vaccineren ja of nee? Ik heb grote twijfels!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door iris73, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Die 11 maanden prik, is toch dezelfde prik als de 2, 3 en 4 maanden prik? DKTP-HIB en Pneu...
    Nathan is tot nu toe nog niet ziek geweest, wel zit ik er sterk over na te denken om de BMR uit te stellen tot hij 2 jaar is.
    Ik zal het er vanavond ook met mijn man over hebben. Kijken wat hij ervan vind. Hij is wat nuchterder dan ik.... We zullen zien :)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kijk en deze 'motivatie' bekijk ik dan weer net even anders.
    Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als mijn kinderen ziek worden en misschien wel schade ondervindt omdat ik wel wilde dat ze volgens het RVP gevaccineerd werden.
    Snap je?

Ja idd, goed gezien, en ik moet zeggen dat ze nog altijd nergens last van hebben gehad. Tja het prikje is even niet leuk, maar daarna meteen weer vergeten. Gelukkig ook nog nooit hangerig of koorts gehad na een inenting, dus weet ik dat het goed is wat ik doe.
    Als ze wel koorts oid zouden krijgen dan wist ik dat ik fout bezig was, en zou ik het schema aanpassen. Dus nog langzamer. Ik vind dat een lichaampje genoeg te verwerken krijgt wanneer ze maar 1 vaccinatie per keer krijgen.
    En jawel hoor, er komt gewoon een eind aan, alleen wat later als bij jullie.

Liefs, Hanneke!

3. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    ik ben wel voor vaccineren om de simpele reden dat als iedereen niet meer zou vaccineren de kans groot is dat ziektes waar vroeger niet tegen geënt werd of kon worden, de kop weer op zou kunnen duiken.

In zweden stopte ze begin jaren 80 met het vaccineren tegen kinkhoest en dat is een paar jaar goed gegaan tot de gevallen met kinkhoest ineens weer explosief steeg en er kinkhoestepidemiën uitbraken. In Nederland toen de mazelen omdat de meeste zich hier niet voor hadden laten inenten en er zijn toen ook kinderen aan overleden. Rode Hond als ik het goed heb precies hetzelfde. Rode hond is geen leuke ziekte, maar des te schadelijker voor je ongeboren kind als je hier niet voor geënt bent en je bent zwanger.

Nu krijgen de kinderen een klein beetje van de desbetreffende ziekte waarvoor het ingeënt wordt en inderdaad kan je kindje er niet lekker of zelfs goed ziek van zijn, dan moet je je als ouder zijnde voorstellen vindt ik dat als ze nu al zo ziek zijn van een klein beetje ziekte het hoogst waarschijnlijk wel gevaarlijk zal zijn als ze de ziekte zouden krijgen als ze niet ingeënt zijn.

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    De bijwerkingen van de BMR-prik kunnen wel degelijk hevig zijn... dat heb ik afgelopen week mogen ondervinden. Heb een hele week in het ziekenhuis gezeten met m'n meisje die hersenvliesontsteking had daardoor.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hier ook een twijfelaar en zeker ingeval van de bmr.

We hebben hem gehad en goddank is alles goed gegaan.

6. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    welke leeftijd krijgen ze de bmr?

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    In België bij 12 maand, in Nederland met 14 maand.

8. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hoi,

Ik snap je motivatie. Maar jij vaccineert toch, en volgens mij ging het over wel of helemaal niet vaccineren. Maar goed, ieder z'n ding inderdaad. Ik denk alleen wel dat zodra iedereen zou stoppen met vaccineren, we een groot probleem zouden hebben. Maar zolang dat niet het geval is kan iedereen de keuze maken die ze willen. Het is een kleine kans dat ze ziek worden van de prikjes...en het is een kleine kans dat ze ziek worden zonder prikjes. Al lijkt mij deze kans toch groter...vandaar mijn 'motivatie' om wel te vaccineren...anderen denken dat de kans groter is om wel ziek te worden van de prikjes en zo heeft iedereen dus zijn of haar 'motivatie'...

9. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    hmm..bij quote hebben ze de tekst niet meegenomen waar het eigenlijk over ging.... :)

10. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Sofie mocht pas naar het Kinderdagverblijf toen ze ingeent was, houd je hier rekening mee?
    Voor de rest succes met je keuze.

Groetjes Lisette

Deel Deze Pagina