Liesbreuk bij baby van 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joyo, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Vanmorgen bij de controle op het cb constateerde de arts bij onze zoon een liesbreuk. Meteen toen we thuis kwamen de HA gebeld en daar kunnen we straks geterecht.

Maar nu is de vraag zijn er meer mensen die ervaring hebben met een liesbreuk.

2. Hoi,

Mijn dochtertje had met 7 weken een liesbreuk.
    Als het goed is zal jou zoontje er ook aan geopereerd moeten worden,het is een kleine ingreep die niet lang duurd.

Maar voel jij bij zijn lies een bult?Mijn dochtertje had dit wel en krijste alles bij elkaar.

Heel veel beterschap.
    Laat je weten hoe het is af gelopen?

Als je verder nog vragen hebt dan wil ik ze graag voor je beantwoorden.

Liefs Vlindertje

3. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik had een keer een pleegbroertje die dat ook had.
    Hij werd met 12 weken geopereerd maar voor die tijd hielden we hem even de kop en kon je het zo terug duwen. Dat was ook het advies van de cb.
    Veel sterkte ermee!

4. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Noah is geopereerd toen hij nog net geen 3 mnd was...
    Wij hebben de liesbreuk ontdekt toen hij 2 mnd was (grote bult bij zijn lies) die gelukkig wel nog terug te duwen was, maar hij bleef huilen huilen en huilen van de pijn, hij stond al op de spoedlijst hier in nijmegen maar daar bleven de "accute" gevallen voorgaan, toen zijn wij op onze strepen gaan staan omdat ons ventje kapot ging van de pijn (huilen maakt het nog erger omdat ze dan druk uitoefenen) toen zijn we doorgestuurd naar het AZM (maastricht) en toen is hij geholpen aan zijn liesbreuk...
    HARTVERSCHEUREND was dat maar hij is er ZOVEEEEEEEEEEL beter van geworden, hij ging van hele dagen huilen naar hele dagen lachen!

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    agoosss arm ventje gelukkig kan hij nu weer lachen

6. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    We zijn dus gister ineens door de HA met spoed doorgestuurd naar het ziekenhuis want die kreeg hem niet terug geduwd.
    Dus bij mij ff lichte paniek want de ha belde meteen met het ziekenhuis.

Aangekomen in het ziekenhuis bleek het allemaal wel mee te vallen. Het is namelijk een waterbreuk. Dus gelukkig geen operatie. We moeten wel over 3 maanden weer terug komen bij de kinderarts en die wil het dan wel in de gaten houden.

Maar goed.... het is allemaal dus op zijn pootjes terecht gekomen.

Mocht hij als nog geoppereerd worden dan is het pas met de leeftijd van 2 jaar. Maar dit kan ook nog uit zich zelf verdwijnen

7. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Oh gelukkig... Kan me voorstellen dat jij je rotgeschrokken bent! Hoop dat het vanzelf over gaat :)

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    gelukkig geen operatie en hopen dat het uit zichzelf verdwijnt

9. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Domme vraag misschien, maar wat is een waterbreuk?

10. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Een waterbreuk is een bolletje vocht die zich vult met vocht. Alleen kan dat per dag en per uur wisselen. Het ene moment is het groot en het andere moment is het bijna weg.

De kans bestaat dat het lichaam het zelf opneemt en dan verdwijnt het gewoon. Mocht dat niet het geval zijn dan opereren ze pas na de leeftijd van 2 jaar. Dus voorlopig blijft hij onder controle.... maar dat vind ik helemaal niet erg.

11. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Zoiets dacht ik al. Een soort cyste dus? Nou hopelijk gaat hij vanzelf weg.

Deel Deze Pagina