Ik weet nog dat er een tijd was dat ik erover dacht om thuisonderwijs te geven. Maar dat ik het belangrijk vond dat ze het eerst op school zouden proberen en dat het daarna geen optie meer was. Met de gesloten scholen periode heb ik ontdekt dat het maar goed is dat ik er nooit aan begonnen ben Dat gezegd hebbende vind ik een paspoort prima als het gaat om luxe zoals vakantie en uitstapjes. Maar niet goed te praten als het gaat om nodige dingen als het betreden van overheidsgebouwen en onderwijs. Toch zou het mij erg tegen de haren in strijken als een vaccinatie nodig zou zijn om naar school te gaan. Dan zou ik eerder geneigd zijn om niet te vaccineren dan zonder zulke gekkigheid. Ik kan er nogal slecht tegen als dingen die met het lichaam te maken hebben, op welke manier dan ook, opgedrongen worden.
Ben ik de enige die hoopt dat het een grote, mislukte 1 april grap is?! Alhoewel vrienden van mij in Engeland hun kinderen voortaan 2 keer per week moeten testen met een sneltest voordat zij naar de basisschool mogen.
Ik zit te twijfelen om de kinderen of thuisonderwijs te geven, of om ze niet te testen en te zeggen dat hun test goed was. Ik weiger namelijk mee te werken aan die onzin. Als de kinderen verkouden zijn houd ik ze wel gewoon thuis, dus is testen ook niet nodig. Waarom kunnen en mogen kinderen niet gewoon kind meer zijn?
Dat laatste vooral. Ben zeker niet tegen vaccinaties.. maar dit is echt een stap te ver. En thuisonderwijs zou ook zeker niet mijn voorkeur hebben maar no way dat ik ooit mijn kind aan dagelijks of wekelijks (preventief) testen ga onderwerpen. Ik hoop echt dat het hier niet zo ver gaat komen, maar word niet echt vrolijk van de berichten die ik voorbij zie komen.
Precies dit. Wanneer je moet vaccineren of testen voor noodzakelijke dingen, dan is er geen vrije keuze meer.
Hier in Griekenland gaan (als het allemaal goed gaat) over anderhalve week de middelbare scholen weer open. Het plan is om voor iedereen gratis sneltesten beschikbaar te maken bij de apotheek die je zelf 1x per week kunt uitvoeren. De leerlingen (en leraren) zouden dan ook 1x per week zelf de test moeten doen voordat ze naar school kunnen gaan. Op zich vind ik het een uitstekend idee, omdat de scholen anders dicht blijven, maar vraag me wel af wie dan controleert of de test echt gedaan is. De meeste leerlingen zullen het wel doen, omdat de middelbare scholen al vanaf november dicht zijn, de eindexamens er aan komen, de scholen weer dicht gaan zodra er weer gevallen in de school zijn en ze het zat zijn om thuis te zijn. De testen komen er voor iedereen die het wil. Zelf thuis testen en dan kan je het resultaat (als je dat wil) online opgeven, zodat er een beter beeld komt van de verspreiding door mensen die geen symptomen hebben
Het klopt niet wat je zegt, de meeste kinderen met corona hebben geen klachten, maar kunnen wel anderen besmetten. Dus ik denk dat preventief testen zeker wel zinvol zou zijn. Ik vind het best ver gaan, maar liever kinderen testen dan vaccineren.
Ik vind het bullshit. Zn test is een momentopname, als je 1 keer per week test dan is het schijnveiligheid.
In de post boven je staat 1 keer per week. Hoe vaak wil jij dan gaan testen? Elke dag? Daar ga ik als ouder niet aan meewerken.
Ik zeg niet dat ik wil gaan testen Maar wel liever testen dan verplicht vaccineren. Zo'n test stelt weinig voor. En als we door meer testen heel veel dingen kunnen versoepelen is het misschien wel een optie.
Nee. Daar ben ik niet voor. Zoals het nu loopt met kinderen testen als er 1 positief is en bij verkoudheid thuis houden vind ik goed genoeg. Ik zou wel graag de sneltesten willen inzetten hiervoor. Dan kan je als school ook direct handelen wanneer er wat speelt.
Nee ik ook niet, dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat ik het een betere optie vind dan verplicht vaccineren. De onrust van het om de haverklap weer thuisonderwijs hebben hakt er hier wel in. En mijn dochter blijft maar moeilijk gemotiveerd. Nu doet ze het cognitief prima op school, maar mentaal is echt wel een ding bij haar.
Wat ik me dan wel afvraag, wie controleert dit dan? Moet je dit thuis doen of word deze op school afgenomen en kijkt er iemand mee? Ik ga dus echt niet mijn kinderen wekelijks laten testen. Ik zie een handeltje op MP
Ik snap geloof ik niet goed wat je wel wil (buiten helemaal open zonder restricties, dat wil ik ook wel, maar dat zit er nu niet in) Open zoals nu geeft teveel onrust zeg je. Preventief testen ben je ook niet voor. Maar is in elk geval beter dan verplicht vaccineren. Wat mij betreft is het openhouden zoals nu. Maar ipv de kinderen met verkoudheid naar een teststraat laten gaan, waarbij je sowieso enkele dagen thuis zit voor er resultaat is, en je bij positief dus eigenlijk al te last bent omdat de rest van de klas gewoon op school was. In plaats daarvan gebruik je een sneltest zodat het verkouden kind dezelfde ochtend al weet of het naar school kan. En de klas kan dan bij positief direct in quarantaine, met dus waarschijnlijk minder positieve sneltoetsen na 5 dagen. En die periode hoeft dus ook niet langer dan 5 dagen omdat niemand op de testuitdlag moet wachten. Zijn jouw kinderen al veel thuis geweest vanwege verkoudheid of zieke klasgenootjes? Hier gelukkig nog niet. Vorige week even spanning met verschillende testen binnen de groep. Maar gelukkig negatief. Mijn kinderen gaan er ook heel relaxed mee om. Als ze thuis moeten werken vinden ze het jammer van voetbal. Verder niks.
Ik ben dan wel benieuwd wat jullie vinden van het testen op de middelbare school. Ik heb namelijk hier al twee brieven liggen “Docent van uw kind heeft bewezen corona, het advies is om uw kind 5 dagen na de laatste contact te laten testen”. Voor het gemaak staat er dus niet bij om welke docent het gaat (logisch privacy). Dus hebben wij hier geen idee wanneer er de laatste contact is geweest (want gedeeltelijk ook afstandsonderwijs). Wij laten het kind dus ook niet testen. Woehoe slecht zijn wij. Oh ja als je denkt dat docent met corona degene is bij wie lessen uitvallen, er vallen hier bijna elke dag lessen uit, een dag zonder lesuitval is zeer bijzonder.
Dat idd @Amarens Ook als je ze niet laat testen moet je toch weten wanneer ze weer naar school mogen lijkt me
Tja wat ik wil, lastig. Ik wil zoveel mogelijk versoepelen, als dat met vaker testen is, dan zij dat zo. Het zou fijn zijn als die blaastesten er op grote schaal komen. Maar sowieso liever testen dan verplicht vaccineren. Maar ik vind dat er veel meer veilig versoepeld kan worden dan nu gebeurt. Dus dat zou ik liever zien. Bv terrassen kunnen volgens mij prima veilig open. En winkels ook, met een goed deurbeleid. En musea e.d. met reserveren ook. Dus dat zou ik liever zien. Dat zou het voor iedereen veel makkelijker maken om vol te houden ook. Hier mogen ze verkouden ook niet naar school, dus dat testen maakt dan niet uit, behalve dat ik wil weten of ze corona hebben en of ze klasgenoten kunnen hebben besmet. Ik denk die halve dag dat je eerder weet of je kind corona heeft weinig bijdraagt aan minder positieve testen in de klas, want het besmette kind is al thuis en verder is er nog een incubatietijd, dus onderling zal er dan weinig besmettingen zijn. In de klas van mijn dochter nu 2 keer corona in de klas. Eerste keer kreeg ze toen zelf corona, waarvan de laatste dagen thuis ze geen begeleiding van school heeft gekregen. Tweede keer was 1 dag (achteraf gezien niet nodig geweest volgens de ggd), hoorden we een kwartier van tevoren dat ze niet naar school mochten komen. Dochter blij, maar ik krijg haar moeilijk gemotiveerd om thuis te werken. Ze vertikt het gewoon. Dat wordt met elke keer thuis blijven moeilijker. Kinderen zijn flexibel maar bij mijn dochter houdt het een keer op. Mijn oudste zit op de middelbare en is een paar weken thuis geweest ivm quarantaine omdat wij besmet waren en zij later ook. Zij heeft sowieso minder dagen op school les, 3 om 2. En daarvan, behalve haar eigen quarantaine, nog niets gemist. Maar daar houden ze ook echt wel afstand (op 2 vriendinnen na die ze ook buiten school regelmatig ziet).