hallo, ik ben benieuwd waneer mijn zoontje van 22 maanden nou eens het woordje nee begrijpt. hij doet bv de kastdeurtjes open en dicht en de laatjes, dan zeggen we van nee dat mag niet op ooghoogte, dan gaat hij daar weg en gaat naar de keuken waar hij niet mag komen. hij gaat dan lachen en hij weet wat hij niet mag. dan gaat hij ons eerst aankijken en doet vervolgens de dvd speler aan en uit en dan kijken wat voor reactie hij krijgt. we zijn zowat de hele dag politieagentje aan het spelen en weet ik niet hoe vaak nee dat mag niet zeggen, na de derde keer krijgt hij trouwens straf dan moet hij 2 minuten de gang op, maar dat vind hij helemaal niet erg. pffff die peuterpuberteit. ik kan me niet herinneren dat mijn oudste zoontje ook zo erg aan het uitproberen was. voor de rest is het een lieve schat hoor. hij huilt eigenlijk nooit en lacht heel veel, slaapt en eet heel goed en is voor de rest ook heel lief, alleen nu met dat de hele dag uitproberen. pffff. vermoeiend. groetjes wendy.
Hier hetzelfde verhaal, straffen is in mijn ogen nog te vroeg, dat besef hebben ze nog niet, dat blijkt wel. Ik leid hem zoveel mogelijk af en als ik het echt gehad heb gaat ie maar mooi wat eerder aan zijn slaapje beginnen
Volgens mij begrijpen onze dreumessen het woordje "nee" donders goed, ze zeggen het zelf immers de hele dag. Althans die van mij: nee, niet wachten; nee, niet slapen; nee, niet luier; nee, nee, nee en nog eens nee. Maar niet naar jouw "nee" luisteren is gewoon uitproberen. Ik wens ons veel geduld en wijsheid! Groetjes, Wendy
Dano is een stukkie jonger, maar ook al zooo ondeugend. hij weet waar hij niet mag komen, de keuken en de gang(daar staan de kattenbakken) verder mag hij niet aan de playstation komen en de TV. maargoed dan gaat hij ook alles af wat niet mag. Het ergste is nog dat hij dat doet en tegelijkertijd met zijn hoofd nee schud en Bah bah zegt hahaha. Indd heel vermoeiend soms.
Heel herkenbaar, mijn dochtertje doet het ook inclusief het nee erbij zeggen. Kan mij voorstellen dat je het soms erg vermoeiend vindt. Ik denk dat ze er nog lang mee oefenen en spelen. Zal vast per kind verschillen wanneer ze het nee sneller accepteren. Dat politie agentje spelen vind ik nog niet zo erg. Het gejengel om haar wens kracht bij te zetten vind ik wel lastig. Hopelijk geeft ze dat snel op als ze ontdekt at het nutteloos is. Ook ik vind echt straffen nog te vroeg (ze is 1,5).
hoe herkenbaar.. (hier 20mnd) toch snapt hij meer van mijn nee dan hij wil laten blijken, hij weet precies wat je bedoelt. echte straf doen wij ook niet, maar als hij bijv. voor de 4e keer de kat slaat oid dan gaat hij toch echt wel in de box voor 'straf'. als hij erin zit word hij eerst heel boos, maar daarna gaat ie vaak nee schudden en noemt zijn woord voor kat. zo van neenee niet bij de kat. na een paar minuten word hij vaak overdreven lief en vraagt weer uit de box te mogen hihi (om natuurlijk binnen 10 minuten weer hetzelfde te gaan doen...) vind de wens van wenniepenny wel erg leuk ik wens ons allen ook veel geduld en wijsheid, we zullen het nodig hebben