Vaccineren..ja of nee..

Discussion in 'De lounge' started by mamavan2, Apr 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavan2

mamavan2 Actief lid

Jan 29, 2011
    315
    0
    0
    Pff..ik ben er zo mee bezig. Me aan het verdiepen in de nadelen van vaccinaties, want dit zijn er nogal wat. Het is bewezen dat er veel giftige stoffen in vaccinaties zitten met alle gevolgen van dien, en hier zijn dan ook al vele boeken over geschreven. Steeds meer ouders vragen zich af of vaccineren wel nut heeft en of het niet méér kwaad dan goed doet. Maar wat als je je kindje niet laat vaccineren? Ik vind het zo moeilijk...lees zojuist de site van vaccinvrij.nl en ik heb er wel degelijk mijn vraagtekens bij, anders zou ik niet zo twijfelen. Mijn instinct zegt niet doen..ons kleintje heeft nu twee vaccinaties gehad en krijgt over twee maanden de derde. Moet ik naar mijn gevoel luisteren? 95 % van de kinderen worden ingeeent, maar ik geloof ook dat mensen kuddedieren zijn en al gauw op iets af gaan omdat het nou eenmaal zo hoort en de rest het ook doet. Wie heeft zich hierin weleens verdiept? In de nadelen van vaccinaties? Ik ben niet iemand die klakkeloos dingen aanneemt van artsen en dergelijke en kan me wel degelijk vinden in de moeder die vaccinvrij.nl heeft bedacht. Maar ben erg benieuwd naar de meningen van anderen.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ligt er aan waar je woont. Waar ik woon heb je geen keuze, omdat bijna niemand hier de kinderen laat enten. Wij zien hier dus ook de gevolgen van (in rolstoelen). Ik ken dus (veel) meer mensen die hinder ondervonden hebben van niet enten dan mensen (geen 1) die hinder ondervonden hebben van wel enten.

Ben jij geent? Heb je er last van? Dat onderzoek over autisme is door andere onderzoeken ook weer tegengesproken.

Doe wat je gevoel zegt zou ik zeggen :)

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Heb mezelf bij de 1e ook 'verdiept' in de voors en tegens, maar voor mij weegt het mijn inziens lage risico op bijwerkingen/echte problemen als gevolg van de vaccinaties niet op tegen de bescherming tegen sommige levensbedreigende ziektes.

5. Zijzei

Zijzei Actief lid

Nov 4, 2011
    455
    0
    0
    Ik snap je twijfel, maar je zegt ook zelf dat die 95 % eigenlijk meelopers zijn.

Ik zie mezelf niet als meeloper en heb ze wel laten enten, omdat ik ook vind dat de voordelen meer wegen dan de nadelen.

Maar waarom wil je dan wel onze mening als je zelf niet zo'n kuddedier bent als je beschrijft? Komt een beetje krom over in mijn ogen.

Succes met je beslissing.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Geloof vooral wat je wilt geloven, maar ik hecht niet zoveel waarde aan de onderzoeken die je aanhaalt. Er worden boeken volgeschreven over van alles, dat maakt nog niet alles waar.
    Lees ook eens wat het RIVM hierover te zeggen heeft, en niet alleen vaccinvrij. Of wat de vereniging tegen de kwakzalverij schrijft, en niet alleen kritisch prikken.

Ik ben overtuigd van het nut van het rijksvaccinatieprogramma.
    Vorige week was ik in Washington, waar we langs het gebouw van de WHO reden. Daar hing een gigantisch spandoek met de tekst: vaccination is an act of love. En daar ben ik het dan roerend mee eens!

Natuurlijk moet je niet vaccineren als de reële risico's daarvan groter zijn dan de reële risico's van de ziektes, maar dat geldt niet voor de vaccinaties die nu in het standaard programma zitten.

Het enkele feit dat 95% van de bevolking dezelfde keuze maakt t.a.v. vaccinatie, maakt nog niet dat ik een kuddedier ben of dat ik die keuze heb gemaakt zonder erover na te denken.

7. mamavan2

mamavan2 Actief lid

Jan 29, 2011
    315
    0
    0
    Omdat ik twijfel, zoals ik al zei. Dat ik geen kuddedier ben, wil niet zeggen dat ik de meningen van anderen niet wil weten. Ik zie daar niet echt iets kroms aan.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

OJee, daar gaan we weer en ik zeg wat ik inmiddels 'standaard' zeg bij dit soort topics:

Het is toch prachtig dat wij in zo'n welvaart en gezondheid leven dat je je deze vraag KUNT stellen. (en dan moet je je even afvragen hoe het komt dat we zo'n welvaart en gezondheid hebben.. ja, mede dankzij die 95% die bewust of minder bewust WEL ent)

En een tip: verdiep je eens in de voordelen van vaccineren en leg je lijstjes eens naast elkaar...

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    hou ook rekening met opvang en scholen in de toekomt he.
    Zonder alle vaccinaties mogen de kinderen hier op de dagverblijven al niet komen.

Het lage risico op bijwerkingen en de vreselijke uitwerking van de ziektes geeft voor mij de keuze wel enten.

10. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik ben geen kuddedier..
    Ik heb Jayden laten in enten om beter beschermd te zijn dus iig de grote risico's weg te halen.
    Ik heb liever de vaccinatie wel ipv dat ik mezelf later voor mn kop sla van 'had ik maar...'

Zelf ben ik vroeger ook ingeent en heb er nu na 29 jaar nergens last van.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook niet zelfs op de psz niet

12. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    kijk eens op de site van de vereniging tegen de kwakzalverij (vtdk), skepsis en skepter.
    Het feit dat polio hier uitgeroeid is en de mazelen hopelijk in Vlaanderen over een paar jaar komt door vaccinaties.
    Het is ook erg belangrijk om andere kindjes te beschermen: kinderen met kanker en sommige andere ziekten kunnen geen vaccins krijgen en leven dus op de goodwill van de anderen die zorgen dat de vaccinatiegraad hoog genoeg blijft.
    Verder blijkt ook dat die onderzoeken naar autisme niet kloppen: kinderen krijgen geregeld vaccinaties dat een "uitbraak" van autisme wel bijna altijd in de buurt van 1 of andere vaccinatie ligt.
    Ook is het niet nodig voor hun immuunsysteem: aan mazelen en polio/tetanus kan je WEL STERVEN, het immuunsysteem kan daar niet veel tegen doen

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Gevaarlijk topic dit...;)

volgens mij was het vanmorgen nog op het nieuws dat het aantal doden van de mazelen gigantisch is gedaald tov vorig jaar. (wereldwijd).
    Dit komt door het vaccineren.

De landen waar de meeste doden vallen o.a. India, doen niet veel aan vaccineren.

Dus tja..waarom je kind niet 1 of 2 prikjes geven, en hooguit 2 dagen wat verhoging, maar geen kans op een dodelijke ziekte?

Niks is 100% zeker.

En ik vind het volkomen terecht dat kinderen soms geweigerd worden op kdv die niet ingeent zijn.

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hoezo heb je geen keuze?

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ken heel veel mensen in de omgeving die niet ingeënt zijn zijn allemaal kerngezond (waaronder ook mijn man)
    Wij hebben er wel voor gekozen om in te enten en staan ook 100% achter onze keuze.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    oja? (kom ook uit lelystad) wist niet dat de scholen hier dat als regel hebben(dagverblijven) maakt ook weinig uit want mijn kind is geent en 2de zal dat ook krijgen

17. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, ik denk dat je jezelf voor je kop slaat als je kind ziek wordt en je niet gevaccineerd hebt.

Mensen die aan een vaccinatie twijfelen, kijken vaak alleen maar naar wat een vaccinatie eventueel voor schade kan aanrichten. Maar kijk eens naar de voordelen. Voor mij wegen die in ieder geval zwaarder dan de nadelen!!

18. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Onze kinderen zijn niet geent, en mogen wel naar zwemles, psz en school. Ik ben zelf niet geent en kerngezond.
    Wij kiezen er bewust voor om geen gif in een gezond babylijfje te spuiten.
    Mocht je uiteindelijk toch beslissen om wel te vaccineren, kijk dan eens naar het verlate programma. Een tetanusprik bij een baby van 1 maand is natuurlijk onzin.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou dat ervaren als geen keuze, aangezien er in die gebieden nog wel eens een uitbraak van polio is, vaker en omvangrijker dan in gebieden met een hoge vaccinatiegraad. Daar zou ik mijn kind voor geen goud aan willen blootstellen!
    De keuze die je dan nog wel hebt, is om te verhuizen. Maar dat is ook niet voor iedereen een reële optie.

20. Within

Within Niet meer actief

Tot het kind onverhoopt word gebeten door een dier op de kinderboerderij (of je eigen hond) en daardoor de kans op een gevaarlijke ziekte oploopt ;)

Ik ben voor enten, en snap zelf (mijn mening!) ook niet waarom mensen dit niet doen, en hun kinderen het risico laten lopen niet vrijwillig (want de ouders maken immers de keuze) een gevaarlijke ziekte op te lopen. We hebben de mogelijkheid om onze kinderen hier tegen te beschermen, pak die kans dan ook.

Share This Page