Sinds een ruime week is mijn dreumes van 21 maanden ziek. 'S ochtends is ze redelijk vrolijk, eet ook redelijk. Ze wil dan graag spelen en naar buiten. Telkens veranderd het na haar middagslaapje. Ze wordt dan verdrietig wakker en wil niet eten. Ze is dan moe, suf en hangerig. Ze drinkt amper en wil alleen maar bij me zitten. Als ze een paar happen avondeten eet, spuugt ze het weer uit. Ze voelt warm aan, maar heeft geen koorts. We zijn bij de huisarts geweest. Haar oren en keel zijn erg rood. Dat verklaart echter niet waarom ze steeds spuugt. We hebben antibiotica meegekregen, maar dat gaat waarschijnlijk niet helpen omdat ze geen koorts heeft, en dus geen ontsteking. Herkent iemand dit? Verder heb ik niet echt een vraag. Wilde het graag even van me aftypen.
Ach, wat sneu. Volgens mij kun je wel een ontsteking hebben zonder koorts, dat heb ik wel vaker gehoord iig. Dus ik hoop van harte dat de antibiotica gaat helpen. Verder kan een buikgriep wel een week aanhouden en dat heerst natuurlijk ook. Het is ook normaal om je in de ochtend beter te voelen dan in de middag/avond. Sterkte ermee, ik hoop dat ze snel opknapt! Mijn dochtertje is laatst twee weken ziek geweest, pffff, dus ik weet hoe het is. Maar ze is er weer bovenoo gekomen. En als je het toch niet vertrouwt, gewoon teruggaan naar de huisarts. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig....
Bedankt voor je bericht Fabje! Ik las inderdaad dat een ontsteking zonder koorts niet vreemd is. Ook las ik dat een oorontsteking prima kan samenhangen met spugen. Pff ik vind het maar niks. Vooral dat ze zo weinig drinkt
Ons mannetje loopt bij de kno omdat hij al heel lang problemen heeft. Daar bleek dat hij momenteel streptokokken infectie geeft van de keel. (Dit weten ze doordat ze slijm op kweek hebben gezet) Hij heeft geen koorts. Spuugt ook soms veel soms niet. Online las ik da juist bij kleine kindjes er vaak overgegeven wordt als ze infecties van keel gebied hebben vooral bij streptokokken infectie. Bij ons werkte 1e kuur antibiotica niet en we hebben een nieuwe gekregen. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!