Vaccineren..ja of nee..

Discussion in 'De lounge' started by mamavan2, Apr 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

precies, dit lijkt mij weer zo'n broodje aap verhaal

2. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Daar heb je gelijk in!! Net als autisme, dat is gewoon aangeboren.

Maar!! Het zijn neurologische afwijkingen. En bij kleine kindjes is het zenuwstelsel nog volop in ontwikkeling. Bij een verstoring in de ontwikkeling van het zenuwstelsel, kan in theorie dus autisme veroorzaken. En met name de BMR schijnt een heftige prik te zijn, welke de ontwikkeling van het zenuwstelsel kan belemmeren. Dit is wat de rondte doet. Of het waar is of niet, durf ik geen uitspraken over te doen. Ik heb geen idee. En schizofrenie, daar weet ik al helemáál niets vanaf.

Maar goed, ik snap wel dat verhalen als deze afschrikken.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik wil wel uitleggen waarom wij bv niet meer voor pneu vaccineren.

Wij hebben Evy gevaccineerd vooralsnog volledig volgens het rvp.
    Wat de hib, pneu en men c vaccins moeten doen is een hoop kno problemen met gevolgen tot hersenvliesontsteking voorkomen. Evy heeft meerdere oorontstekingen gehad, een acute mastoiditis (rotsbeen ontsteking rondom het oor), wat kantje boord is geweest, operatie etc etc. Veel ellende voor het arme meisje. Daarna keelontsteking na keelontsteking. Uteindelijk amandelen eruit, buisjes etc.

Roan hebben we met 5 mnd zijn eerste pneu gegeven zonder combi vaccin erbij. Hij is heel ziek geweest.

Ik lees bij het rivm op de site dat de kans dat je ziek wordt zeer klein is. Iedereen is eigenlijk drager van kokken, maar je wordt er eigenlijk nooit goed ziek van. Als je dan ziek wordt is de kans weer heel klein dat het zich tot iets ernstigs ontwikkeld. Daarbij heb je 90 serotypen pneumokokken en het vaccin beschermt tegen zo'n 70 % daarvan.

Alle info bij elkaar voor mij reden om nu geen pneu te geven.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Voor wat ik weet is er een verband tussen schizofrenie en autisme.

Autisme word nu sinds de afgelopen jaren wat sneller herkend omdat er meer bekendheid mee is.
    Schizofrenie word vaak pas tussen het 15e en 30e levensjaar gediagnosticeerd omdat dit erg breed is. Het is ook niet ( wat vele wel denken ) Een gespleten persoonlijkheid. Een schizofreen heeft dus niet iemand in zich die pietje jantje en klaasje zijn. Dat is namelijk een dissociatieve persoonlijkheidssoornis.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd, zo ook bij autisme..

je ziet niet voor niks bij 90% van alle gezinnen dat autisme bij meerdere familieleden voorkomt en niet bij maar 1 persoon in de familie, omdat het echt zo erfelijk is als de pest en aangeboren, en dus niet door 1 of ander stom vaccin ;)

6. SeaShell

autisme en schizofrenie is idd vrijwel exact hetzelfde ''gen'', iig ligt het naast elkaar en is vrijwel identiek
    iemand met autisme heeft ook echt 9 van de 10x schizotypische trekken

7. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Daarom wordt BMR ook pas met 14-18 mnd gegeven toch? En je kan altijd nog overwegen om op een ander tempo een vaccinatieschema in te voeren. Ik zou dat bv. wel begrijpen als je kind het eerste jaar of jaren heelveel ziek is, of erg ondersteboven is van de eerste prikken of iets dergelijks. Weet niet of ik het zou doen, want ik heb dat niet meegemaakt.

Ik zou trouwens ook niet zomaar geloven in BMR en allerlei wilde verhalen die de ronde doen - dat hij heftiger is heeft voor zover ik weet alleen te maken met het feit dat er in tegenstelling tot de andere vaccins een verzwakt, maar levend virus bevat. De rest van de vaccins bevatten dode virussen (dat is genoeg voor de immuunrespons waardoor je beschermd raakt).

Kindjes krijgen sowieso geen prikken op het geroosterde moment (dat je naar het CB gaat dus) als ze net ziek zijn geweest of verhoging hebben. Bij ons waren ze er heel strikt in, mijn dochter voelde bij de BMR een beetje warm en had minimale verhoging, en ik kon zo weer naar huis en een week later terugkomen.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Klopt alleen het gekke is ( tenminste vind ik:D )
    Andersom weer niet. Iemand die schizofreen is heeft niet gelijk autistische trekken.

Althans de mensen die ik ken met schizofrenie niet.

9. SeaShell

hier misschien een interessant artikel

Autisme en schizofrenie hebben dezelfde oorzaak | Kennislink

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik begreep van ons cb dat er nu veel ouders zijn die een alternatief schema aanhouden. Ze zijn daar erg behulpzaam in. Hier zijn ze ook heel strikt met geen vaccins toedienen als je kind niet lekker n zijn vel zit.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Maar ze hebben het liever wel, ik moest mijn dochter zelfs op dezelfde dag gewoon laten vaccineren en een rs-vaccinatie geven. Juist omdat ze het beter in 1 keer kon krijgen dan om de week bijvoorbeeld.

13. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Niet het hele topic gelezen, dus reageer alleen op TS

Ja ik vaccineer mijn kinderen voor de prikken zoals BMR enzo ( die je dus bij het CB krijgt )

Vaccineren zoals toendertijd met de mexicaanse griep heb ik niet gedaan, waarom niet ? Omdat er voor mij niet voldoende bewijs was dat het op latere leeftijd niet iets met zich mee kan brengen.

De prikken van het CB worden al jaren gegeven en hebben zover ik weet nog nooit negatief effect gehad ( althans bij de mensen die ik al ken ) .. Ik heb liever dat mijn kinderen even een paar daagies uit hun hum zijn als ze een prikje hebben gehad dan dat ze doodziek worden van de ziekte en wie weet wat er dan gebeurd..

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb even het overzichtje gescand uit een folder:

15. SeaShell

Inderdaad :)

Die arme kindjes en volwassenen in Afrika zouden een moord doen voor vaccinaties! Als iedereen in Afrika geend was waren er nu aanziendelijk minder doden.

Ga als ongevaccineerde Nederlander maar eens met het hele gezin een maandje in Afrika verblijven, ben erg benieuwd of diegene dan nog denken dat " dat gif" erger is dan het doormaken van enkele ziektes zelf

16. Bri

Bri Niet meer actief

En in dat overzichtje zie je inderdaad ook meteen dat het niet ongebruikelijk is dat ingeënte kinderen alsnog kinkhoest krijgen. 5000 incidenties per jaar, dat is nog best veel. Maar als je nagaat dat het er 30 keer zo veel waren voordat er gevaccineerd werd, blijkt het toch een effectieve vaccinatie. Lang niet zo effectief als dat tegen mazelen met een factor 3000 tussen voor en na, maar toch voorkomt het een heleboel ellende.
    Volgens mij toont dit staatje ook aan dat het wel meevalt met 'het vaccin raakt op een gegeven moment uitgewerkt'. Het aantal mensen dat later alsnog een ziekte krijgt waarvoor ze wel waren ingeënt is op jaarbasis niet al te hoog. Maar door de media-aandacht die een kleine uitbraak onder studenten in één stad krijgt, lijkt het alsof iedereen op een gegeven moment weer risico loopt.

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

18. Bri

Bri Niet meer actief

Gelukkig betekent ziekte niet meteen sterfte, anders was de mens zo'n beetje uitgeroeid met 150.000 gevallen van mazelen per jaar...
    er zijn meer nare gevolgen van ziektes dan alleen maar doodgaan. Doofheid, blindheid, hersenbeschadiging, blijvende verlamming, onvruchtbaarheid, om er maar eens een paar te noemen. Dat houdt ook niet iedereen er aan over, maar bij zúlke aantallen (150.000 keer mazelen per jaar, 150.000 keer kinkhoest per jaar, 80.000 keer bof per jaar, 1.000 keer polio per jaar) gaat het om grote aantallen mensen die hun leven lang verder moeten met de blijvende gevolgen van zo'n suffe ziekte, die relatief eenvoudig te voorkomen is voor de meesten.

Geen idee waarom die Pneu er niet bijstaat. Maakt het echt wat uit, voor het totaalplaatje?

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb kinkhoest gehad in '85 denk ik. Mijn jongere zus ook.
    Ik kan me nog herinneren dat ik zo'n gierende hoest had, met van die uithalen.
    Deze winter heb ik twee keer longontsteking gehad en daar viel die kinkhoest bij in het niet. Je maakt het gewoon in veel mindere vorm mee als je bent ingeent.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja ik laat me beide kindjes gewoon inenten. Waarom niet. Omdat er een paar gevallen zijn waar bij het mis is gegaan( is erg ja zeker) maar dat de ziektes. Nu minder voor komen is alleen te danken aan mensen die zo verstandig waren gewoon met het ( kudden volk mee te gaan, dan hoor ik daar ook maar bij);)

Share This Page