Vaccineren..ja of nee..

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavan2, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Heb je het wel verteld?

Ts, ik zou deze twijfel eens met een arts bespreken. Een arts kan het je wellicht goed uitleggen hoe het werkt en zo kun je een goed beeld krijgen over vaccinaties.
    Daarna kun je bepalen of je het wel of niet wilt doen.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb de voors en tegens naast elkaar neergelegd.
    Ondanks het "gif" vind ik de risico's van het "gif" minder erg als de risico's van de ziektes waar ze tegen geënt worden.

Owh en ook hier mogen de kindjes niet naar het KDV of psz zonder hun prikken.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    voor de dames die kiezen om niet te enten: hoe doeje dat met vakanties dan???? sommige landen kom je gewoonweg niet in als je niet voor rodehond enzo ingeent bent

ik persoonlijk snap niet dat je vrijwillig t risico wilt lopen dat je kindje straks ernstig ziek word en je dan tehoren krijgt: ja met die ene simpele prik had dit voorkomen kunnen worden. pff zou t mezelf nóóit vergeven. hey maar das mijn mening natuurlijk

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.776
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    MamaVanJuul noemt een nieuwsbericht waar ik ook gelijk aan dacht toen ik dit topic zag. Ik ben het gelijk gaan zoeken, hieronder een quote uit De Stentor.

Dit is weer een voorbeeld van een ziekte die in ons deel van de wereld gelukkig zo goed als uitgeroeid is dankzij vaccineren. Polio is er een ander voorbeeld van, net als difterie (echte kroep).

Er zitten risico's aan vaccineren. Net zoals er risico's zitten aan het innemen van een pijnstiller of het uitvoeren van een 'simpele' ingreep zoals amandelen knippen. Toch hoor je daar zelden paniekverhalen over. Heb je ook wel eens nagedacht over het gevaar van autorijden? Er zijn meer kinderen die gehandicapt of dodelijk gewond raken tijdens een autorit, dan dat er kinderen sterven of ernstig ziek worden door een vaccinatie.
    Maakt dat het minder triest als er iets met je kind gebeurt na een vaccinatie? Nee, natuurlijk niet. Het zal je kind maar zijn! Net zoals het in en in triest is als je kind overlijdt aan een ziekte waartegen je had kunnen inenten.

Het is keer op keer bewezen dat er meer kinderen ernstig ziek raken of overlijden zonder vaccinaties dan met.

Natuurlijk moet jij je eigen keuze maken. Dat moeten we allemaal. en dat is moeilijk, want je bent een leek. En je hoort van beide kanten verhalen over de meest vreselijke gevolgen als je de 'verkeerde' keuze maakt. En we realiseren ons denk ik allemaal, dat als er iets met ons kind gebeurt dat we dan kapot gaan van verdriet. Zeker als we ons daarna ook nog eens moeten afvragen: had ik dit kunnen voorkomen als ik toch wel of juist niet ingeënt zou hebben?

Ik heb me er, voor zover mogelijk zonder een complete studie te volgen, behoorlijk goed in verdiept. En dat doe ik nog steeds. Maar voor mij staat nog steeds als een paal boven water dat vaccineren minder risico's met zich meebrengt dan niet vaccineren. En als ik dan toch ergens een risico moet nemen (want dat doe je hoe dan ook) dan kies ik uit twee 'kwaden' de minst slechte.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Welke landen dan, en hoe controleren ze dat?
    Ik ben nooit ingeënt tegen rodehond, omdat ze in mijn tijd nog geen BMR prik gaven. Nou heb ik de rode hond 2x gehad en de mazelen 1x, dus antistoffen genoeg. Maar ik ben wel benieuwd welke landen ik niet in zou komen, wegens mijn gebrek aan inenting hiertegen. Bij de landen waar ik ben geweest, heb ik nooit vragen hoeven beantwoorden over vaccinaties (inclusief USA, Australië en Japan).
    De bof heb ik nooit gehad, dus wat betreft ben ik een echt risicogeval.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wij hebben er zelf voor gekozen om ons zoontje wel te vaccineren.
    Hier in nl is de kans zeer klein als je kindje niet laat vaccineren dat het dan wat oploopt.
    Maar weet niet of je in de toekomst graag een keer na het buitenland met je kindje op vakantie wil gaan??
    Dan zou ik de risico niet nemen persoonlijk.
    Er was vandaag toevallig op teletekst te lezen over mazelen.
    Dat er 75% minder doden door mazelen zijn gevallen sinds 2000.
    De meeste dodelijke gevallen zijn in zuid afrika,waar juist niet vaak ingeent wordt.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nou mn pa zit op dit moment in indonesie en die hebben dus inentingen moeten halen willen ze t land in komen.

8. NoLu

NoLu Niet meer actief

Goh wat breng je dit toch lief!

Maar ontopic, die van mij zijn gewoon geent, zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ze wat overkomt want grotendeels voorkomen had kunnen worden.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.776
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nog een aanvulling trouwens over die giffen:

In principe is alles om ons heen giffen. Maar het gaat om de dosis waarmee je iets binnen krijgt. Veel van de stoffen die op sites als kritisch prikken worden genoemd als giftig, worden ook volop gebruikt in de voedingsmiddelenindustrie.

Neem als voorbeeld kwik. Dat klinkt natuurlijk heel eng, kwik in een vaccin. (In de meeste vaccins zit het trouwens al niet meer.) Maar het kwik dat in sommige vaccins wordt gebruikt, is niet het kwik dat vroeger in thermometers zat. Het heeft een andere chemische samenstelling.

Bovendien is de hoeveelheid erg klein. Vroeger lieten mensen hun kinderen wel eens met het kwik uit een thermometer spelen. Dat worden van die leuke bolletjes, weet je wel. Maar dan zaten die kinderen geregeld in die bolletjes te roeren. Door de huid dringt het kwik je lichaam binnen. Kinderen peuteren ook nog eens in hun neus en stoppen hun vingers in hun mond. Op die manier krijg je kwik binnen. Het is niet veel, maar genoeg om schadelijk te zijn. Maar in zo'n vaccin zit dus een minder schadelijke soort kwik en dan ook nog eens in een veel lagere concentratie. En daardoor is het niet schadelijk, terwijl het spelen met industriële kwik dat wel is.

Inmiddels zijn ze erachter dat die vorm van kwik ongezond is.

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

totally mee eens...

verder kopie van mijn reactie in ander topic:

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Als je twijfelt.. zoek anders even op wikipedia rode hond, bof, mazelen op en kijk dan wat het kan veroorzaken...
    En ik zeg KAN het hoeft niet.. maar ik zou het mezelf voor altijd kwalijk nemen als mijn kind het zou krijgen en ik niet alles ervoor heb gedaan om het tegen te gaan.

*mijn mening*

12. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Ik vind het ook wel heel eenzijdig gebracht : Gif in een gezond babylichaampje...
    Het is niet dat ik mijn kind puur vergiftig he?! Er zitten ook antistoffen in waardoor de kans dat mijn kleine ziek wordt aanzienlijk verminderd wordt. Dat heeft dat baby'tje niet die geen inenting krijgt.

De keuze geen enting is aan jou Tord, maar als ze dadelijk in het ziekenhuis komen, mogen ze dan ook geen antibiotica of een pijnstiller. Zit ook genoeg in wat onder jouw lijstje van gif valt dan.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza heeft destijds veel last gehad van de vaccinaties, maar had dan ook koemelkallergie, eczeem en chronische oorklachten. Niet helemaal een gemiddeld gezond kind te noemen dus...
    Zij heeft daardoor de DKTP1, 2 en 3 gehad. 4 hebben we laten zitten, omdat toen net bekend werd dat die eigenlijk onzin is, (snap nog steeds niet waarom ie nog steeds wel in het programma zit, want was wetenschappelijk aangetoond dat het niet nodig was en CB-arts hier bevestigde dat) en ze op dat moment ook een oorontsteking te pakken had, waardoor vaccineren sowieso uitgesteld had moeten worden.
    BMR heeft ze nooit meer gehad, (voortdurend ziek van de oorontstekingen, dus mocht sowieso niet vaccineren) en gaat ze ook niet meer krijgen, tenzij we naar een risico-gebied zouden gaan, (erg kleine kans, zeg maar nihil).
    Mocht ze als volwassene deze 3 ziektes nog niet gehad hebben, mag ze zich dan op onze kosten laten vaccineren alsnog, zodat ze tijdens zwangerschap geen gevaar loopt. Van deze 3 ziektes vond ik -in onze situatie- de voordelen niet opwegen tegen de nadelen, (haar gezondheid kreeg gewoon elke keer zo'n enorme knauw dat het hier niet enkel 2 daagjes verhoging was, maar een hele nasleep aan griep, oorontsteking, enz :().

Voor deze tweede hebben we om deze reden besloten later te gaan enten. DKTP zijn namelijk stuk voor stuk wel ziektes die de nodige risico's met zich meebrengen en waarvan ik -wederom in onze situatie- de nadelen wel op vind wegen tegen de voordelen.
    Maar wij willen dan pas na de 6 maanden gaan enten: dan is het lijf van je kind wat weerbaarder, waardoor het de knauw van een vaccinatie wat beter kan hebben. En we zullen de vaccinaties dan ook spreiden: geen twee prikken op 1 moment en langer ertussen.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb juist, mede op basis daarvan, besloten dat ik de risico's op complicatie zo ontzettend klein vond, dat ik liever had dat ze de ziektes zelf zou doorlopen, (wat ik uiteraard wel zou doen onder begeleiding van de huisarts), dan haar alsnog te vaccineren.
    Ik vond de risico's namelijk nogal behoorlijk klein....

15. Bri

Bri Niet meer actief

Rozemarijke: jouw verhaal is voor mij een ijzersterk argument om gezonde kindjes (dus zonder die gevoeligheid van jouw dochter) wél in te enten. Ik snap heel goed dat jullie de keuze hebben gemaakt die jullie gemaakt hebben. De kans dat jouw kind in aanraking komt met een van de ziektes waartegen wordt gevaccineerd is in elk geval een stuk kleiner dan wanneer die 95% zou besluiten om niet in te enten.
    Inenten doe je in mijn ogen niet alleen voor de bescherming van je eigen kind, maar ook voor de kwetsbare kinderen van anderen, die om wat voor reden dan ook beter (nog) niet gevaccineerd kunnen worden.

Complicaties bij mazelen: 3 op de 1000 patiëntjes gaat eraan dood. Dat vind ik geen kleine kans. En dan heb ik het nog niet over het veelvoud dat moet worden opgenomen in het zkh (in de VS is dat 1 op de 3 patiënten).

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Omdat de meeste kinderen hier niet ingeent worden. Dus het zou bijzonder dom van mij zijn om mijn kinderen niet te laten inenten. Er zijn hier veeeel kinderen in rolstoelen door polio..

17. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ik hou t kort..
    Ik ben vóór ^^..

Zou t mezelf idd NOOIT vergeven als mn kleintje dood ging aan iets waar je voorzorg vóór hebt....

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

Vandaar dat ze met zn allen doneren om buitenlandse babies deze luxe wle te geven zodat ze n iet hoeven sterven ;) wat een onzin allemaal.

Bij ons mag je zoiezo niet naar school (of je moet liegen op de formulieren) psz e.d. ik zou het ook niet fijn vinden als er zon kindje bij ons op school zat, het is juist de kracht van het gezamenlijke waar JIJ ook gebruik van maakt, zonder ons had je kindje allang flink ziek kunnen zijn, dus niet helemaal eerlijk vergelijk, ga eens met je kindje naar een land waar het nog volop heerst (neem dat risico dan als je het toch geen gevaar vind) als er toevallig een kindje echt allergisch voor is (alhoewel ze tegenwoordig ook ziekenhuisopname doen) of waar het niet goed heeft gepakt dan mag deze gebruik maken van een gezamenlijke bescherming (waaronder ook babies en kindjes die nog niet oud genoeg zijn voor deze entingen) maar iemand die er bewust voor kiest om dat risico te nemen wat je dus dankzij andere mensen kan doen die hun kindje (en dus ook de jouwe) wel beschermen snap ik echt niet...

Ik zou het een heel ander verhaal vinden als je een heel ongezond kindje hebt of een allergie of iets dan is het geen kwestie van "willen" en speciaal voor die kindjes vaccineren wij ons allemaal!

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Scholen durf ik niet met zekerheid te zeggen want daar heb ik me niet in verdiept maar op een kdv mogen ze hier niet komen zonder inentingen.
    En ik ga ook niet liegen en zeggen dat ze ze wel heeft gehad en eigenlijk is dat niet zo.

Nee sorry dat "gif" heeft tot nu toe meer goed dan kwaad gedaan in de maatschappij.
    Denk dat de kansarme landen graag al die vaccinaties geven aan hun kids.

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Verhuizen is voor ons geen optie. En ik zou sowieso wel vaccineren, waar ik ook zou wonen. Je zal het hebben zeg dat je kindje polio krijgt..

Deel Deze Pagina