het stopt? Dat weet niemand. Als de schade die het virus kan aanrichten als het helemaal los gaat, kleiner is dan de schade die de maatregelen aanrichten zeker? Ik denk niet dat er ook maar iemand is die bewust een economie kapot laat gaan, het welzijn van de mensen onder druk zet, ... Maar dat is ook maar hoe ik er in sta.

suus1983, Neuzeke en Trirani vinden dit leuk.
  7. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.903
    2.692
    113
    Geen idee of dat mag, voor nu nog niet aan de orde. Maar als je dit een keer of 3 hebt dit jaar is dat geen grapje meer...

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.856
    113
    Vrouw
    Het is nog altijd niet bekend in hoeverre jonge kinderen besmettelijk zijn, zij dragen het virus veel minder snel over dan de 16+ groep is meermaals uit onderzoek gebleken. Meestal raken zij besmet door een ouder met corona..
    Ik zeg nergens dat kinderen moedwillig betrokkenen worden, ik denk alleen dat het zeer onnodig is. Daarom ook het besluit dat wij onze kinderen niet laten testen.
    En hoe weten ze dan wanneer de schade van het virus kleiner is? Dat zullen ze dan toch ook moeten gaan uittesten?

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.856
    113
    Vrouw
    Probeer eens iets te accepteren wat compleet tegen je gevoel in gaat? .. en dan als angstig bestempeld worden. Bedankt.

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.672
    8.416
    113
    Vrouw
    In april zouden er testen in de winkel komen te liggen voor een paar euro. Ik heb niet gevolgd of het doorgaat. Misschien moet je die dan van tevoren zelf kopen en mee nemen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Hoe oud zijn ze dan? Heb je zelf wel eens een test gedaan?

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.856
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is 4 jaar en mijn dochter 4 maanden.. zelf heb ik 1x een test gedaan toen ik zwanger was en klachten had.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Maar dan is het ook niet zo nodig toch? Als je 4 bent is het ook geen ramp qua achterstand als je 10 dagen onderwijs mist. Op die leeftijd zou ik ook niet testen.

Neuzeke en Spectre vinden dit leuk.
  14. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja maar als je naar het buitenland gaat heb je een bewijs nodig en die geeft GGD niet af... misschien in de toekomst wel natuurlijk

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Nope GGD heeft al gezegd dat ze daar niet aan mee gaan doen. Er is nu iets van Stichting Open Nederland opgericht voor "plezier" testen.

Mapje vindt dit leuk.
  16. Linda86

Linda86 VIP lid

Maar zou je online uitslag dan niet voldoende zijn? Wij zijn al meerdere keren getest en al die uitslagen staan gewoon online en kan ik zo vinden en laten zien als dat nodig is.

Edit: dan moet je er dus wel voor zorgen dat je een DigiD hebt, maar dat is zo aangevraagd.

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.109
    113
    Vrouw
    Voor sommige landen misschien wel.
    Maar voor Spanje heb je bijvoorbeeld een Spaanse, Engelse, Duitse of Franse en ik dacht een Deenstalige uitslag nodig.
    Ik hoop snel dat een Nederlandse uitslag ook mag, want dan laat ik mij bij de ggd testen. Waarschijnlijk kan dit van de zomer ook, want Spanje is bijvoorbeeld best afhankelijk van Nederlandse toeristen.

Mapje vindt dit leuk.
  18. Mapje

Mapje Niet meer actief

Was het afgelopen jaar in elk geval niet omdat je hem in het Engels moest aanleveren en GGD zelf zegt dat ze er niet zijn voor plezier testen. Bovendien zal dat soms stress zijn in drukke tijden kan het bij ggd lang duren natuurlijk voor je uitslag hebt..

19. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Vetgedrukte klopt inderdaad, wat volgt is jouw interpretatie. Dus ik ben blij dat men zegt: we weten het nog niet, dus we zijn daar wat voorzichtig mee.
    Je hebt inderdaad de vrije keuze om al dan niet te laten testen. Prima toch? En aan bijna alles wat een mens doet of kiest, zijn er gevolgen, dus ook hier aan. Als ik ervoor kies om een hele avond te drinken, dan mag ik niet meer autorijden bijvoorbeeld.
    Ik ga ervan uit dat men dat niet 'zo maar' gaat uitproberen. Maar dat men op basis van heel wat afwegingen en modellen bewust dingen gaat uittesten. Dan nog zal het inderdaad een vorm van trial and error zijn, maar dan wel op basis van adviezen van verschillende experts. En daar blijf ik vertrouwen in hebben. Maar als dat niet zo is, ja dan is dat ook jouw goed recht natuurlijk.

Neuzeke vindt dit leuk.
  20. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113

Deel Deze Pagina