Er waren toen idd twee soorten vaccins in omloop pandemrix en focetria. Weet zo niet welke, maar een werd door zorginstellingen gebruikt en de ander door GGD. Op 23 mei as is er trouwens een uitspraak tussen huisarts vd linden en de meneer van het rivm. Ben benieuwd wat dat wordt. Proces
Ik ben ook super nieuwsgierig en ben blij dat het tot een proces komt, dan is de uitspraak teminste openbaar. Zoals hiervoor al geschreven laat ik ook niet tegen de griep prikken omdat ik daar ook geen overtuigend bewijs voor heb gezien, de keuze voor welke griepvariant wordt geeent is nogal arbitrair. Wat mij wel intrigeert is in hoeverre de rechter meegaat in de bewering over verstrengeling van belangen van Coutinho. Die belangen zijn namelijk openbaar, net als die van Osterhaus, maar ik vind dat eigenlijk niet kunnen om twee broodheren te dienen.
ik ben zeeeeer zeker VOOR inenten als NIEMAND was ingeënt wat dan? degene die zich niet hebben laten enten mogen van geluk spreken dat het merendeel van NL dit WEL heeft gedaan en dáárdoor niet of minder ziek worden als niemand geënt was waren de epidemieën niet te overzien lees dit hartverscheurende verhaal eens van een kersverse moeder die haar 27 dagen oude kindje is verloren aan de kinkhoest, zei zou er de héle wereld voor over hebben en neemt zichzelf erg kwalijk zich niet te hebben geënt tegen de kinkhoest en dat daardoor haar dochter is overleden Kaliah’s Story | Shot by Shot
Je hoeft alleen maar even in je stamboom terug te gaan om te kijken waaraan de kindjes overleden. Mijn over-overgrootvader ( en dan hebben we het over het midden van 1800)had 12 kindjes gekregen, slechts 3 daarvan bleven in leven. De doodsoorzaken: ondervoeding, polio, tetanus, bof, mazelen. En dat allemaal voordat de kindjes 4 jaar waren. Mijn man komt uit de 2e wereld. Na het ineenstorten van de SU, klapte ook het gezondheidssysteem uit elkaar. In het land waar hij vandaan komt (een van de -stanlanden) wordt nu alleen nog maar ingeent door wie het kan betalen. Gevolg, veel meer kinderen overlijden aan ziektes zoals Polio, difterie etc. Ziektes, die daar ook niet meer voorkwamen. Vandaar dat ik me ook aansluit bij iemand die het al zei: wat zijn we gezegend dat we hierover zelf een keuze mogen maken.
Kinkhoest kan je zeer zeker ook krijgen als je bent ingeënt en het hoeft dan niet persee milder te verlopen. Daarnaast worden baby's toch pas na 2 maanden ingeënt? In NL tenminste. En tsja ik ben van mening dat de epidemieën met kinderziektes al grotendeels verdwenen voor het inenten, wil daarmee niet direct zeggen dat een vaccinatie onzin is maar als er geen vaccinaties waren voor kinderen had het er ècht niet precies uitgezien als een eeuw geleden.
Kinkhoest heeft zich helaas gemuteerd waardoor het vaccin zijn nut aan het verliezen is. Mijn nicht heeft het nu (zij is ergens in de 30) en ook haar kinderen van 14, 12, 2 en 2 maanden zijn helaas ermee aangestoken. De oudste drie zijn allemaal ingeënt en toch zijn ze ziek. De jongste was nog niet ingeënt en ligt nu in het ziekenhuis.
Dat is mijns inziens ook niet helemaal waar. Epidemieën maken doorgaans een golvende beweging (beetje zoals de economie, conjunctuurgevoelig zeg maar). Het is er altijd, maar niet altijd in erge mate. Ik denk niet dat de kinderziektes verdwijnen, we hebben ze teruggedrongen (als in: besmetting tot een minimum beperken) dmv van vaccinatie en verbeterde hygiene, maar weg .. nee ... totaal niet. Ik denk dat Chebu's verhaal daar wel een voorbeeld geeft. Haal de vaccinatie weg, en de ziekte steekt meer en meer de kop op. ik heb 4 jaar geleden ook Kinkhoest gehad. Maar ik denk ook dat door de enting was het een mildere vorm (of: beter bestand tegen), dan wanneer ik niet geënt zou zijn geweest. Van kinkhoest kan je overlijden en nu was het bij mij althans beperkt tot een ontzettend gemene diepe hoest, tot kokhalzen toe (en Tena Ladies, want mijn blaas kon de kracht van de hoest ook niet meer aan ) en slapeloze nachten (ik "sliep" beneden, rechtop zittend op de bank, want liggen kon ik niet) En ziektes hebben nu eenmaal de onhebbelijkheid om te muteren, helaas kom je daar pas later achter. Je kunt alleen zorgen dat de ziekte geen dodelijke variant aanneemt ... dus vaccineren. Er zijn ook vaccinaties waar ik totaal niet achter sta hoor, bv de griepvaccinatie of de baarmoederhalskankervaccinatie. Grote grote onzin waarvan ik het nut nog altijd niet bewezen acht.
Niet alle epidemieën, maar valt een kinderziekte daar eigenlijk onder? De pest kwam vroeger in epidemieën terug, vooral in tijden van armoe en slechte hygiëne. Maar de pest is al tijden niet meer in Nederland teruggekomen. Sommigen komen terug natuurlijk oa door mutatie van het gen. En kinderziektes zijn nooit 100% uitgeroeid dat geloof ik absoluut.
Kun je dat ook onderbouwen? Het is namelijk zo dat de mortaliteit bij kinderziektes minder werd voordat er gevaccineerd werd, maar niet dat de ziektes minder voorkwamen. Goede hygiene en voeding gecombineerd met de uitvinding van penicilline verbeterden de kans op overleving. Maar het aantal ziekten nam niet per se af, maar wel het aatal sterfgevallen als gevold van de ziektes. Maar ik neem aan dat we niet alleen vaccineren om te zorgen dat onze kinderen niet dood gaan, maar ook op andere nare bijerkingen niet te hebben zoals verlamming en zo.
Ik heb hier niet alles gelezen maar wat ik mezelf afvraag is wat zit er nu precies in die spuiten? Kan ik dat ergens teruglezen? En waarom wel/niet inenten?
Enting voor rode hond geeft ook geen garantie. Ik heb rode hond gekregen in de zwangerschap en hierdoor een ma gekregen. Was wel geënt en dacht dat ik dus veilig voor was. 5% maakt na deze enting geen antistoffen aan voor rode hond en is de enting dus voor niks geweest. Ik weet niet in hoeverre dit is met andere ielers waar je tegen geënt wordt?
In de bijsluiter Gezondheid Nieuws, Medische Dossiers, Ziekten & Medicijnen - ConsuMed Gezondheid Nieuws, Medische Dossiers, Ziekten & Medicijnen - ConsuMed
De gebruikte hulpstoffen in DKTP-Hib, Pneu, BMR, DKTP, DTP, HPV vaccins voor kinderen - Aluminiumfosfaat is een metaal. Bewezen toxische effecten op het zenuwstelsel en is tevens één van de mogelijke oorzaken van de ziekte van Alzheimer. - Calciumchloride (dihydraat) is schadelijk bij inslikken en inademen. Het is een afvalproduct van bepaalde industriële procedés. Het tast vele metalen en bouwmaterialen aan. Het kan irritatie geven aan aderen, longen, maag-darmkanaal en ander weefsel. Het moet in elke vorm worden weggehouden van kinderen. - Fenolrood (phenolsulfonphthalein), Ph indicator inkt. Genotoxisch. Mogelijke oorzaak van lever-, nier-, hart- en luchtwegbeschadiging. - Formaldehyde (formaline) is zeer giftig. Verstoort het immuunsysteem. Kan chronische bronchitis en oogirritatie veroorzaken. Het Internationaal Agentschap voor Kankeronderzoek (IARC) en de Wereldgezondheidsorganisatie (WGO) hebben sinds 2004 bewezen dat deze stof kankerverwekkend is. - 2-fenoxyethanol is giftig en de ether van fenol en etheenglycol (antivries). Irriterend voor ogen, huid en luchtwegen, veroorzaakt een ernstige verstoring van het centraal zenuwstelsel. In hoge dosering is het dodelijk. - Kaliumfosfaat wordt gebruikt als voedingsadditief (E340) en kan hyperactiviteit, darmstoornissen en een onbalans in het natuurlijk calcium / fosforevenwicht veroorzaken. - Kaliumchloride (E508) is een zout dat van nature in het lichaam voorkomt en speelt een rol bij het reguleren van het kloppen van het hart. Zowel een te hoge als een te lage extra dosering kaliumchloride kan gevaarlijk zijn voor het hart. - Neomycine kan bij een te hoge dosis giftig werken op het gehoor en de nieren. - Magnesiumsulfaat (E518) kan diarree en nieraandoeningen veroorzaken. - Mannitol (E421) is zoet- en antiklontermiddel dat zuurheid, uitdroging, nierstenen, misselijkheid, duizeligheid, flauwvallen en andere nare gevolgen kan geven. - Medium 199 is een complex medium dat Polysorbaat 80 en andere substanties bevat. - Mononatrium glutamaat (MSG-E621) geeft hersenbeschadiging in het gebied van de hypothalamus, beschadiging van het hormoonstelsel, de vernietiging van hersencellen, problemen met voortplanting, leermoeilijkheden, hartritmestoornissen, verergert de symptomen van astma en kanker. Door peuters en kleuters aan MSG-E621 bloot te stellen wordt de kans op gezondheidsproblemen in hun leven zeer vergroot. - Polysorbaat 80 (E433) wordt gebruikt in ijsjes, oogdruppels en antivries. De mogelijke bijwerkingen zijn: uitslag, jeuk, moeilijk ademhalen, gezwollen mond, gezicht, lippen of tong, troebel zicht, pijn in de borst, verward zijn, flauwvallen, onregelmatige hartslag en griepachtige symptomen als koorts, rillingen en een zere strot, aanvallen, bleke huid, diarree, duizeligheid, hoofdpijn, overgeven, chronische moeheid, zwellingen in armen en benen, zuurstoftekort, spraakproblemen en gewichtstoename. - Zoutzuur (E 507) wordt in zeer kleine hoeveelheden in zwembaden gebruikt. Mogelijke aantasting van het slijmvlies van de slokdarm en de maag. Beschadiging van de bloedvaten. Ook de ademhaling en de bloedsomloop kunnen worden aangetast.
Er zijn ook 2 bijsluiters voor de BMR vaccinatie, 1 voor deskundigen van 57 pagina's.... En 1 voor de leek dat zijn wel getelt 7 pagina's.....
Maar wat ik me afvraag he.. En bedoel dit niet aanvallend hoor. Als ik zo lees wat er in die vaccinatie zit is het puur vergif. Als het indd vergif is dan zou het toch niet gebruikt MOGEN worden als vaccinatie? Of ben k dan echt niet helemaal in orde?!
Er word vermeld dat een kleine hoeveelheid geen schade aan kan brengen.... En dat geloof ik niet, je kind krijgt dit toch binnen.
Maar als het wel schade kan brengen dan zouden toch alle kindjes die hier mee geënt worden niet in orde zijn? ( bedoel het echt niet zo lullig hoe het er misschien staat hoor maar weet het even niet anders te verwoorden)