vind het nogal een statement om te zeggen dat ondergewicht perse je eigen schuld moet zijn (ongezonde hoeveelheden en soort voeding) dat kan je niet zeggen er zijn genoeg aandoeningen waarbij je aankomt of afvalt waar je geen invloed op hebt eigenlijk..
Sjonge jonge en zo kun je altijd van de uitzondering de regel maken... Ik zeg toch niet dat het per definitie je eigen schuld is? Maar die arts heeft blijkbaar onderzocht dat ondervoeding ook een oorzaak is van type2. Of dat nou eigen schuld is, tekort aan voedsel in jouw regio of veroorzaakt door een ziekte of aandoening maakt dan toch niet uit?
Het resultaat is hetzelfde maar als mensen zeggen dat er "schuld" is (en hier bepaalde consequenties aan getrokken kunnen worden) maakt het dus wel uit. het klopt wel met de theorie van mijn vriendin...
Lees dit verschrikkelijke verhaal eens: Kaliah’s Story | Shot by Shot In 2007 werd mijn oude middelbare school opgeschrikt door het feit dat een leerling uit Angola plots was overleden aan tuberculose. Tientallen leerlingen/leraren werden toen ook getest op deze ziekte die vrijwel zeker voorkomen had kunnen worden als deze leerlinge een tuberculose vaccinatie had gehad en zo anderen niet had besmet, en was ze zelf nu nog in leven geweest
En natuurlijk mogen kinderen die niet gevaccineerd zijn en dan ziek worden wel gewoon behandeld worden! Daar betaal ik graag aan mee, ik zou het anders nogal barbaarse toestanden vinden als we iemand noodzakelijke zorg gaan ontzeggen omdat hij/zij (of de ouders) een andere keuze hebben gemaakt dan 'wij' verstandig vinden. Het blijft namelijk zo dat vaccineren ook niet zonder risico's is. Iedereen heeft de vrijheid om risico's af te wegen en daarin zijn/haar eigen keuzes te maken, wat het zwaarste weegt. Ik vind het véél te ver gaan om iemand dan af te rekenen op het feit dat die keuze verkeerd uitpakt.
Tja en zo kun je ook 100 vreselijke verhalen hier neer kwakken van kinderen die juist iets hebben opgelopen na een vaccinatie
Maar zo zie je wel dat je als ONgevaccineerde moeder je pasgeboren baby'tje in levensgevaar kan brengen omdat hij/zij nog niet geënt is en jij dus alles doorgeeft aan hem/haar En er zijn meer mensen doodgegaan aan de gevolgen van NIET vaccineren dan wel vaccineren of wou je beweren van niet? Hoeveel mensen gaan er dan dood aan de gevolgen van wel vaccineren en hoeveel gaan er dood aan de gevolgen van niet vaccineren? Zet ze eens tegenover elkaar en zoek de verschillen
Nee, die moet je tegenover de aantallen zetten die deze ziekten eisten toen er nog GEEN vaccins waren. Denk jij nou serieus dat vaccins tot meer doden leiden dan de ziektes zelf
Ik heb mijn zoontje gewoon laten vaccineren. Waarom. Tja omdat het normaal is denk ik. Ik weet niet anders. Ik ben zelf ook gevaccineerd.
Dat is volgens mij wel de denkwijze van de meeste mensen die niet vaccineren. Tenminste, dat idee krijg ik altijd. Dat is toch uiteindelijk de hele reden om niet te vaccineren? Omdat kinderen er ziek van worden of dood aan gaan. Tsjah, ik vind kritisch over inentingen zijn helemaal niet verkeerd. Maar laten we niet uit het oog verliezen dat een ziekte als polio altijd nog meer doden/verminken veroorzaakt dan het vaccin zelf ( áls je geloofd dat een vaccinatie gevaarlijk is ).
Heb je mij dat ergens neer zien zetten? Dat ik denk dat er meer doden zijn door vaccinaties. Nee want dan heb ik nergens geschreven. Nogmaals veel ziektes liepen al terug VOORDAT er werd gevaccineerd.
Ik vind het ook moeilijk hoor. Vooral omdat er niet altijd wordt gevaccineerd omdat het zulke gevaarlijke ziektes zijn waar je kind aan doodgaat, maar zodra de kosten van de gezondheidszorg t.b.v. het genezen van deze ziektes hoger zijn dan de kosten voor het invoeren van een vaccinatie, wordt er al gevaccineerd. Ik ben wel van mening dat je imuumsysteem zo wordt uigeschakeld. Ik heb de keuze gemaakt mijn kinderen wel te laten inenten. Alleen de 2e pneuprik kregen ze niet en de bmr krijgen ze ook niet. Daar twijfel ik nog over maar op zijn vroegst krijgen ze die pas als ze een jaar of 10 zijn. Als ik in een gebied had gewoon waar door bijv. religieuze redenen amper tot niet wordt geënt, hadden ze waarschijnlijk wel de bmr met 14 mnd gekregen.
Er is op geen enkele manier te zeggen wat er was gebeurd als niet op grote schaal NIET was gevaccineerd... alleen door te kijken in de landen om ons heen.. tja, geen leuk plaatje he? Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt. Mijn enige bezwaar is wanneer er klinklare onzin wordt verkondigd. Liever wat bewezen feiten dan de angst van één bange en heel verdrietige moeder: - vaccineren is niet gevaarlijk (niet gevaarlijker dan netjes oversteken.. ja, er zit dus een klein risico aan) - vaccineren is WEL nodig (dat zien we in gebieden waar niet gevaccineerd wordt) - niet vaccineren is op dit moment weinig risicovol omdat 95% zich WEL laat vaccineren - de ziektes waar tegen gevaccineerd wordt bestaan allemaal nog steeds en eisen elk jaar weer veel slachtoffers: overleden of ernstig gehandicapt Zelf begrijp ik niet waarom mensen banger zijn voor de 1 op de miljoen / miljard kan dat een kindje misschien slecht zou reageren op een inenting dan voor de veel grotere (maar gelukkig nog altijd kleinere) kans dat ze polio, rodehond, mazelen, bof, difterie etc krijgen.... Misschien moet je daar iemand voor kennen die polio heeft of een kind ziek moeten zien zijn... Ik weet het niet. Doe wat je goed dunkt maar realiseer je .. je bent een minderheid en daar is een heel grote groep mensen maar wat blij om.
De sterfte aan die ziektes liep al sterk terug voordat er werd gevaccineerd, maar die ziektes kwamen nog gigantisch veel voor, en liepen in prevalentie niet/nauwelijks terug. Maar ik neem aan dat je wel bedoelt te zeggen dat je de gezondheidsgevolgen van vaccineren ernstiger vindt dan de gezondheidsgevolgen van de ziektes waartegen wordt gevaccineerd, of niet? Of weeg je in je risico-inschatting mee dat de kans dat jouw kind tegen polio of difterie aanloopt zo ontzettend klein is?
Bri, mijn kindere hebben het eerste jaar de DKTP prikken wel gehad, schreef ik een paar pagina's terug ook al en in dat andere topic heb ik dat ook vermeld.
Dat weet ik, maar ik meende te begrijpen dat ze die alleen maar hebben gehad omdat je toen niet beter wist... Zou je een volgend kindje die prikken ook laten geven dan? Dan heb ik je al die tijd verkeerd begrepen...
Ja, maar dat was nog voor je je ingelezen had (zei je), waarmee je de indruk wekt dat je het anders had aangepakt als je je wel had ingelezen op dat moment.