Vaccineren..ja of nee..

Discussion in 'De lounge' started by mamavan2, Apr 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

Niets bied 100% bescherming he? Het is dan onnodig risico lopen naar mijn mening. Ik vind het geen fijn idee als iemand bewust dat risico zou willen lopen.

Wat je zegt over hygiëne klopt ook wel hoor het is ook zeker een combi van maar het feit dat het in Staphorst nog gebeurd zegt dan toch genoeg stel dat we dan allemaal niet ge-ent zouden zijn zou ik toch geen prettig idee vinden.

Je kan ze nooit 100% beschermen maar voor mijn gevoel heb ik er dan alles aan gedaan en voor de kindjes die dan niet kunnen helpen we zo ook met z'n allen.. ik vind het gewoon geen fijn idee dat niet enten...

2. Bri

Bri Niet meer actief

Een eerste snelle search leidt bij mij tot de conclusie dat het niet zo zwart-wit ligt als ik dacht. Sorry, vooral voor het vertroebelen van dit topic met een opening naar discussie over homeopathie. Helemaal off-topic, en mogelijk onjuist ook nog.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

4. raspberry

Ja, maar dat was dus mijn punt: dat het aantal sterfgevallen in tweede- en derdewereldlanden hoger ligt dan hier, percentueel gezien dus.

Dat laatste wist ik, (wordt door CB meestal helemaal nooit genoemd...), maar ook dat is slechts een kleine groep he?

5. Bri

Bri Niet meer actief

Het zal hier inderdaad veel lager zijn, maar 2-3 doden per 1000 vind ik veel. Toen ik klein was, kreeg bijna ieder kind mazelen, omdat er niet werd ingeënt. Als er dan van iedere 1000 2 tot 3 dood gingen (en een veelvoud ernstige complicaties kreeg die ze wel overleefden), dan vind ik dat een schokkende gedachte.

Ik weet niet of het een kleine groep is die onvoldoende antistoffen aanmaakt. Bij de 'mexicaanse griep' was 1 op de 4 ook na 2 keer prikken nog steeds niet voldoende beschermd.

6. raspberry

Maar over dat vaccin was ook in betrouwbare kringen achteraf wel heel veel te doen he...? :)
    Was zelf iig erg blij dat wij het toen niet gedaan hebben, (Thirza toen bijna 1, midden in de oorontstekingen en het uitstellen van DKTP4 en kort daarop BMR).

7. Bri

Bri Niet meer actief

nja, deels terecht en deels onterecht.
    Zelf wel laten inenten (mezelf en zoon). Beide geen bijwerkingen gehad, en geen griep. Nou krijg ik ieder jaar ook de gewone griepprik ivm astma, dus misschien heeft die 'het werk' wel gedaan.

Heb net ergens gevonden dat de vaccinaties van het RVP ongeveer 95% effectief zijn, dus 95% van de gevaccineerden is daadwerkelijk beschermd. 1 op de 20 dus niet. Klinkt heel redelijk, maar in een gemiddelde groep op het kdv is dat er dus één.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jaaaaaaaaaaaaa :D hahahaha grappig :D

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Oh, ik begreep het net ondersom ;) Hier wordt niet geent, dus doe ik het ook niet.
    :)

Maar over de rijksvaccinaties heb ik niet nagedacht. Ik vind dat je dat gewoon moet doen. Ze zijn er niet voor niks.
    Vind het barbaars om je kind aan een ziekte bloot te stellen als het niet nodig is.

En voor elke "voor" staan idd 100 "tegens" en andersom ook. En over de financiele kwestie...tsja....dat vind ik hetzelfde als complottheorien, aliens etc etc. :);)

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

hahahha ja tis soms net een sekte hierzo :D

Sherry, heb je wel is een oppas van die kerk gehad? Die zijn helemaal happy met de tv :D

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

opheusden kesteren veenendaal

hahaha

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Die plaatsen zitten door het hele land, de bijbelbelt.

13. Bri

Bri Niet meer actief

jep, die belt loopt van noordoost naar zuidwest, zo ongeveer.

14. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Hi mamavan2,

Ik vertel je even mijn verhaal.
    Zoon 1 is gewoon volgens schema ingeent. Ging prima.
    Bij zoon 2 had ik er al vanaf begin geen goed gevoel over. Noem het moederinstinct. We zijn dus ook later begonnen met prikken.
    Na de 3e DKTPhib, hij was toen net 1 jaar, heeft hij urenlang heel hard gegild. Daarna veranderde hij in een afwezig jongetje dat niet meer lachte, veel huilde, niet langer dan 2 uur achter elkaar kon slapen en rare dingen deed, zoals zichzelf voor z'n hoofd slaan, hoofd tegen de muur bonken etc. Het was zo erg dat hij niet meer naar de creche kon. We hadden een totaal ander kind dan voorheen, onherkenbaar veranderd.

Na 6 weken waren wij de wanhoop nabij want hij bleef erin hangen. Na CB en huisarts uiteindelijk bij een kinderhomeopaat terechtgekomen, die hem heeft behandeld, toen ging het gelukkig steeds beter. Nu is hij, thank god, weer zichzelf.
    HA vertelde achteraf dat het soms voorkomt dat kindjes niet goed reageren op de toevoegingen in de vaccins, zoals bv. aluminium. Meestal gaat het goed, maar soms dus niet.

Ik ben dus na deze ervaring gestopt met vaccineren. Over een tijd zal hij waarschijnlijk nog wel de BMR krijgen maar pas als ie 'n jaar of 3 is.
    Vertrouw op je gevoel. En lees niet teveel op internet!

Veel succes met je beslissing
    Liefs
    Juliette

15. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

Jul 4, 2011
    650
    0
    0
    Ik heb mij niet zo ingelezen, maar vaccinaties bestaan niet voor niets.
    Voor elke ziekte probeert de medische wetenschap een geneesmiddel dan wel een voorkomend middel te vinden. Waarom? omdat we niet ziek willen zijn natuurlijk :)
    Ik ben blij dat wij in een land leven waar wij welvarend genoeg zijn om een keuze te kunnen maken, maar ik ben mij er wel van bewust dat als wij ALLEN zouden kiezen voor niet vaccineren, we weer heel snel terug bij af zijn en er vele kinderen en volwassenen met ziektes rondlopen waarbij dat niet had gehoeven.
    Ik zie het niet alleen als iets dat ik doe voor mijn kind, maar ook voor andere kinderen.
    Ook ik woon in Zeeland en ook hier zijn tal van gereformeerde gezinnen die zich niet laten inenten.... (een plaatsje verder zit ook een hele goede Chinees :D)
    Ik vind dat behoorijk onverantwoordelijk, juist ook omdat al die kinderen naar dezelfde scholen gaan en daar elkaar kunnen besmetten. En die kinderen spelen ook weer buiten en komen in contact met andere kinderen....
    Maargoed, juist door het enten hoop ik dat mijn meisje minder snel wordt besmet.
    Want dat is vlogens mij waar die vaccinaties voor dienen.
    *gaat zich wat meer inlezen in de materie*

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik lig altijd helemaal dubbel als ik zondag surf op het web en dan een site tegenkom dat ze niet op zondags werken dus de site gesloten is DUH! wij werken ook niet op zondag maar site laten draaien is geen werk toch, vind ik echt zo er dik op leggen, dus dan word zo'n site meteen verbannen om er nooit meer te bestellen (want duidelijk hebben die mensen teveel geld als ze dat kunnen veroorloven in deze economie)

Maar goed nu ga ik wel heel erg of topic mijn excuses.

Wij komen regelmatig in deze gebieden (voor werk) en gelukkig heb je ook een heleboel leuke gelovige mensen hoor (voor de duidelijkheid) het gaat er hier idd om de "extreme" het zou zonde zijn om andere gelovige hierop te veroordelen, het is duidelijk een minderheid en vele gelovige mensen denken gelukkig heel anders..

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Heftig zeg!!

18. Sherry

Sherry Niet meer actief

Nee, nog nooit gehad.... hahaha volgende keer bij de deuren staan:

pssssst, wil je op passen?! Heb een TV!

Ik zit er trouwens nog op te wachten totdat die bel een keer gedemonteerd wordt. Een aantal jaar geleden tijdens een slok te veel hebben de gasten onderling afgesproken om hem op zondag op de markt te zetten met een briefje dat ze zich aan de zondag rust moeten houden. Dat hun dat graag in acht nemen maar wij ook en het geluid voor de veel overlast zorgt :D
    Maar het kan ook zijn dat dit de absinthe was die sprak..

19. NoLu

NoLu Niet meer actief

Net zoals op zondag de babydump dicht is en zelfs de site op offline staat. Want ja op zondags worden er natuurlijk geen kindjes gemaakt haha.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

van staphorst tot aagtekerke de refoband noemde wij het in opheusden hahahaha

Share This Page