al dat huilen, zit er even doorheen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ann82, Feb 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    Ik ben zo jaloers op al die verhalen; 'mijn baby is zo rustig, ze slaapt al de hele nacht door, ze huilt bijna nooit'etc.!!
    Ik heb hier een dametje dat heel veel huilt en mama huilt inmiddels regelmatig mee!
    Ik weet even niet meer wat te doen.
    Ze heeft maagzuurremmer, comfortvoeding tegen krampjes en slaapt in een puckababy. Bij 9 weken oud heeft ze nog steeds 7 voedingen op een dag. Overdag komt ze haast altijd iedere 3 uur, pogingen om met een speentje het voeden te rekken, resulteert in heftige huilbuien. Na de voeding huilt ze (krampjes, maagzuur?). Tijdens het slapen schrikt ze huilend wakker. Verschonen, badje----huilen!
    Ik houd van haar, maar zou zo graag een baby willen dat rustig in de box kan liggen zonder het na 5 minuten op een krijsen te zetten en die ik niet de hele dag probeer te troosten.
    En het allerergste vind ik nog dat iedereen vraagt of ze al heeft gelachen. Nee, en dat doet me nog het meeste pijn.

2. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat het soms erg frustrerend is dat je kleintje blijft huilen.
    Hier een mannetje die ook veel meer huilt dan z'n grote broer deed. Gelukkig is hij 's nachts rustig, maar overdag als we gewoon thuis zijn huilt hij best veel. Kan hem niet wegleggen voor een paar minuten want geheid zet hij het op een brullen. En niet gewoon jammeren, nee het is gelijk een groot drama. Ik zit dus momenteel ook erg veel met hem op schoot omdat hij dan wel rustig is. Maar vervelend vind ik het wel. Kom ook nergens aan toe zo! Hij heeft ook last van krampjes, maar ik denk dat hij daarvoor maar de helft van de tijd huilt. De rest van de tijd is het in mijn ogen een schreeuw om aandacht ofzo. Tenminste... want als hij rustig is als hij in m'n armen ligt en begint te schreeuwen als ik hem wegleg dan intepreteer ik z'n huil wel zo.

Probeer er veel op uit te gaan met hem omdat hij in de auto, Maxi Cosi en wandelwagen ook gewoon rustig is.

Ik weet dat het vanzelf wel minder wordt, maar soms....

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Check even een paar dingen en zie dat je hier hulp bij krijgt!
    Zijn het krampjes: helpt een andere fles om minder lucht binnen te laten komen, helpt infacol (middel dat je kleintje helpt om binnengekomen lucht eruit te boeren). Hoe extreem zijn ze? Is het enkel even een kwartier of uur na de voeding? Of duren ze maar door? Zie dat je dan bij een kinderarts komt en check eens of er geen allergie of overgevoeligheid zit!

Heeft je kindje een voorkeurshouding/overstrekt het zich? Zoja, check deze site eens: www.kiss-kinderen.nl en zie dat je bij een osteopaat komt, (www.osteopathie.nl). Heeft hier een wereld van verschil gemaakt.

Verder: een draagdoek is een uitkomst, je kleintje warm en geborgen bij jou toch kunnen slapen en jij even rust en de handen vrij!

4. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Onze zoon heeft de eerste 4 maanden bijna alleen maar gehuild. Ik werd er helemaal gek van en zat uiteindelijk maar mee te huilen met dat mannetje op mijn arm. Ik ben toen naar een natuur therapeut gegaan en deze heeft zijn handen opgelegd. (Je kunt er in geloven of niet) Daarna was hij meteen rustig voor twee dagen. Dit heb een poosje volgehouden en kon steeds meer afbouwen. Na 2 maand was het over en heeft hij haast nooit meer gehuild. Het is nu zo'n super vrolijk kereltje dat altijd lacht. Wij kunnen ons haast niet meer voorstellen dat hij zo verschrikkelijk veel heeft gehuild. Zijn huilen had meerdere oorzaken, nl honger ondanks dat hij al de max kreeg en zijn darmpjes konden het eten niet goed verteren dus extreme krampen. Ik weet wat het is en probeer evt hulp te zoeken. Bij het CB zeggen ze toch dat alle baby's huilen, maar er is wel zeer zekers verschil. Succes meid.

5. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    Ik ga iedere 3 weken naar een kinderarts omdat ze prematuur is geboren. Ik gebruik een difraxfles en heb comfortvoeding tegen de krampen. Ook is ze in behandeling bij een osteopaat, ben inmiddels 2x geweest.
    Ik heb een draagdoek maar ze raakt helemaal in paniek doordat de doek voor een deel over haar hoofd/gezicht komt.
    Gelukkig ga ik woensdag weer naar de kinderarts, wil nu echt verbetering!

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Is het geen allergie?
    Hier was het op een gegeven moment ook bijna alleen maar huilen.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ja allergie zat ik ook al aan te denken omdat je eigenlijk al van alles geprobeerd hebt....

xxx

8. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    jullie bedoelen koemelkeiwitallergie? Hoe kun je daar achter komen? Hypoallergene voeding?

9. misa

misa Niet meer actief

Och jeetje.. Wat naar voor jullie. Kan me indenken dat je er ff doorheen zit. Helpt de osteopaat al wat?

Kan de kinderarts al wat vinden? Laat je niet zomaar naar huis sturen..!

En als je kindje dan beter in haar vel zit, zal ze ook gaan lachen. En dat moment komt..!!
    Sterkte!

10. misa

misa Niet meer actief

Nee, dan moet je iets als pepti (nutrilon) gaan gebruiken. Volgens mij kun je dat via de ha vergoed krijgen. Die pakken kosten namelijk iets van 25 euro ofzo.

Is ook geen slecht idee om te proberen.

11. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    #11 ann82, Feb 25, 2011
    Last edited: Feb 25, 2011
    de osteopaat heeft wel al wat geholpen in combinatie met de puckababy. Ze slaapt 's nachts al beter. Alleen nu is het overdag, vooral 's avonds en 's ochtends pet.

ik moet as woensdag weer naar de kinderarts en laat me nu zeker niet afschepen.
    ze ziet er ook afgetobt uit, heeft walletjes. Ze drinkt en groeit overigens wel heel goed. Maar ze heeft nog steeds 7 voedingen, langere tijd ertussen lukt niet

12. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties, fijn om gesteund en getipt te worden!!

13. misa

misa Niet meer actief

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    is het misschien een mogelijkheid om je kleintje een keer een dag en een nachtje bij bijv opa en oma te brengen? Zo kunnen jullie zelf even opladen en een keer even goed bijslapen. Als je een keer een nacht goed geslapen hebt en een dagje "rust" kun je er weer veel beter tegen.

Is het niet reflux waar je kindje last van heeft? Je schrijft wel dat ze maagzuurremmers heeft, is dat ook voor reflux (ik heb er geen verstand van)? Of misschien heeft ze last van haar slokdarm door bijvoorbeeld al dat zuur wat steeds omhoog komt/kwam?

Laat je niet naar husi sturen zonder dat jij gerust bent hoor! Jij kent je kindje het beste en als jij denkt dat er iets is, zou ik gewoon je gevoel volgen!!

xxx

Ow en die pepti voeding kost wel iets van 35 euro en kun je alleen vergoed krijgen bij je verzekering als je een verklaring hebt van een arts.

Share This Page