Nog niet zo over nagedacht eigenlijk.. We gaan (tamelijk luxe) reizen met 3 tieners. 20 gaat geleden in India en zuid Amerika geweest. Geen idee of deze inentingen nog gelden. Kids zijn denk ik ingeënt voor dtp? Vraag me af of ik het nog wil laten doen.. jullie wel of niet gedaan?
Als het goed is staat in je gele boekje hoe lang je vaccinaties geldig zijn. Ik zou gewoon een afspraak maken en, indien nodig, de vaccinaties laten zetten. Ook al ga je luxe op reis, dat wil niet persé zeggen dat je niks op loopt.
Wij (ouders) zijn beschermd tegen hep A Dtp prik 20-25 jaar geleden laten zetten kids hebben dtp vaccinatie Hep a is tamelijk onschuldig verloop,griep, vooral heel besmettelijk. Ik neig naar niet vaccineren…
Is toch heel persoonlijk. De vraag is wil je het risico lopen om het wel op te lopen. Er kunnen hier 100 mensen zijn die zeggen dat ze niks hebben opgelopen maar je kunt ook net pech hebben
Hoe oud zijn je kinderen? Tot een jaar is een hepatitis A vaccinatie niet nodig. Zelf ben ik pas 2 weken naar Thailand geweest en ben ik gevaccineerd voor Hepatitis A, dtp, buiktyfus, rabiës en Japanse encefalitis (een hoop vaccinaties waren nog geldig). Maar het ligt er dus echt aan waar je naar toe gaat in Thailand en wat je gaat doen. En natuurlijk welk risico je wilt lopen. Op sommige plekken is het risico voor malaria bijvoorbeeld ook wat groter. En ja, dat soort vaccinaties zijn niet goedkoop, maar vergeleken de kosten voor de gehele reis vallen ze in het niets.
Nee klopt maar wij zijn erg laat en komen dan bij commerciële partijen uit die de hoofdprijs vragen En eerst een intake met advies gesprek
Je plant een (denk ik) dure reis en wil je nu niet te veel betalen voor vaccinaties? Loop je liever risico op een ziekte of betaal je liever iets meer?