Moeilijk he, het is eigenlijk kiezen tussen twee kwaden Ik ben echt niet bang voor een hangerig en huilerig kind, maar ik wil wel weten wat er in gespoten word en waarom.
Mijn zoontje heeft alle inentingen inmiddels gehad en er van geen één last gehad gelukkig. Wist eerlijk gezegd niet dat de mogelijkheden van ernstig ziek worden bestonden, maar zou het zowieso hebben laten doen. Nu las ik net van iemand dat haar kindje de BMR nog niet had gehad en het kindje al 16,5 maand was (Jalea volgens mij). Hier zeiden ze dat die vaccinaties tussen de 14 en 16 mnd gegeven moest zijn.... Succes met de beslissing aan iedereen die erover twijfelt in ieder geval.
ik ben ook voor vaccinatie, mijn dochtertje moet eigenlijk morgen voor de spuitjes,maar aangezien ze koorts heeft, wordt dat volgende week. ik ben ervoor, omdat ik niet op mijn geweten wil hebben,dat ze later iets van die ziektes krijgt. dan idd liever even een hangerig kindje. maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
Ik twijfel mee hoor! De DKTP hebben wij wel "gewoon" laten geven. Achteraf had ik deze langer willen uitstellen. In ieder geval tot de tijd dat mijn kindje naar het KDV gaat en dat is nu pas. De BMR laat ik zeker uitstellen. Uiteindelijk wil ik wel dat hij gegeven wordt, maar niet bij 14 maanden. Ik wil het immuunsysteem wat langer de tijd geven om zichzelf op te bouwen. Bij ons op het CB zijn ze trouwens niet happig op niet enten en wordt het eigenlijk ook niet als een keuze gegeven.
Ik ben met 4 maanden begonnen met vaccineren maar met dit kindje zal het waarschijnlijk pas met 6 maanden zijn. BMR heeft Quinn pas met 19 maanden gekregen. Ook erg over getwijfeld. HEb zelf bof, mazelen en rode hond gehad en niets aan over gehouden. HEt feit dat ik graag zwanger wilde worden heeft er voor gezorgd dat ik hem wel heb gegeven. Persoonlijk vind ik 2 maanden veels te vroeg om te beginnen met enten, maar zoals ik al zei dat is persoonlijk.
Mijn ervaring met het cb is dat ze sowieso niet happig zijn op mensen die zelf nadenken en niet klakkeloos hun beleid volgen. Hetzelfde merkte ik toen ik met Julia naar de osteopaat ging... Ik vind enten op zich hartstikke positief hoor, ik vind 2 maanden alleen veel te vroeg. Juul gaat niet naar een KDV maar naar een zeer kleinschalige opvang bij een gastouder en zal dus niet snel worden blootgesteld aan de betreffende ziekten, maar toch kies ik ervoor om haar vanaf 5 maanden te laten enten.
Pinguin, woon je in NL? en heb je zelf aangegeven bij het cb dat je pas vanaf 4 (of bij je 2e vanaf 6)maanden de entingen wilt? Doen ze dan wel de overigens controles op de normale momenten, of ga je dan met 4 maanden voor het eerst naar het cb? en houden ze dan de normale periodes aan tussen de entingen vanaf het moment dat jij de 1e enting hebt laten doen? wij ons cb geven ze het inderdaad niet als een keuze, en als de enting niet doorgaat (zoals bij ons de bmr omdat mn zoontje ziek was),dan bellen ze je nog ook, en krijg je een hele preek waarom ie toch echt geent moet worden, en nog liever gister dan vandaag
@ Jalea Ik woon in NL en heb het zelf aangegeven. Interesseert me niets wat een arts van het CB daarover te zeggen heeft. Ik bepaal zelf wat goed is voor mijn kind. Het CB heeft nooit moeilijk gedaan. Heb de gewone controlles plus nog wat extra keer om te komen enten gehad. De BMR deden ze wel wat raar over. Ik vond het onverstandig om Quinn te laten enten terwijl hij net weer van een ab kuur afwas vanwege de zoveelste oorontsteking. Kon best volgens hun. Hij heeft buisjes gehad en ik kon na een paar weken wel komen zeiden ze. Ik vond de volgende afspraak vroeg genoeg. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in een nogal antroposofisch gebied woon. Er wordt hier kritisch geprikt.
onze kleine meid heeft ook pas haar eerste inentingen gehad.. wij vinden dit belangrijk.. als ze later een ziekte zou krijgen en we haar niet hebben laten inenten zou ik mezelf dat heel erg kwalijk nemen.. ik was wel een beetje bang dat ze erg ziek zou worden na de inenting maar dat is reuze meegevallen.. we hebben haar 30 min voor die tijd een babyzetpil van 60 mg gegeven.. en daarna heeft ze weinig last ervan gehad.. maar natuurlijk is het een vrije keus die iedere ouder mag maken voor zijn of haar kindje.. persoonlijk zou ik zeggen.. wel doen! liefs...
Niet inenten zou ik niet doen. De risico's met zo'n ziekte is toch echt te groot. Er zijn mensen die deze ziektes gehad hebben, en er niks van over hebben gehouden. Het zal maar net gebeuren dat het bij jou kind wel gebeurd... Dan voel je je schuldig! Ik zou dan eerder kiezen voor uitstellen tot 5 maanden voor de 1ste vaccinatie. Ik heb daar zelf nog aan gedacht, maar omdat Finn een stofwisselingsziekte heeft, moeten we wel op tijd inenten, want zo'n ziekte is een levensbedreiging voor hem, mocht ie er een krijgen. Hij heeft nog geen last gehad van de 3 inentingen die hij gehad heeft. Bij de laatste sliep hij wat meer, dat was het.
even met boeren wijsheid gedacht; Waarom wordt de BMR aangeboden vanaf een bepaalde leeftijd? Dat is toch het rijksvaccinatieprogramma. Dat is toch niet door "zomaar iemand" bedacht? Ik snap best dat iemand kritisch is, of dat je het beste wilt voor je kind, maar hoe kan jij dan bepalen of langer wachten beter is? Ik ben hartstikke blij dat ik in dit welvarende land woon waar mijn kind gratis door de rijksoverheid gevaccineerd wordt. Ik weet ook wel dat er allerlei risico's aan kleven, maar die ziektes zijn gezellig wou je zeggen?
hey ik zou ook voor een vaccinatie gaan. ze beschermen je kinderen tegen veel ergere dingen. en inderdaad de meeste zijn niet verplicht. Bij ons in belgie is alleen het spuitje tegen polio verplicht. maar ik zet ze allemaal. toch de standaard spuitjes zoals rubella, polio, difterie etc.
Ja dat vroeg ik mij inderdaad ook net af, waarom het beter zou zijn om te wachten en niet met 2 maanden te starten met de entingen. Ik ben ook kritisch en wil weten wat er gebeurt, maar wat dit betreft moet ik toch zeggen dat ik wel vertrouwen heb in het gezondheidssysteem dat we in Nederland hebben. Ze zullen over de entmomenten best nagedacht hebben en ook wel weten of het imuunsysteem het aankan, lijkt me. Niet aanvallend bedoeld hoor, want het is prima dat iedereen daar z'n eigen ideeen over heeft, maar ik vroeg het me af...
En ze zullen wel over nagedacht hebben over het beste tijdstip, daar vertrouw ik wel op. Waarom word er dan gezegd dat veel artsen hun kinderen pas op latere leeftijd vaccineren? Dat vind ik dan weer vreemd....
Ik zou ze gewoon halen hoor, denk dat je verder van huis bent als die kleine van je straks ziek word ... Dan kan je je zelf wel voor je kop slaan dat je het niet hebt gedaan .... Kyano is tot nu toe ( klopt af ) nogat niet ziek geweest van de prikjes.. ik heb liever dat hij ff wat hangerig is dan dat hij miss zo'n ziekte krijgt, ze geven je niet zomaar die vaccinaties
Een kind dat niet gevaccineerd is, is onvoldoende beschermd tegen de gevaarlijke infectieziekten. Het risico dat het kind de bewuste infectieziekte krijgt, is groter als het kind deel uitmaakt van een niet-gevaccineerde hechte gemeenschap. Hoe meer mensen vaccinaties weigeren, des te groter de kans dat uit ons land verdwenen ziekten weer de kop opsteken. Vaccineren beschermt dus niet alleen een individu, maar ook de hele bevolking. Infectieziekten kunnen weer de kop op steken door bijvoorbeeld import uit het buitenland of als ouders met kinderen zelf op vakantie gaan. Zelfs in Europa komen bepaalde infectieziekten nog regelmatig voor, zoals bof, mazelen en rodehond. Dit staat op de site www.rijksvaccinatieprogramma.nl
Ik lees hier veel over de BMR...Is deze zo berucht dan? wat is hier 'mis' mee dan? En ik wist trouwens helemaal niet dat kinderen tegenwoordig geen bof meer kregen..weer wat geleerd Heb t vroeger zelf wel gehad (ben nu 24), heb toen een pop gekregen van mijn vader omdat ie me zo sneu vond en die zei dat ik haar 'boffie' moest noemen zodat ik zou onthouden waarom ik die pop kreeg.. vandaar dat ik t nog weet
Ik herinner me een goede tijd geleden in het nieuws dat een aantal kinderen besmet raakten met polio, die kinderen werden verlamd en misvormd, het was een vreselijk zicht om aan te zien. Ik kan me dus niet inbeelden dat in Nederland het poliovaccin niet verplicht is? In België is het wel. Vaccinaties zijn niet voor niets in het leven geroepen, ik vind het dus eigenlijk vrij stom als je weigert.
Ik denk ook echt niet dat de overheid miljoenen/miljarden gaat uittrekken om de hele bevolking te laten inenten als het nut daarvan niet overduidelijk bewezen is, en het eventuele gevaar niet heel verwaarloosbaar is. Misschien naief van me hoor! Maar toen mijn zoontje geboren werd, werd vlak daarna het meningokokkenvaccin ingevoerd. Het viel voor hem nog niet in het rijksvaccinatieprogramma. Dus heb ik ervoor betaald en hem alsnog bij de huisarts laten vaccineren. Ze voeren dat toch niet voor niets in? Ik begrijp werkelijk niet waarom zovelen van jullie daar zo argwanend over doen. Ik vind het juist een prettig idee dat mijn kindjes zijn ingeent tegen een aantal nare ziekten. En dat ze dan even wat hangerig/koortsig zijn, heb ik daar graag voor over! Maar goed, dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk.