Jemig heb je een plaat voor je hoofd. Ga googlen en je vind genoeg reacties van ouders over vaccinaties. Daar hoef je me niet voor uit te dagen hoor.
Ach kind; jij hebt een plaat voor je hoofd! Een hele dikke! Er is geen bewijs voor dat de vaccinaties uit het RVP voor ernstige aandoeningen zorgt. Nul. Ik vind mensen die doemdenken, bang zijn voor de wereld en geloven in complottheorieën altijd een beetje sneu. Jij bent respectloos met je neerkwakken en gejemig en plaat voor je hoofd-opmerkingen. Als je achter je mening zou staan, zou je je niet zo als de gebeten hond hoeven gedragen. Je kan niet 1 fatsoenlijke bron geven over de schadelijkheid van vaccineren. Tot die tijd vind ik dus dat je uit je nek kletst; je roept maar wat. Zo niet: toon het me.
Oke misschien zeg ik nu iets HEEEEL lomps hoor dus als dat zo is sorry alvast Maar autisme dat heb je toch? In de zin van daar word je toch mee geboren? Dat krijg je toch niet in de zin van net zoals een griepje ofzo?
Tjah, ik heb even gegoogled, maar ik kan echt geen 100 gevallen vinden. Als we het gaan hebben over het rijksvaccinatieprogramma. Ik zie wat verhalen over bv de Mexicaanse griepprik en wat verhalen uit Scandinavië. Ik kan een aantal keer vinden dat er in Nederland 5-10 sterfgevallen per jaar na een vaccinatie zijn. Men kan alleen geen enkele van deze gevallen met zekerheid koppelen aan de vaccinatie. Verder een paar verhalen over het ineens ontstaan/optreden van epilepsie en autisme na vaccinaties. Hierbij wil ik natuurlijk niet het feit dat je kind overlijdt of een (ernstige) aandoening oploopt (wel of niet na een vaccinatie) baggatelliseren. Het is natuurlijk afschuwelijk als jou dit als gezin overkomt!
Mijn neefje heeft kantje boord gelegen door de bmr. Heeft daar heel heftig op gereageerd. En omdat ik verder vind dat gezonde kinderen een kinderziekte prima kunnen doorlopen
Ben het helemaal met je eens, deze discussie over vaccinaties woedt ook onder Film & televisie, lijken wel paddenstoelen zoals ze opkomen. Argumentatie tegen is meestal slecht, ongefundeerd en onzinnig. Ieder zijn keuze, maar niet doen alsof er allerlei bewijs is van de slechtheid van vaccinaties en het geen kwaad kunnen van niet vaccineren, want dat is gewoon gevaarlijk
Het is behoorlijk lastig wetenschappelijk onderzoek te doen naar de bijwerkingen van een vaccin als omafhankelijk instituut. Als je als burger al aangeklaagd kan worden door de staat over het uiten van een kritisch geluid over Coutinho, zal je niet zo geliefd zijn als je onderzoek doet tegen de gevestigde beursgenoteerde orde. Het nvi is nog altijd hetzelfde als het rivm. Ik vind dat er belangenverstrengeling is in NL als het gaat om inkoop, distributie, verkoop, onderzoek etc. Dit is allemal 1 organisatie. Er zijn in ieder geval een hoop financiele belangen. Er is trouwens wel veel te vinden over hpv vaccins en de bijwerkingen. In Amerika is een bepaald type gebruikt waar meer dan 100 meisjes aan zijn overleden. Van mijn familie daar heb k begrepen dat men momenteel zeer kritisch is met dit vaccin en da de vaccinatiegraad heel laag is.
De meeste kinderen kunnen dat inderdaad. Maar toen mazelen nog veel voorkwam (toen ik kind was) hebben jaarlijks tientallen (zo niet honderden) kinderen kantje-boord gelegen door die kinderziekte. Die ken je niet, en degene die toen zijn overleden al helemaal niet, maar het is natuurlijk een enorm vertekend beeld om je besluitvorming zo te baseren op één enkel geval in je nabije omgeving. Verder weet je van tevoren ook nooit of je kind gezond zal zijn op het moment dat ze zo'n infectie gaan doormaken. En juist de kinderen die niet zo gezond zijn, moeten toch ook beschermd worden? Dát is wat je doet met vaccinatie. Niet alleen je eigen kind beschermen, maar de algehele bevolking.
Ja, in tandpasta zitten genoeg giftige stoffen..inderdaad. Niet gevaarlijk voor grote kinderen die het uitspugen en goed hun mond spoelen, wél voor kleintjes. Daarom voor mijn kleintjes alleen homeopatische tandpasta, liever gaatjes dan dat ze allerlei enge gifstoffen inslikken. En met die gaatjes valt het ook wel mee als je twee keer per dag goed poetst. Maar even on topic: het is toch niet gek als je je in de keerzijde van vaccinaties verdiept? Als je hier kritisch naar kijkt? Ik denk ook wel dat er een hoop onzin op internet staat, maar ergens zal er wel een kern van waarheid inzitten. In Amerika zijn ze al zover met allerlei onderzoeken..en waaróm zijn er steeds meer ziektes als schizofrenie, autisme, ms? Waaróm liggen er kleintjes met de vreselijke ziekte K in de ziekenhuizen? Zou dat er niets mee te maken hebben?? Ik weet het niet, ik twijfel, ik maak me ongerust..en dat MAG ik als moeder zijnde. Kritisch zijn..het gaat toch om je kostbaarste bezit en ik weet zeker dat we allemaal het beste voor onze kleintjes willen. Man is voor vaccineren (maar verdiept zich er niet zo in als ik). Ik zit in dubio. Mag ik vragen aan degene die sommige prikken overslaan/verplaatsen, waarom ze dit doen? Vroeger was het toch ook niet zo (onze generatie) dat we hele cocktails kregen ingespoten? Waarom krijgen leden van de koninklijke familie de prikken apart? En geen cocktails? Waarom wordt er zoveel in de doofpot gestopt? Er zijn in 2009 nog drie kinderen achter elkaar overleden vanwege een verkeerde vaccinatie. Ja, dit soort berichten doen me huiveren. Kans is klein, maar nog steeds is elk kind die sterft aan een vaccinatie er één teveel.
Volgens mij kom je alleen met niet vaccineren weg als de rest het wel doet. Waarom zou je je kind in hemelsnaam aan deze ziektes bloot willen stellen? Vooral gezien er tegenwoordig zoveel wordt gereist dat veel ziektes weer "dichterbij" zijn?
Natuurlijk is het goed om je ergens in te verdiepen, zeker als het om de gezondheid van je kinderen gaat. Maar in onzin zit geen kern van waarheid, al wordt het duizend keer herhaald. Ieder kind dat sterft aan de gevolgen van een infectieziekte is er één te veel.
Hier wil ik even op inhaken. Ik ben schizofreen. En dit krijg je niet.Daar word je mee geboren Tijdens de ontwikkeling van een foetus mist er een bepaald iets in de hersenen die dit veroorzaakt. Wat het precies is weten ze niet maar ze weten wel dat het tijdens de ontwikkeling tussen de 6e en 12e week van een zwangerschap het niet ontwikkeld word bij een foetus. Wel word het vaak pas ontwikkeld op latere leeftijd door bepaalde omstandigheden die vaak ook psychisch zijn en dus niks lichamelijks.
Okee..je hebt er dus ervaring mee dat het verkeerd kan gaan, wat naar. Kan ik me goed voorstellen dat je er dan huiverig voor bent. Ja, dat denk ik aan de ene kant ook dat gezonde kindjes een kinderziekte prima kunnen doorlopen. Maar als je dan weer de complicaties van de mazelen leest..bah, wat een moeilijke beslissing. En niemand die er een antwoord op heeft want iedereen doet wat haar het beste lijkt. Wordt gek van mijn getwijfel..weet nu alweer dat mn zoontje de prikken waarschijnlijk gewoon gaat krijgen als het zover is..mijn verstand zegt dat het het beste is maar mijn gevoel zegt wat anders
Daar heb je gelijk in..tegenwoordig is de wereld klein en met immigratie komen er allerlei ziektes mee.
En waarom stel je het dan niet uit tot bijvoorbeeld 2 of 2,5 jaar? Er zijn ook genoeg ouders die dat doen. Die volgen een aangepast schema, en vaccineren later. Zijn ook landen die vaccinaties later geven.
Ik vind dat inderdaad niet raar. Je hoeft niet zonder na te denken of verder onderzoek te doen je kindje te laten vaccineren. Als je maar betrouwbare bronnen gebruikt.. Om eerlijk te zijn.. Nee, dit heeft niks te maken met vaccinaties. Dit heeft meer te maken met het feit dat gezondheidszorg steeds beter wordt. En er steeds beter en sneller gescreend kan worden op ernstige ziektes. Dat ziektes steeds beter bestreden kunnen worden.. Veel van de vaccinaties die kinderen nu krijgen bestaan al tientallen jaren.. Euh, het lijkt me dat dit niet waar is. Of je moet direct contact hebben gehad met prinses Maxima over dit onderwerp..
DKTP als cocktail werd inderdaad ook al gegeven toen ik klein was (40 jaar geleden dus). BMR kregen we niet, dus mijn generatie heeft die ziektes nog grotendeels doorgemaakt. Voor zover ik weet ook geen Pneu, MenC en HepB.