Vaccineren..ja of nee..

Discussion in 'De lounge' started by mamavan2, Apr 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Duidelijke meningen, daar heb jij er duidelijk één van. Ik ook hoor.;)

Wat fijn dat jij niet bekend bent met ziektes als, laat ik eens wat noemen: kanker, reuma, crohn en dus niet afhankelijk bent van medicijnen.
    Ik kom bijna wekelijks in gezondheidswinkels, alleen verkopen die geen medicijnen. Ze verkopen zelfzorgmiddelen, voedingssupplementen en brouwseltjes op homeopatische of fytologische basis.
    Als jij daar bij je htk-kwaaltjes door geholpen kan worden is dat heel fijn voor je.
    Overigens is de homeopathie ook niet altijd veilig, dat is een wijd verbreid misverstand, zo van: "baat het niet, schaadt het niet", laat mij een wat proberen! De natuur is bijzonder mooi en zit ook vol giftige plantjes. Als je voor homeopathie gaat, moet je niet zelf gaan dokteren, maar je de middeltjes voor laten schrijven door een arts.

Kan jij trouwens de term "rommel" definiëren? Je hebt je er neem ik aan in verdiept? Wat is "rommel"?

Verder vraag ik me af of jij voor de rest helemaal rommelvrij leeft en eet en je ervoor zorgt dat er in het dagelijks leven zo min mogelijk rommel bij jou en je baby binnen komt?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vaccin is al jaren beschikbaar, ook in nederland. Werd in vorige eeuw al in Australie en Amerika gegeven.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier ook een aangepast schema. Je kan in de bijsluiter ook alternatieve schema's vinden die ook wetenschappelijk getest en geevalueerd zijn.

Wij geven dktp met 4, 7 en 11 mnd. Daarna met 4 jr nog een keer de booster.
    Je kan ook prima met 6 mnd starten. Dan zijn er sowieso minder nodig.

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik vind dat er op zich wel wat te zeggen is om een vertraagd vaccinatieschema aan te houden. Maar hoe zit het dan met de bescherming van je kindje. Wat als je baby de eerste 4 maanden naar het kdv gaat, of regelmatig mee naar school met de oudste? Of op vakantie, zwemmen..?? Is je baby dan voldoende beschermd??

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Wij gaan in principe ook voor een vertraagd vaccinatieschema. Daarbij de kanttekening wel de omgeving in de gaten te houden. Bij mijn zoontje heerste na zijn geboorte kinkhoest in ons dorp, hij heeft toen zijn dktp zelfs al met 4 weken gehad, maar ik wilde dat risico toen niet lopen.

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Je kindje heeft voldoende antistoffen voor in ieder geval 3 mnd. Ik gaf volledige bv, dus ik denk dat dat een bijkomend voordeel is. Daarbij zolang je een gezonde baby hebt, wordt hij niet direct doodziek! In die omstandigheden ben ik voor minder prikken en ook niet zoveel tegelijkertijd. En zeker omdat dit evenveel bescherming biedt.

Mijn kinderen gaan allebei naar het kdv. Evy was altijd ziek, heeft alle prikken van het rvp gehad. Roan heeft een enkel dagje verhoging gehad en thats it. Behalve na het pneu vaccin, toen is hij heel ziek geweest.
    Hij heeft nu 2 x dktp hib gehad en 1 x pneu. We geven geen pneu meer, alleen dktp hib.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant

Ik heb even gelezen en lees dat het vaccin maar 9 jaar bescherming geeft en dat er verder nog niet veel over bekend is. Dus ik laat haar niet vaccineren, want dan moet het elke 9 jaar? Dan heb ik liever dat ze het binnenkort een keer krijgt. Wij denken trouwens dat ze het al gehad heeft met 10 weken, Eva had toen wat vlekjes (die weer weg gingen) en Lisa werd ziek (hoge koorts en 'virus' vlekjes), een paar dagen later kreeg Eva de waterpokken. Hopelijk was het bij Lisa toch ook de waterpokken en heeft ze er straks misschien minder last van.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Lisa werd met 10 weken ziek, terwijl ik borstvoeding gaf. En ik denk dat het wel de waterpokken zijn geweest... Ze was verder gewoon gezond (op reflux na, maar dat is niet echt een ziekte) maar was toch flink ziek, hoge koorts en niet meer drinken.

9. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    Ik ben vel voor het vaccineren van kinderen. Gezondheid boven alles. Krijg zelfs de kriebels van mensen die het niet doen. (sorry meiden die dit dus niet doen).

voorkomen is beter dan genezen

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hier geen twijfels maar gewoon laten vaccineren. Wees blij dat dit wordt aangeboden hier in Nederland.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tijdens borstvoeding krijgen de meeste kids waterpokken in een erg afgezwakte vorm, dankzij de antistoffen van de moeder. Daarmee bouwen ze zelf nog geen immuniteit op, maar verloopt een volgende keer, waarmee ze die immuniteit dan wel opbouwen, doorgaans veel milder.
    Zoals jij het omschrijft, heeft Lisa dus een milde vorm gehad en het is ook wel logisch dat ze met een erg zieke zus in huis zelf ook wel ziek ervan werd. Maar dankzij de BV dus wel beschermd... :)

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Geldt dat ook nog als ze wat ouder zijn? Hier heeft ze van de winter de waterpokken gehad. Duidelijk aanwezig maar verder maar 1 nacht wat last gehad dat ze er niet lekker van was.

Wat betreft inenten, hier dochter volgens standaard schema gedaan. 2e denk ik aangepast schema, vanaf 6 maanden ofzo.
    Oudste had het de eerste weken zwaar door allergieen en toen nog de inentingen er bovenop. Reageerde er ook aardig op, helemaal op de BMR.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Klinkt wel heel logisch :). Lisa werd trouwens als eerste ziek, wij hebben toen in het ziekenhuis gemeld dat Eva een paar dagen ervoor rode vlekjes had, maar dat die weer weg waren. Zou volgens de verpleging niets zijn. Bleek achteraf dus een voorbode geweest te zijn van de waterpokken, want een paar dagen nadat de vlekjes weg waren (en Lisa net in het ziekenhuis lag) werd Eva heel ziek, begon met de hele nacht overgeven en hoge koorts, de dag erna kwamen de pokken. Toen mocht ze dus niet meer op de kinderafdeling komen, terwijl wij het al hadden aangegeven van de vlekjes en het dus al besmettelijk was.
    Laten we hopen dat Lisa het niet zo heel erg krijgt!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gevaarlijke claims van die homeopaat, ik neem aan dat hij ze niet kan bewijzen.
    Juist bij astma heeft een griepprik bewezen wel nut!
    En ADHD vanwege een vaccinatie...lamenielache...

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze negen zijn moeten ze net als bij DTP een herhalingsprik.

Groot voordeel van de prik voor de rest van je leven is dat je ook geen gordelroos meer krijgt. Het waterpokkenvirus nestelt zich nl. in je beenmerg en verlaat je lichaam nooit meer.

Overigens, in Australie en VS wordt al zo'n 20 jaar gevaccineerd en ook bij volwassenen komt het vrijwel niet eer voor.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gaat helaas niet altijd op, hier waren ze met bv drie weken heel ziek, jongste verdroeg groot deel van die tijd alleen maar bv.

17. raspberry

Thirza heeft met 20-21 maanden ergens waterpokken gehad, midden in onze zomervakantie. Maar de vlekjes waren heel snel weer weg. Ze kreeg toen ook nog BV, dus dat is wel ons geluk geweest dat het snel weer weg was, denk ik :)
    Ben zelf wel benieuwd of ze het dan nog eens gaat krijgen, of dat met mijn antistoffen in haar lijfje de kous toch af is.

18. raspberry

Dat weet ik nog wel idd, dat jullie elkaar ook afwisselden tussen thuis en ziekenhuis toen...

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    MenC werd toen wij jong waren inderdaad niet gegeven. Toen er een aantal jaren geleden een uitbraak was van dit virus (dat hersenvliesontsteking veroorzaakt) en een aantal kinderen hieraan overleed, was er felle kritiek waarom de kinderen toch niet ingeënd waren.
    Nee, je doet het als overheid nooit goed.

Er kunnen complicaties zijn bij vaccinaties, maar de kans op verlies van levens door zeer ernstige complicaties is vele, vele, vele malen kleiner dan het verlies aan levens als we niet vaccineren.

Dat vaccineren gekoppeld is aan autisme is ook onzin. Ik geloof dat in de VS een bepaalde vaccinatie rond de 2 jaar gegeven wordt. Juist het moment dat de signalen van autisme zich openbaren. Maar die kinderen waren al autistisch, al openbaart het zich pas rond de 2 jaar. Dus het vaccineren valt daar alleen in de tijd samen met het openbaren van de signalen, het heeft verder niets met elkaar van doen.

De lichte toename van autisme komt door concentraties van technisch begaafde mensen rond bepaalde technische werkgevers (bijv. rond Eindhoven waar veel werkgevers zitten zoals ASML en Philips). Deze mensen die samen kinderen krijgen, hebben een IETS (maar niet heel veel) grotere kans op een autistisch kindje. Dus te veel aan technisch-slimme genen geven autisme.
    Het is ook zo dat een lichte vorm van autisme tegenwoordig beter herkend wordt.

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    En daarbij...ieder kind wordt tegenwoordig al met zo'n vergrootglas bekeken, dat als je ook al iets van de "norm" afwijkt, je meteen de stempel "adhd" of "pdd-nos", "autistme" ec, opgeplakt krijgt.

Maar ja, da;s weer een hele andere discussie ;)

Trouwens, ik heb als kind zijnde ook waterpokken gehad en later, rond mijn 19de gordelroos. Hier hebben beide kinderen nog helemaal niks gehad. We zitten juist te wachten op de waterpokken, dan zijn we er vanaf...:);)

Share This Page