Vaccinatiepaspoort.... Wie wel, wie niet?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 27 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Bij het invoeren van vaccinatiepas neem ik alsnog het coronavaccinatie.

1. Ja...

50 stem(men)
    28,9%
  2. Nee...

123 stem(men)
    71,1%
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Ja dat thuis scholen blijft gewoon erg lastig. Hier is het in de bovenbouw wel heel fijn geregeld (voor de oudets in elk geval). Juf heeft gewoon de webcam op zichzelf en digibord gericht. En de kinderen kunnen alles meedoen wat in de klas gebeurt. Alleen de onderlinge interactie missen ze dan.

Ik denk dat sneltesten wel veel uit kan maken. Het besmette kind is wel thuis, maar kan daarvoor andere kinderen besmet hebben. Die zijn gewoon in de klas en kunnen tot de uitslag van het besmette kind bekend is elkaar gaan aansteken. Dat kind wat thuis is moet dan op dat moment nog een afspraak maken met een teststraat, wachten op de uitslag, die uitslag moet dan nog met school gecommuniceerd worden. Bij oudste in de klas ging daar bij een paar kinderen 2 dagen overheen. Gelukkig negatief.

Met de huidige cijfers verwacht ik geen verdere versoepelingen. Dat vind ik wrang, omdat veel dingen misschien wel zouden kunnen, maar alleen als iedereen zich er netjes aan houd.
    Dus ipv naar de regels zelf kijken zou men veel meer moeten kijken hoe je mensen beweegt zich aan de geldende regels te houden. En dat is breder dan streng handhaven.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat dat besmetten onderling meevalt, gezien de incubatietijd. Hier is het in de ochtend testen, in de avond de uitslag (als je digid hebt), dus dat is gelukkig maar 1 dag.

Ik vraag me af hoe je ervoor kan zorgen dat mensen zich aan de regels blijven/gaan houden. Veel mensen zijn het goed zat of geloven sowieso niet in corona. Hoe langer het duurt, hoe meer mensen zo gaan denken. Als je logisch versoepelt met strenge regels, wordt je uitstraling als overheid veel betrouwbaarder. Het beleid qua versoepelen vind ik echt waardeloos.

3. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.031
    3.287
    113
    Mapje vindt dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    En wanneer zijn de cijfers weer 'goed'? Laat ze daar eerst maar eens duidelijkheid in geven.

5. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.788
    1.584
    113
    Vrouw
    Thuis
    https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/over-risiconiveaus Dit haal ik van de website maar als het net zo gaat als met de routekaart dan moet ik je het antwoord schuldig blijven....;)

Mamafiets, Mapje en Spectre vinden dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    sannever vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    En juist daarom zou het voorzichtig openen met sneltesten een optie kunnen zijn.
    Ging het over 2 of 3 weken, dan is het overdreven om nu in te zetten. Maar juist omdat het zo lang duurt wil je een alternatief voor de ondernemers.

Maar ik snap ook goed de weerstand. Waar leg je de grens? Wanneer kan je er weer mee stoppen? Toen ik las over toegang tot onderwijs gingen mijn stekels ook overeind staan.

Dat is inderdaad de enorme uitdaging waar de overheid voor staat. En ik ben blij niet in hun schoenen te staan, want ik weet het echt niet. Zeker met de wappies die met hun eigen wappiepartij 8 zetels hebben o_O

Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina