Vaccinaties

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skatje, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Misschien weet iemand hier wat de juiste ingang is voor mijn probleem.

Mijn dochter van 2 maanden moet haar eerste prikjes. Maar nu zit er tegenwoordig automatisch HepB in het DKTP vaccin. En dat wil ik niet. Er wordt al genoeg troep naar binnen gespoten en wij vallen niet onder de risicogroep: werken niet in de zorg, wonen in een dorp zonder al te veel buitenlandse mensen, gaan niet verder weg dan Frankrijk met vakanties.

Nu zeiden ze op het cb dat de huisarts dit vaccin dan kan geven.
    - Huisarts gebeld: nee kan niet, moet op het cb.
    - Bij het cb geweest, nogmaals aangekaart: nee, kan niet, bel de GGD maar.
    -GGD gebeld: nee, kan niet, enten geen kinderen onder de 4. DKTP-hib hebben ze ook niet, dan wordt het DTP met een losse hib. Bel het RIVM maar.
    - RIVM gebeld: nee, kan niet, zit niet in het rijksvaccinatieprogramma.. Bel de huisarts maar, die kunnen het bestellen.
    - Huisarts gebeld. Nog eens alles uitgelegd. Assistente begrijpt mijn probleem en kijkt of ze de vaccinatie kan bestellen. Kan niet. *zuchtttttt* Ze gaat nog even rondbellen en belt me terug als het toch lukt.

Het is toch van de zotten dat ze nergens meer een 'oud' vaccin hebben liggen?
    Wie weet een oplossing??

2. Metire

Metire Niet meer actief

Er zal maar juist iemand op vakantie gaan, ziek worden en via via net jouw kind besmetten! Toen ik nog op de basisschool zat moest ook ineens de HELE school ingeënt worden doordat een meisje op vakantie hep. b had opgelopen en daarna natuurlijk op school was geweest..

ik zou het er niet op wagen om het uit de inenting te laten!

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Je kan ze ook zelf bestellen bij apotheek dan is het alleen de vraag of de huisarts ze wil zetten

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat vroeg ik niet..
    Hij zit er ook pas in sinds aug. 2011.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wat vervelend! Zou het inderdaad eens via de apotheek proberen en dan de ha laten zetten. Geef je groot gelijk, ik heb spijt dat ik wel alles heb gedaan!

6. Metire

Metire Niet meer actief

sorry, waarschuw je alleen maar..

7. Frouk

Frouk Lid

31 dec 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf ook niet zo van het inenten. Ik heb hier dus ook naar geïnformeerd. Het antwoord dat ik kreeg is dat je dan geen cocktail kunt krijgen maar elk onderdeel apart moet laten inenten. Per stuk kost je dit € 50,-!! En wordt niet vergoed.

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja ben net gebeld door de HA, die vertelde dat ook. :( Dat hebben we helaas niet liggen dus dan helaas maar met hep b.. :(

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Klopt je moet het wel zelf betalen maar daar zal ts ook van op de hoogte zijn.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben het trouwens niet eens met die prijs. De bmr bijv is 34 euro

En een dtp 22.

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dan is het DTP zonder K (kinkhoest). Dat vind ik op zich niet zo erg, want ik ken zat kindjes die alsnog kinkhoest hebben gehad, ondanks die prik.. En dan de hib los. Edelweiss weet jij ook hoe duur die hib is?

Krijgt jouwe hem wel met HepB erin?

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Nee de hepb vind ik net als jou onzin deze krijgen ze niet de middelste was net 8 weken toen het werd ingevoerd dus de eerste was nog een oude en de tweede gelijk door de huisarts. Dat was toen 15 voor de hij en 15 voor de menc geloof ik. Maar als ik me niet vergis en daar zou ik bij de apotheek dan eens achteraan gaan volgens mij is er wel een dktp hib los te krijgen zonder hepb.

En wat je zegt kinkhoest is vorig jaar nog een flinke uitbraak van geweest.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik volg dit topic even. Ik heb het vaccineren nog uitgesteld maar wil ook niet enten tegen kinkhoest en hepatitus b. Vind dat beide echt niet nodig.
    Ik twijfel zelfs om tetanus ook uit te stellen totdat ze in ieder geval loopt.
    Ik had dus idd begrepen dat je het dan apart moest bestellen maar ik wist niet dat je dan alles zelf moet betalen, krijg je dit helemaal niet terug van de zorgverzekering?

14. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb me er ook in verdiept via de huisarts: dtp is zo'n 40 euro (voor 3 stuks) hib ook zo'n 40 (per stuk).
    Mijn huisarts heeft met de apotheek overlegd, die weten vaak beter wat en waar ze kunnen bestellen (dtkp-hib kan volgens mij ook maar wij wilden hib apart geven)

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Voor drie stuks. Moet je dat dan zelf bewaren of hoe werkt dat dan?

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb even gegoogled en blijkbaar bestaat er nog wel gewoon een DKTP-Hib vaccin. Onder de merknaam Pediacel of Infanrix-IPV-Hib.
    De kosten weet ik zo niet. Ik denk dat ik even langs de apotheek ga morgen om het te vragen.

Edelweiss, weet jij of ik dan de pneu ook gelijk bij de HA kan laten zetten en of deze dan wel wordt vergoed? Want dan is mijn meisje wel meteen van alle 2 af en anders moet ze 2x met grote pauze worden geprikt en dat vind ik zielig.

Venice, mag ik vragen waarom je de Hib apart wilde?

17. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hier was het geen probleem om de hepB weg te late.Uiteindelijk besloten om de hepB toch wel te geven.. Ben er zelf ook voor ingeënt omdat ik zelf in de zorg werk.

18. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    DKTP zonder hep-B is 45 euro te bestellen via de apotheek, je kan het meenemen naar het CB (wel gekoeld) en zij zetten hem dan en dat kan tegelijk met de pneu die je gewoon via het CB krijgt. Kosten je dus 3 of 4 keer 45 euro in anderhalf jaar tijd afhankelijk van hoe vaak je ent. valt wel mee toch?

19. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn cb wilde ze dat niet doen. Ging in de koeling bij de huisarts. Raar he dat het zo verschilt per streek!

20. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk. Vond ik een fijner gevoel minder tegelijk, toch bezorgd over bijwerkingen en de belasting. Nu moet ik zeggen dat mijn zoontje een hele onrustige start heeft gehad en dat zat me niet lekker.
    Had behalve dat ook gelezen dat de respons op 1 van de andere onderdelen (d,t,k of p weet ik even niet meer..) iets minder is als er tegelijk met Hib wordt gevaccineerd. Wel genoeg trouwens.
    Nadeel met splitsen is dat je er langer mee bezig bent omdat er meer afspraken verspreid staan.

Deel Deze Pagina