Nou, da's niet helemaal waar... er zijn recente onderzoeken, (heb ik zo geen links van, ik heb in betrouwbare tijdschriften gelezen dat dit zo was), dat homeopathie toch wel werkt. Nu zeg ik dat in z'n algemeenheid, ik weet niet of die onderzoeken algemeen gekeken hebben of op een aantal specifieke behandelingen binnen de homeopathie, maar de werking is dus inmiddels op in ieder geval een aantal behandelingen, wel aangetoond. Wetenschappelijk aangetoond dus.
Het suikerklontje was apart Nu doen ze het ook nog zo. Maar ja, ze mogen hier ook geen tv. En deze staan bij veel gezinnen in de kast of op zolder. Maar dat is weer een ander verhaal..
+1. Als het niet zou mogen, waarom heeft hij onze artsen dan de kennis gegeven om ziekte te bestrijden?
dat van die neusspray zou wel logisch klinken, ach had er nog nooit van gehoord, even gegoogled en nu weet ik weer wat meer (zo leer je elke dag wat haha)
Tjah, hier ben ik het dus helemaal mee eens. Er is in Nederland een rijksvaccinatieprogramma, 95% van de kinderen doen hier aan mee en daardoor heb jij (als in oa Tord) de keuze om je kind niet te laten inenten. Omdat de kans dat hij/zij 1 van deze ziektes oploopt erg klein is. Als ik tegenstander zou zijn van vaccineren, zou ik dus niet teveel ouders oproepen om dit ook niet te doen... Verder vind ik het wel verstandig om als ouder per kind te bekijken wat verstandig is; het normale vaccinatieprogramma volgen, (bepaalde) vaccinaties laten vallen of het programma vertraagd volgen. Maar dit is dus afhankelijk van de gezondheid van je kindje, niet van het 'gif' dat wordt ingespoten.
Nou t dorp waar ik geboren ben had dat ook. Waren streng gereformeerde mensen en die hadden geen tv of radio. ( of hij stond idd in een kast ) Vrouwen mochten geen broeken aan alleen een rok en alleen lang haar. Die kindjes mochten niet geënt worden omdat dat tegen Gods wil was. Vrouwen mochten niet aan de pil want ook dat is tegen Gods wil. Geen sekte dus hoor
Daar maak ik idd ook dankbaar gebruik van Alhoewel ik niet zo heel benauwd ben voor de mazelen enzo hoor. Het feit dat er in India en waar-was-het-ook-alweer (heb het vanochtend zelf ook gelezen), zoveel doden bij vallen, heeft OOK alles te maken met de slechte hygiene daar, de slechte voeding.... Zou hier helemaal niet gevaccineerd worden, dan zouden we nog steeds veel beter beschermd zijn tegen deze ziektes dan mensen in ontwikkelingslanden, gewoon vanwege onze goede hygiene en voeding, (moet je wel normaal gezond eten natuurlijk, niey enkel pakjesprut en junkfood). Verder vraag ik me wel af, jij schrijft ergens, (ik las het in een quote, kan de originele post zo gauw niet terug vinden), dat je je er niet OK bij zou voelen als er een onge-ent kind bij jouw kind op KDV zou zitten. Maar als jouw kind is gevaccineerd, is jouw kind toch gewoon beschermd en maakt het toch helemaal geen drol uit of een ander kind wel ziek wordt?
Interessant om te lezen dit. Wij hebben onze dochter weloverwogen wel laten enten. Juist om die massabescherming mede in stand te houden. Gelukkig had ze er helemaal geen last van. Ja 2 dagen een beetje slaperig. (mama had er meer last van haha zo zielig) Wanneer ze er wel last van had gehad, dan had ik idd wat prikken uit laten stellen. Maar daar moet je ook maar mondig genoeg voor zijn, het CB kan nogal doordrammen. Rozemarijke: ik kan jouw keuze helemaal begrijpen, denk dat ik hetzelfde had gedaan.
Voor zover ik weet berust de werking van homeopathische behandeling op het placebo effect, wat wordt versterkt doordat patiënt en behandelaar geloven in de werking. Er zijn voor zover ik weet geen dubbelblinde experimenten waaruit de werking blijkt, maar als dat wel zo is hou ik me aanbevolen voor verbetering.
Dat is ook wel een hele specifieke (en in ons land ook zeer kleine) stroming christenen he, die er zo in staat? Ik ben zelf namelijk ook christen en geloof gewoon dat God ons idd ons verstand gegeven heeft om dat te gebruiken en dus ook gebruik te maken van middelen die voortgesproten zijn uit de creativiteit enz van ons gezonde verstand...
Het zou idd gaan om dubbelblinde experimenten die de eerdere stelling dat homeopathie pure kwakzalverij zou zijn, onderuit gehaald zou hebben. Nogmaals, ik heb geen links, maar wie weet biedt google scholar uitkomst?
De sterfteratio is ook in de westerse wereld iets van 2-3 per 1000 patiënten. Dus als er 150.000 ziektegevallen per jaar zouden zijn (staatje van Polletjepiek) dan zouden er 300 tot 450 doden per jaar te betreuren zijn. Niet in India, daar ligt het percentage doden door mazelen veel hoger. Vaccinatie leidt niet tot 100% bescherming, er zijn altijd mensen die onvoldoende antistoffen aanmaken. Ook deze groep profiteert ervan dat de rest wel gevaccineerd is, en de ziekte dus niet wijdverspreid kan raken.
Ik heb ook kinderen gezien die ziek waren geworden als gevolg van niet enten, dan is de keus heeeeeeeel snel gemaakt!! Enne... Voor elk onderzoek dat A zegt zijn er 100 die B zeggen, veel onderzoeken worden ook gemanipuleerd door de sponsors (denk aan overheidsonderzoek! Bij een deel ervan kloppen de conclusies echt niet met de gemeten data)