Paccodoek, en nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door carmpje, 18 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    Ik heb eerder al meer onderwerpen geopend over mijn dochtertje die niet wil slapen overdag. Uiteindelijk toch maar in gaan bakeren mbv Paccodoek. Ze is nu bijna 14 weken.
    Ze slaapt echt super!
    Eenmaal ingebakerd gaat ze huilen, hup speentje erin, en binnen (!) een minuut is ze vertrokken.
    Nu vraag ik me af hoe ik dat straks moet gaan doen. Is het de bedoeling dat ze straks ook zo gemakkelijk gaat slapen? En hoe lang moet ik dit doen?

2. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Hoihoi

Ik heb de Pacco's gebruikt tot Isabelle een maand of 5 was.. Je merkt het vanzelf misschien wel wanneer ze eraan toe is om zonder te slapen, Isabelle ging protesteren tégen de doek, terwijl ze ze eerder toelachte.. Met een maand of 4 á 5 kun je vaak gaan afbouwen met inbakeren.. de één laat bijvoorbeeld een armpje vrij, de andere bakert niet meer in tijdens de 'beste' slaapjes, en dan bij steeds minder slaapjes inbakeren. Hier ging het vrij makkelijk, eerst overdag niet meer inbakeren, toen 's nachts ook niet meer.. En mijn meissie sliep toen net zo goed mét als zonder Pacco..
    Zolang je kindje niet kan omrollen, mag ze gewoon ingebakerd slapen.

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Bij Fenne maar een paar weken nodig geweest. Ik merkte dat als ze in slaap viel in de box ofzo dat ze dan vanzelf rustiger sliep. Dus toen de overdag slaapjes dat ding uitgelaten en toen ook snachts geprobeerd en dat ging goed.

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier heb ik hem tot drie maanden gebruikt. Na de tweede prikjes ging het slapen best oke, en besloot ik het verder zonder te proberen. Het kost hem iets meer moeite om in slaap te komen, maar meestal is hij binnen tien minuten wel weg, en dat vind ik meer dan redelijk. Wel stop ik de dekentjes goed in en als hij heel erg moe is (en dan druk met z'n armpjes gaat zwaaien), een armpje onder de deken. Ook heb ik een dikke slaapzak aangeschaf met mouwen, dan is het wat minder makkelijk wakkerslaan.
    Succes ermee.

Deel Deze Pagina