Vaccinaties tasten gezondheid aan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lovewinnie, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Sorry, ik vind soort berichten levensgevaarlijk.
    Die entingen zijn er niet voor niks. Kinkhoest bijv. is dodelijk.
    Hoe rot ik de prikken ook vind, ik twijfel niet aan de werkzaamheid ervan en ben blij dat ze er zijn.

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Of antibiotica, dan schrik je je helemaal het apezuur! Als je leest wat daarin zit....

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.460
    36.401
    113
    Mijn zoontje is met 3 weken ingeent tegen kinkhoest omdat het heerstte bij ons in het dorp, het kan dus wel eerder.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd. Dan kun je wel in een hutje op de hei gaan zitten
    Je kind niet inenten vanwege deze hulpstoffen maar je kan me niet wijsmaken dat diegene zelf geen dingen eten, medicijnen slikken, uitlaatgassen inademt, medische behandelingen ondergaat waar deze hulpstoffen niet inzitten

Als je geopereerd moet worden, doen jij of je kind dit dan ook doder narcose, want ja, er kunnen weleens schadelijke hulpstoffen inzitten ;)

Het niet opereren is in dat geval schadelijker dan de hulpstoffen, en het krijgen van bijv polio is ook altijd nog schadelijker dan de hulpstoffen van een inenting

Denk dat degene die niet enten zeeeeer blij mogen zijn dat het merendeel van NL en andere landen wel ent, anders had je allang meer polio en andere uitbraken gehad, zoals die vroeger plaatsvonden in gereformeerde gemeentes waarin men niet ente

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ben toch echt blij dat ik zelf kan denken en ook zelf mag bepalen wat ik wel en niet goed vind.

Ik heb voor allebei de standpunten respect. Kan me in beide kanten ook inleven. Er zal wel een kern van waarheid zitten in het anti vaccinatie standpunt. Net als er heel veel pro's zijn voor het standpunt van inenten.

Ik kies ervoor om wel te enten net als iemand kiest voor niet enten omdat ik van mening ben dat de voordelen groter zijn dan de nadelen.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb hier nog een foldertje liggen met daarin het geschatte aantal ziektegevallen voor en na vaccinatie:

Bof voor : 80.000
    Bof na: 50

Mazelen voor: 150.000
    Mazelen na: 50

Rode Hond voor: 40.000
    Rode Hond na: 50

Difeterie voor: 300
    Difeterie na: 5

Kinkhoest voor: 150.000
    Kinkhoest na: 5000

Tetanus voor: 100
    Tetanus na: 2

Polio voor: 1000
    Polio na: 1

Hib-ziekten voor: 700
    Hib-ziekten na: 15

Menigokokken C voor: 750
    Meningokokken C na: 5

Hepatitis B dragerschap voor: 270
    Hepatitis B dragerschap na: 90

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Magnesiumsulfaat heb ik serieus in liters toegediend gekregen, anders was ik nu hartstikke dood. Dus ik denk dat de hoeveelheid in een vaccinatie niks doet :) Dat zal voor de andere stoffen net zo zijn.

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    eens

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

weet je wanneer je je schuldig moet voelen als je kindjes aan iets simpels doodgaan waar nu een vaccinatie voor is, ik denk dat je het moet meemaken wil je de serieusheid van bepaalde ziektes snappen en waarom een vaccinatie belangrijk is.

Weet je wat de gezondheid aantast doodgaan aan een ziekte waarvoor je een vaccinatie voor kan krijgen.

Ja er zal best spul inzitten (word met de tijd ook steeds beter) maar het middel is niet erger dan de ziektes waarvoor je het krijgt hoor, ik denk dat je dat goed in je hoofd moet onthouden als je denkt WAAROM geef ik mijn kind een vaccinatie..

Er zijn zoveel moeders die hun kinderen bewust ongezonder maken door bv te drinken of roken tijdens een zwangerschap ik denk dat dat heel wat meer gevaren oplevert dat een vaccinatie ;)

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Eens!! toch onzin om je kind niet te laten vaccineren stel je kind gaat dood aan kinkhoest?? en dat had je met een simpel prikkie kunnen voorkomen.....uhmmm schuldgevoel van hier tot tokio??

11. Bri

Bri Niet meer actief

Een ingrediëntenlijst zegt mij niks zonder hoeveelheden erbij. Als je er maar genoeg van drinkt is ook keurig gezuiverd drinkwater dodelijk.

12. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    [Ja en jij vind dat krom, en wat ik krom vind is dat veel mensen bezig zijn met e nummers en gezond, biologisch eten etc maar wel hun kind dan enten waar ook genoeg troep in zit.[/QUOTE]

Mee eens!!
    Vind het ook een heel ingewikkeld iets..twijfel enorm. En dan de reacties hier dat niemand nog is doodgegaan aan het eten van bespoten groentes die gewoon bij de AH liggen..nee, daarom zijn er tegenwoordig zoveel mensen die kanker hebben..er zitten wel degelijk stoffen in die vaccins die zwaar kankerverwekkend zijn en dát beangstigd mij dus zo. Ik kan me vinden in de argumenten van voor-en tegenstanders van vaccineren, en ik vind het verdomd lastig.

13. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Een stof als formehadyne, die dus echt kankerverwekkend is, daar wil je dus toch ook niet een béétje van in je kind laten spuiten? Nogmaals, ik ben niet tegen vaccineren want ben er niet uit, maar dit soort dingen plaats ik mijn vraagtekens bij.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Er kunnen sporen van formaldehyde (een stof die trouwens ook door het menselijk lichaam wordt geproduceerd) in vaccins zitten. In zo lage hoeveelheid, dat het ook voor baby's als veilig wordt beschouwd. Het wordt gebruikt om te voorkomen dat de virussen en toxines in sommige vaccins je ziek maken.
    Ook kankerverwekkende stoffen kunnen niet in alle concentraties en hoeveelheden kwaad.

Bron: de FDA (Common Ingredients in U.S. Licensed Vaccines)
    Erg informatief, en met verwijzing naar gepubliceerd onderzoek.

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

nee heel veel dingen die je gebruikt kunnen niet goed voor je zijn maar worden juist in kleinere hoeveelheden of andere manieren gebruikt voor je gezondheid, ik denk persoonlijk dat er heel wat meer middelen zijn die je al gebruikt (neusspray, PCM e.d.) waar ook niet al te fijne stoffen misschien kunnen inzitten) dan mag je later zelfs geen oogmake up opdoen want dan word het ook bij gebruikt (las ik net) heel veel stoffen zitten in heel veel producten en eerlijk; oog make up kan je missen maar polio krijgen lijkt mij toch wel prioriteit hebben dan een vaccincatie hier tegen.. misschien moet je anders eens iemand opzoeken die zijn kindje verloren is aan een simpele ziekte of een kindje wat polio heeft zodat je werkelijk de gevolgen ziet.

Voor heel veel mensen is het een "ver van je bed show" en zie je de directe gevolgen als je niet inent niet meteen dus op zich zou je je hierin kunnen verdiepen..

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mee eens!!
    Vind het ook een heel ingewikkeld iets..twijfel enorm. En dan de reacties hier dat niemand nog is doodgegaan aan het eten van bespoten groentes die gewoon bij de AH liggen..nee, daarom zijn er tegenwoordig zoveel mensen die kanker hebben..er zitten wel degelijk stoffen in die vaccins die zwaar kankerverwekkend zijn en dát beangstigd mij dus zo. Ik kan me vinden in de argumenten van voor-en tegenstanders van vaccineren, en ik vind het verdomd lastig.[/QUOTE]

Ik zou daar dus geen verband tussen leggen. Ik ben zelf van mening dat er niet veel meer kanker is dan vroeger, ik denk dat onze kennis en de wetenschap zodanig verbeterd dat we het eerder, sneller en vaker kunnen constateren. Maar dat het komt vanwege eventueel bespoten groentes ... nee, daar geloof ik geen snars van.

Geloof me, als iets absoluut een gevaar voor de gezondheid vormt, dan komt dat echt niet op de markt hoor. En zoals Bri zegt, de hoeveelheden die in vaccins zit verwerkt (en ook in andere medicijnen, formeldahyde is een conserveringsstof, en wordt ook toegepast in andere medicaties) is niet levensbedreigend.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Neem aan dat als ze zwanger is of dat wil worden een volwassen vrouw is, die toch wel zélf haar beslissingen kan maken en niet alles aan haar moeder hoeft te vragen. En trouwens: hiertegen ben ik ook ingeënt maar tijdens mijn eerste zwangerschap kwam er uit de bloedtesten dat ik hier niet tegen ingeënt was. Dat vaccin had dus niet aangeslagen. Kan ook nog gebeuren natuurlijk. Maar verder geen last/probleem gehad m.b.t die rode hond.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

#158 Saja87, 24 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2012
    Ben het helemaal met je eens!

Ik denk dat vroeger ook mensen dood gingen aan kanker hart en vaat ziekte etc maar toen was daar weinig tot niets over bekend.
    Nu wel en hoor je het dus ook vaker.

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.930
    113
    meer mensen kanker en hvz: dat klopt, mede dankzij de vaccinaties, antibiotica an verbeterde algemene hygiene gaan velen niet meer dood aan allerlei infecties maar worden ze oud genoeg om ouderdomsziekten te onwikkelen.

Deel Deze Pagina