Vaccinaties - de huidige stand van zaken

Discussie in 'Verzorging' gestart door Juul75, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik hink een beetje op 2 benen wat dit onderwerp betreft.. ik ben zeker niet volledig voor, omdat ik ernstig mijn bedenkingen heb en het RIVM niet vertrouw ( dat komt ook door dingen rondom de borstkanker toestand die aan velen van jullie waarschijnlijk voorbij is gegaan maar waarmee wij dus te maken hadden met onze oudste andere discussie)

ik heb ze uiteindelijk wel alle drie laten vaccineren en ik moet zeggen dat ik er niet geheel gerust in was of ben. ik heb ook vaccinaties laten splitsen omdat ik bijv ernstig mijn twijfels heb bij bijv de bmr. om die reden is die in 2 keer na zijn tweede verjaardag gedaan.

hoewel ik er dus niet volledig achter kon staan ging de wip toch naar wel vaccineren, ook weer om een aantal redenen. soms zijn dingen gewoon niet zo zwart wit. ik benijd de mensen die wel zulke volmondige keuzes kunnen maken. ik ben het met zo gelukkig eens dat we anders weer in vooroorlogse taferelen terrecht kunnen komen zoals ze die al beschreven heeft.

ik heb 2 kinderen met een autisme verwante stoornis, toch geef ikd aar de vacinaties niet de schuld van. dat acht ik dan weer een plausibele bijwerking. ass is genetisch bepaald en ik kan me maar moeilijk voorstellen dat een vaccin overnacht je hele genen veranderd.

ik vind elke mening belangrijk of die nu voor of tegen is daarom snap ik de hetse tegen zo gelukkig niet zo. ik vind eht juist interesant om te lezen wat iemand besluit en waarom en wat de achterliggende gedachtes zijn, ik ben het vaak met haar eens en soms niet. nou daarom waardeer ik haar echt niet minder als persoon.

om een kleine zijsprong te maken wil ik jullie iets anders voorleggen. ik heb maandagavond een stuk gevolgd op radio 1 over bestrijdingsmiddelen in de groentebranche. man man daar wordt je niet bepaald vrolijk van. die dienen om het zenuwstelsel van ongedierte en insecten te vernietigen/veranderen. dat komt in de grond en weer in de plant welliswaar verdund, maar toch.

ik denk dat we met dit soort dingen en alle dingen die we niet eens weten. neem de toestanden rondom de kip. heb daar al eens eerder over gesproken. van al dit soort dingen wordt ik dus bang, jullie niet?

2. Bri

Bri Niet meer actief

blup, ik vind dat wij op een ongelooflijk respectloze manier omgaan met dieren en landbouwgrond. daarom kies ik, als er redelijkerwijs iets te kiezen is, voor biologische producten. niet eens omdat ik vrees voor mijn gezondheid, maar omdat ik vind dat we niet op die manier met leven mogen omgaan.

juul, sterkte met de buisjes! en je hebt groot gelijk, dat je je buik in de strijd hebt gegooid. zo vaak krijg je die kans niet, toch? ;)

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Juul, sterkte!

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.265
    6.727
    113
    Ik reageer op oleander, wederom met alleen maar feiten die ikzelf ken.

Artsen, apothekers en farmaceutische bedrijven zijn verplicht om alle meldingen door te geven aan het Lareb. Het zal vast een keer voorkomen dat een arts het vergeet of de melding niet belangrijk genoeg vindt. Daarom kun je binnenkort als patient/ouders zelf ook bijwerkingen melden. Dit vergroot de kennis. Continu worden kosten/baten tegenover elkaar afgewogen. Als de beoordelende instanties de meldingen dusdanig belangrijk vinden, dan moet een farmaceutisch bedrijf de bijsluiter aanpassen. Wellicht dat het Lareb nu ook anderssoortige meldingen krijgt, waardoor er ook anders tegen de evaluatie aangekeken moet worden. Dat weet ik niet.

Een farmaceutisch bedrijf mag dit niet negeren en is verplicht het te registreren.

Het klopt dat het CBG regelmatig om de tafel zit met farmaceutische bedrijven, echter nooit om steekpenningen aan te nemen of zich om te laten praten. Voor de patient is het van belang dat er goede, werkzame, veilige middelen op de markt komen. Het CBG adviseert hierin de farmaceutische bedrijven, zodat de registratieaanvraag optimaal kan verlopen. Het klopt dat deverslagen van de vergaderingen verre van compleet zijn, maar dat komt omdat er veel bedrijfsvertrouwelijke informatie in staat die niet openbaar kan worden gemaakt. Het klopt dat het CBG geld ontvangt van bedrijven. Dit zijn kosten die het CBG maakt voor de beoordelingen van de registratieaanvraag die doorberekend worden aan de bedrijven. Dit zijn de primaire inkomsten voor het CBG.

Deel Deze Pagina