Vaccinatiepaspoort.... Wie wel, wie niet?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 27 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Bij het invoeren van vaccinatiepas neem ik alsnog het coronavaccinatie.

1. Ja...

50 stem(men)
    28,9%
  2. Nee...

123 stem(men)
    71,1%
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Kind alleen in een Ziekenhuis laten liggen is onmenselijk. Dat beleid van Griekenland valt ook over de discussiëren. Ik kan mij in een eerder bericht van jou herinneren dat kinderen vanaf 4 jaar een mondkapje op moeten in de klas? Lijkt mij niet echt gezond. Frisse lucht is altijd nog heel belangrijk.
    En klopt, in Nederland zijn ook enkele tientallen kinderen met Mis C. Maar het is ontzettend zeldzaam en gelukkig slaat de behandeling hiertegen goed aan. Neemt niet weg dat het natuurijk vreselijk is als ze hierdoor op de kinder ic terecht komen. De onmenselijkr beslissing van een land om ze daar alleen te laten liggen, kan ik ook niet helpen natuurlijk.

Wish05 vindt dit leuk.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.111
    113
    Vrouw
    Natuurlijk mag dat! Ik ben wel aan het werk, dus het kan even duren eer ik antwoord kan geven.

3. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    891
    683
    93
    Vrouw
    Vanaf 3 jaar, en dat geld ook voor de supermarkt en alle andere gebieden waar je meerdere mensen kunt tegenkomen.
    (De scholen zijn hier al weer een paar weken dicht, dus is het buurmeisje niet op school besmet.) Frisse lucht kregen ze wel, want de ramen moesten ook open blijven en de kinderen zaten met hun jas aan in de klas en in de koude gebieden in het noorden zelfs met een dekentje.

Op zich vind ik dat de regering het hier vrij goed doet, tijdens de eerst strenge lockdown in maart 2020 waren er op een gegeven moment nog maar 10 nieuwe gevallen in heel Griekenland. Nu zijn veel mensen het zat en houden zich niet aan de regels, zodat er steeds nieuwe gebieden "diep rood" worden. Je ziet steeds vaker mensen rondlopen met de mondkapjes onder hun neus, zodat ze die snel kunnen op doen als er gecontroleerd wordt. Anderen gaan toch bij elkaar op bezoek, studenten houden feestjes enz enz.
    De eerste lockdown in Griekenland heeft bewezen dat het werkt, maar zelfs de strengste regels die iemand kan bedenken werken niet als ze niet worden nageleefd.

Mag er in Nederland dan wel bezoek komen in de ziekenhuizen? Ook op de IC? Dat was een van de eerste maatregelen die hier werd ingevoerd. Geen bezoekers in ziekenhuizen, bejaardentehuizen e.d.

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Ik geloof dat ze kinderen niet alleen in het ziekenhuis laten liggen hier. Volwassenen mogelijk wel, maar dat weet ik niet zeker.
    In verzorgingshuizen mag er wel bezoek komen (in tegenstelling tot de 1e lockdown) omdat de ouderen vereenzaamden. Dat weegt nu zwaarder. Plus het positieve nieuws dat de vaccins daar werken, minder ernstige gevallen van corona in verzorgingshuizen.

5. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik ken geen kinderen met Corona in het ziekenhuis maar wel 2 vriendinnen gehad die tijdens Corona kind in ziekenhuis hadden en die mochten er gewoon bij. Ik denk zelfs dat ze dat met ouders bij COVID kinderen doen eigenlijk. Weegt hier toch altijd vrij zwaar. En als je thuis met je kinderen bent die postief zijn en jij niet zonder je ze ook niet af... tenminste ik zou denken dan krijg ik maar COVID ik laat mijn kind niet alleen.

Spectre vindt dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Dat is toch ook echt ondenkbaar... kun je je voorstellen, hoe alleen en verdrietig (of zelfs angstig) een kind zich zal voelen als het een X aantal dagen zonder papa of mama in een ziekenhuis ligt:$ dat kan gewoon echt niet.

7. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    891
    683
    93
    Vrouw
    Ik heb het nog even nagevraagd bij mijn vriendin die arts is in het ziekenhuis en in principe zou een ouder speciale toestemming kunnen krijgen en constant bij het kind mogen zijn op de gewone COVID afdeling. Maar niet op de IC. Als ik het goed begrepen heb, worden de patienten daar min of meer in constante slaap gehouden, zodat ze er niet zo veel van merken (?), maar daar wilde ik niet verder over vragen.

Maar als je alleenstaande ouder bent en nog een kind thuis met corona hebt, wat doe je dan? Als je zelf ziek bent (zoals onze buurvrouw) wat dan?

Eerlijk, ik kan er 's nachts niet van slapen en kan maar heel weinig doen om ze te helpen. Een pannetje soep voor de deur zetten en wat boekjes voor het oudere jongetje, maar dat voelt niet genoeg...

Sorry, ik ben een beetje down vandaag, morgen zet ik mijn schouders er weer onder en ben vast weer vol hoop dat het "licht aan het eind van de tunnel" er ook echt aankomt.

Mamafiets en Spectre vinden dit leuk.
  8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
  9. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    haal dat tijdelijke maar weg hoor, dit gaat er natuurlijk gewoon permanent komen.

10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ik vind het zeer verontrustend, mensen worden gewoon uitgesloten. Er staat zelfs onderwijs tussen. En inderdaad dat woordje tijdelijk kan ik niet meer zien.

SAARC en Spectre vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.455
    113
    Vrouw
    Onderwijs???
    No way dat ik daarmee een ben.
    Een testbewijsje om naar een voetbalstadion of evenement te gaan. Daar vond ik het wel ok voor. Gewoon omdat je die dingen dan eerder weer kan doen.
    Maar om naar school te mogen? En dan elke week testen? Of hoe wil je dat dan doen?
    Nee. Dat gaat me veel te ver.

Iets anders wat ik lees:
    Volgens de stichting zet de wet de privacy van mensen onder druk. "Privacy-vriendelijkere alternatieven om de maatschappij weer te kunnen openen en normaliseren, lijken niet te zijn overwogen."
    Beetje jammer dat er dan geen alternatief wordt genoemd dan. Het alternatief is dus nog steeds dikke vette Lockdown :cry:

SAARC en Spectre vinden dit leuk.
  12. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik weet niet meer welk land het was (ik dacht Oostenrijk) maar daar testen die kinderen dus iedere dag of week als ze op school zijn. Ze beginnen de dag met het doen van zo’n sneltest met een kort wattenstaafje. Ik zie dat hier ook wel gebeuren eerlijk gezegd. Ik vermoed zelfs dat daarom de lengte van de staafjes voor kinderen wordt aangepast, zodat het straks een eenvoudige ‘stap’ is naar stelselmatig testen in het onderwijs.

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Mooi excuus toch om zoiets er door te drukken toch. Roadmap van de EU. Is zeker geen fake news ;)

Roosje35 vindt dit leuk.
  14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Daarom ben ik 99% zeker dat we nooit meer afkomen van het vaccinatie paspoort aka corona paspoort

SAARC vindt dit leuk.
  15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    De dag dat ze dit invoeren is de dag dat mijn kind thuisonderwijs gaat krijgen.
    Maar hé laten we hopen dat het hier niet zo ver komt

Roebus, SAARC en Zonnestralen vinden dit leuk.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Deze dus

Bijgevoegde bestanden:

17. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.744
    4.929
    113
    Oh maar dat is toch juist goed joh. Al dat egoïstische besmettelijke recalcitrante klootjesvolk moeten we niet hebben in Europa.

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Zo kun je het ook bekijken ja :p vind het voor reizen ook niet persé een probleem, denk ik. Als het daarbij blijft.

19. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.744
    4.929
    113
    Het was uiteraard sarcastisch bedoeld.

Spectre vindt dit leuk.
  20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Heb trouwens beelden uit Israël gezien, waar mensen serieus spreken over hoe onprettig en niet veilig ze zich zouden voelen met mensen in hun buurt die niet gevaccineerd zijn, dus dat ze blij zijn dat enkel mensen met de 'green pass' worden toegelaten.
    Echt... hoe angstig ben je dan zeg.. (overigens zat hij ook nog eens in de buitenlucht met een mondkapje op, dat terzijde). Ik vind dat serieus een ernstige zaak en in de media is het angstvallig stil omtrent Israël.
    Daar geldt de green pass trouwens voor bijna alle openbare activiteiten en kinderen zijn hiervan niet uitgesloten, zij moeten een negatieve sneltest bewijs kunnen tonen.
    Ik zou graag meer duidelijkheid hebben over hoe ze het corona paspoort hier in Nederland vorm willen gaan geven.....

SAARC en Loufoque vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina