Mike krijgt vrijdag de 3de keer zijn vaccinatie. Ik heb besloten gewoon te vaccineren (bij ons cb werd wel gevraagd of we dat wilden of niet). Ik heb die keus gemaakt, omdat ik het risico van die ziektes veel groter vind als de risico's van de vaccinatie.
hier hebben mijn kids ook gewoon hun prikjes gehad. ik moet er niet aan denken,dat mijn kindjes ziek zouden worden,omdat ik ze hun prikjes niet wou laten geven. ik zou dan met een enorm schuldgevoel zitten. de vaccinatie's zijn er niet voor niks. en als je je kinderen kunt beschermen tegen bepaalde kinderziekte's dan doe je dat toch gewoon.
Wij hebben ook alle vaccinaties tot nu toe gedaan, dat zijn alleen de DKTP prikken. Dat zijn zulke ernstige ziekten dat ik daar geen moment over hoefde te twijfelen. Over de BMR prik twijfel ik dan weer wel erg, al laat ik hem waarschijnlijk ook gewoon daartegen vaccineren. Maar de bof en de rode hond heb ik vroeger ook gewoon gehad en daar werd totaal niet moeilijk over gedaan! Het is net zoiets als de waterpokken, eenmaal ziek geweest, dan ben je voor de rest van je leven immuun. Deze twee kinderziektes zijn alleen maar gevaarlijk als je ze op volwassen leeftijd krijgt en vooral voor onvruchtbaarheid bij de man (bof) en nare afwijkingen bij het kindje tijdens de zwangerschap (rode hond). Eigenlijk vind ik het dus overdreven om je daar tegen te laten inenten, maar je wordt nu wel gedwongen omdat iedereen de inentingen laat doen en je dus ook veel minder risico loopt om deze ziektes te krijgen in je kindertijd en dus meer risico om het te krijgen als je volwassen bent . De keuze wordt daardoor eigenlijk al voor je gemaakt.
Ze hebben nu ook een nieuw vaccin tegen baarmoederhalskanker die kunnen alle meisjes van 12 jaar straks standaard krijgen...Ik hoef nu al niet te bedenken of ik die later aan Dewi ga geven of niet! spreekt voor zich vind ik!
ja klopt Mirwar ik hoorde het ook op journaal en mijn dochter is dus 13 dus ik hoop dat ze hem zsm kan halen !
ik ben niet voor vaccineren maar heb het bij de eerste gewoon laten doen en zal dat nu weer doen, maar wel wat later. De reden dat ik niet voor ben is: Mijn zus (nu 17 jaar) heeft een herseninfarct gehad na de 9 maanden prik (of 11 maanden) weet het effe niet meer. Ze kreeg de prik en kreeg daar koorts van, daarna stuipjes en opeens reageerde ze helemaal niet meer. Ze heeft 2 maanden in coma gelegen en is verlamd geraakt aan haar gehele rechterkant van het lichaam. Ze is uit haar coma gekomen en de verlamming is ook weer hersteld, maar de rechterkant van haar lichaampje heeft niet kunnen meegroeien met de linkerkant daarom is haar linkerkant korter, kleiner, dunner. Ook waren er een aantal hersencellen afgestorven. Op zich maakt ze het nu goed, maar ze loopt mank en heeft leerproblemen. Ondanks dit, laat ik mijn kinderen inenten. Maar ik ben wel heel erg bang.
Ik weet toevallig dat er een grote inhaalslag word gedaan, dit jaar nog... Vanaf 11 t/m 16 ( pin me niet op deze leefdtijd vast) maar jouw dochter krijgt hem dus gewoon. groetjes veer
Hoi Iris73. Wij hebben besloten om met de vaccinaties niet het RVP te volgen, maar volgens ons eigen schema te laten prikken. Ik en mijn vriend vinden 2 maanden veel te vroeg om in te enten en zijn daarom met 5 maanden 'pas' begonnen met de inentingen. Ik wilde nog langer wachten, maar daar was mijn vriend het niet mee eens dus hebben we besloten met 5 mnd te beginnen . Verder zijn de vaccinaties niet verder 'gecombineerd' dan dat ze al zijn zegmaar, normaal gesproken word de DKTP in dezelfde injectie gedaan als de Hib, dit wil ik niet en daarom gebeurd dit bij ons dus in 2 verschillende injecties. Ook worden er geen twee vaccinaties tegelijk gegeven, het is altijd maar 1 prikje. Met ong 5 maanden hebben ze de DKTP1 gehad. Met ong 6 maanden hebben ze de Hib1 gehad. Met ong 7 maanden hebben ze de DKTP2 gehad. Met ong 8 maanden hebben ze de Hib2 gehad. Met ong 9 maanden (maar iets uitgesteld) krijgen ze de Pneu1. We lopen wat achter op 'ons schema', dus is de 8mnd iets later geworden en zo ook die van de 9mnd, want die hebben ze nog niet gehad. Maar eigenlijk zouden we verder gaan met: 10 maanden Pneu2 11 maanden DKTP3 12 maanden Hib3 13 maanden Pneu3 19 maanden DKTP4 20 maanden Hib4 21 maanden Pneu4 Ergens rond de 24 maanden de BMR en een maand later de MenC. De DKTP van de leeftijd van 4 jaar word op zn minst op geschoven naar de 5 jaar en de prikjes van 9 jaar, dat weet ik nog niet, dat duurt nog zo lang ! Vaccin tegen baarmoedehalskanker wil ik graag dat Malou krijgt, maar ook dat duurt nog zo lang! Succes met het maken van je beslissing, wat ik nog wil zeggen, als je consultatiebureau het er niet mee eens is dat je het anders wil als hun, kan je altijd naar de huisarts gaan. Groetjes Hanneke! *edit, ik zie dat het wel een heel lang bericht geworden is, sorry! einde edit*
Jeetje jou kindjes krijgen iedere maand een prik! ik heb het gedaan zoals het cb het zei en de afspraken maakte ... zo was het ook eerder achter de rug. in het begin zijn ze het zo vergeten maar als ze iets ouder zijn echt niet... Moet er niet aan denken om met joey iedere maand te gaan voro een prik! Zo duurd het veel langer en lijkt het mij voor het kind ook traumatischer Zo komt er geen eind aan... Ik ben er ook geen fan van maar weet dat het moet! Of ja moeten... het moet niet maar ik vind het het verstandigste! ik vertrouw er ook op dat ze wel weten wanneer het het beste enz is... dus doe het gewoon wanneer het aangeraden wordt Anders veel te bang dat ik te laat zou zijn... stel dat hij ziek wordt in de tijd dat ik het maar zou uitstellen iedere keer neej dank je~...~
Op internet staan vaak opgeblazen berichten over dit soort dingen. Ik heb mijn dochter de tot nu toe alle inentingen laten geven en ze is zo gezond als een vis. Ik heb ze ook gehad toen ik een ukkepuk was en ik leef nog steeds en heb geen rare dingen ofzo. Als ik jou was zal ik toch gaan voor die vactinaties. Wat heb je liever? Je kind beschermen tegen erge ziektens of je kind een keer meemaken in een vreselijke ziekte en stijden voor het leventje? Dan kies je toch voor het 1e? bedoel het niet gemeen maar meer om je te laten nadenken
Dat is het probleem van internet, als je maar (lang) zoekt stuit je vanzelf op een groep mensen met ideeen die haaks staan op de ideeen die 'algemeen geaccepteerd' zijn. Groepen van mensen die denken dat het einde nabij is, dat 9-11 eigenlijk het werk is van de CIA, over dat aliens wel bestaan en dus ook dat inentingen slecht zijn. Gelukkig ook genoeg sites die beweren van niet: http://www.nvi-vaccin.nl/?id=231 Er zullen best bijwerkingen aan zitten, maar ja, liever dat dan een kind dat tot het einde van zijn leven verlamd in een rolstoeltje hangt met polio omdat zijn ouders in hun oneindige wijsheid, vermoedelijk met niet al te veel kennis van zaken, besloten om niet in te enten. In driekwart van de wereld krijgen kinderen allerlei enge kinderziektes en is men jaloers op onze gezondheidszorg en het vaccinatieprogramma en hier maken we ons daar weer druk om. Zeg niet dat je niet kritisch moet kijken naar sommige dingen, maar al die paniekverhalen moet je met een hele grote korrel zout nemen denk ik.
ik ken een meisje dat niet ingeent is en ze baalt er enorm van. ze is nu 20 heeft een relatie en wil binnenkort aan kinderen beginnen. ze is er zeker van dat ze haar kinderen wel gaat inenten gewoon om ziektes te voorkomen. Ze is zelfs sigeuner en door he rondtrkekn van kamp naar kamp in jaar jongere jaren heeft zij ze niet eghad. ook is het een kwestei geweest van geloof want ze denken daar echt dat dat tegen god zijn wil is. als je een ziekte krijgt heeft dit een bedoeling. Ze gelooft sterk maar ze gaat het dus wel doen met haar eigen kids. een ziekte krijgen door niet te vaccineren is vele malen groter dan erg ziek worden dan wel vaccineren. Mogelijke bijwerkingen van de BMR-vaccinatie De BMR-inenting geeft meestal weinig bijwerkingen. Als ze voorkomen, zijn ze mild en duren ze kort. Bijwerkingen beginnen pas 5 tot 12 dagen na de vaccinatie. ik laat alle prikken zetten en ze heeft tot nu toe geen last gehad van d eprikken die ze heeft gehad
Ik heb niet alles gelezen, maar wilde ook even reageren omdat de meeste hier spreken van kindjes die helemaal nergens last van hebben gehad. Mijn zoontje heeft dus wel flink last gehad van de prikken. Van de eersten had hij nog weinig last. Hij sliep vooral veel en had soms wat verhoging. Hij kreeg toen ook nog BV dus ik denk dat dat ook wel hielp (meer weerstand). Maar van de prikken met 11 maanden is hij een week lang flink ziek geweest. Na de prikken met 14 (of was het 15) maanden werd hij nog zieker en heeft hij zelfs een koortstuip gehad De ambulancebroeders waren totaal niet verbaast dat hij net zijn BMR prik gehad had. Het was een soort 'verklaring' voor de stuip eigenlijk. Nu kan iedereen roepen dat het allemaal onschuldig is, maar als je je kindje zo ziet... Ik ga er in ieder geval eens goed over nadenken hoe ik het bij een eventuele 2e ga doen.
Wij hebben ook gekozen voor wel vaccineren. Ik neem ook inderdaad aan dat ze er niet voor niks zijn. De enige reden dat een aantal mensen niet hoeven te vaccineren is omdat vrijwel de rest van Nederland wel vaccineert. Als iedereen het niet meer zou doen zouden al deze ziektes weer de kop opsteken, nu gebeurt dat niet en worden de kinderen die niet gevaccineerd worden ook veel minder snel ziek. Het is ieder zn eigen keus, maar ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als mijn dochter ziek wordt en misschien wel blijvende schade ondervindt omdat ik niet wilde dat ze gevaccineerd werd... Ook al is de kans nog zo klein. Maar zoals al eerder gezegd heeft iedereen wel een motivatie om wel of niet te vaccineren...
Toen ze mij op het Cb vroegen of ik Lana wel of niet wilde laten enten, was ik vooral heel erg verbaasd. Ik ging er niet eens van uit dat je als ouder die keus hebt, ik zie het als de normaalste zaak van de wereld, je beschermt je kleintje ook tegen vele ernstigere zaken dan wat chemische stoffen. Ik heb ze zelf gehad, en heb de ziektes niet gehad. Dus Lana krijgt de prikjes ook. Vorige week heeft ze de eerste 2 gehad, en ik had er eigenlijk een beetje lol om (ja, klinkt echt slecht), tuurlijk wist ik dat ze het niet leuk zou vinden en ontzettend zou gaan krijsen, maar dat gaat weer over, ze moet er maar aan wennen. Ik wil geen kind dat bang is voor prikjes en naalden, dus kan ik er zelf ook beter luchtig onder zijn. En ze had dan wel wat koorts 's avonds, maar dat was de volgende dag al weer afgenomen. Ze heef veel geslapen 2 dagen en dat is ook goed voor dr geweest, veel rust gehad en dus heeft ze flink kunnen groeien. Tenminste, zo zie ik het. Daarnaast ben ik ook van plan (een beetje afhankelijk van hoe oud Lana dan is) om haar juist in de buurt van kleintjes te houden als die de waterpokken hebben (zoontje van een vriendin van me is nu een half jaar, als hij met bv 1,5 jr de waterpokken heeft, zet ik Lana er naast). Hoe jonger hoe beter, kunnen ze minder krabben enzo en vergeten ze dat ze er last van hebben gehad.
Ik wist eigenlijk ook niet dat je als ouders 'keus' hebt als het gaat om inentingen. Vandaar dat wij gewoon het vaccinatieschema van het CB hebben gevolgd. Achteraf kom ik tot de conclusie dat ik 2 maanden wel erg jong vind. Ik zou bij een tweede kindje liever wat later starten. Groetjes Six