Hoi, Mijn dochter heeft afgelopen dinsdag d'r prikjes gehad. De eerste 2 keren had ze een beetje verhoging, maar had ze er niet al teveel last van. Ze sliep alleen een dag of 2 erg veel. Maar nu had ze dinsdagavond 39,7 ( toen heb ik een zetpil gegeven) woensdag had ze op het hoogst 38,9 en gister had ze het hoogst 38,4 en vanavond heeft ze weer 38,6. Ze is de laatste dagen niet echt lekker in d'r hum. Drinkt slecht, wilt ook geen fruit. Water ook niet. Slapen in bed is een drama, op mijn arm slaapt ze wel maar wordt soms soort van huilen/kreunend wakker om vervolgens meteen weer in slaap te vallen. Ze kan zichzelf minder goed vermaken, wilt graag bij ons zitten. Zelf ben ik ook al een week niet lekker; heb keelpijn, ben verkouden, had verhoging en hoofdpijn. Zou het bij haar aan de prikjes liggen of heb ik haar met iets aangestoken? En is het normaal dat ze al zolang verhoging tot koorts heeft? Ze heeft ook vrolijke momenten, maar af en toe is ze erg verdrietig. We vinden het ook erg vervelend voor d'r, maar het is niet zo dat ze 1 hoopje ellende is. Groetjes Debby
Ik zou morgen (is misschien vandaag als je dit leest, het is rond middernacht als ik dit typ...) even je huisarts bellen. Baby's hebben nog niet zoveel reserve, en zeker als ze slecht drinken hebben ze niet zoveel om 'op te teren'. Plast ze nog wel goed? Sterkte, hopelijk knapt ze snel op! En jij ook@
hier is De Tip van de huisarts dat zolang ze goed plast (en kwijlt) het gewoon wel goed gaat en ej dr net zo goed een zetpilletje kan geven bij ons waren de 3e keer prikken overigens ook onwijs drama maar na 2 daagjes was het gelukkig weer over dus even doorzetten ben ik bang lekker veel knuffelen.. dan voelt ze zich misschien toc net wat blijer
De richtlijn in Nederland is dat kinderen van die leeftijd met drie dagen koorts gezien dienen te worden door de huisarts.
Gelukkig is ze sinds gisteren alweer een stuk opgeknapt en koortsvrij. Maar in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden en de volgende keer ( die hopelijk nog lang niet komt ) zal ik zeker sneller naar de arts gaan. debby
het is net hoe je jezelf er bij voelt hoor ik heb toen anne een week lang bijna 40 graden had gewoon het telefonisch spreekuur gebeld dat werkte ook prima en toen kreeg ik dus te horen dat ik het maar moest afwachten en apracetamols moest geven tenzij ze slap, lusteloos werd, niet meer huilde.. .uitgedroogd zou lijken... dan moest ik wel meteen komen anders was er waarschijlijk "niets" aan de hand dus vandaar dat ik zoiets heb van tja ach..
Maar je hebt dus wel telef. overlegd en zo kan de huisarts (of soms assistente) toch een inschatting maken van wat er aan de hand zou kunnen zijn. Je kindje had natuurlijk niet zomaar een week een temp van 40 graden. Hou er rekening mee dat kleine kindjes (tot 1 jaar sowieso) niet erg veel reserves hebben. Gelukkig is het meestal niets verontrustends en bestaat er paracetamol inderdaad!
@p23: Ik vond het een beetje een wassen neus verhaal en voelde me er niet echt geruster bij dan voorheen eigenlijk. was blij dat het 2 dagen later echt over was kom ook veel liever bij mijn eigen huisarts.. maar die zat een weekje op de camping dus tja... die man heeft ook recht op vakantie he