Je bedoelt denk ik Babypark. Ik vind het juist wel mooi dat ze zó principieel zijn dat de zondagsrust voor economisch gewon gaat. Ze zijn bereid inkomsten mis te lopen voor hun principes. Ik kan dat wel waarderen (ook al zijn het mijn principes niet).
En ook niet geboren Zoon van mijn moeders ex zat op zo'n school. Ik zat in mijn gothic-periode en mocht niet eens het schoolplein op! Schande werd er van gesproken dat ik hem naar school bracht Overigens was hun website ook offline op zondag. Maar dat is een beetje off topic
ja die en pas had ik ook een houtbedrijf (was op zoek naar een speeltoestel) ja je kan het ook zo bekijken idd maar als je dan kijkt hoe "ongodly" ze je behandelen doordeweeks haha, zo ik heb daar toch wat aso's meegemaakt en zelfs een GVD horen vallen van personeel. Dat het wat schijnheilig overkomt..
Hi mamavan2, Wilde nog even zeggen dat de kans dat het niet goed gaat heel klein is, dus laat je niet afschrikken door mijn verhaal. Zo'n reactie als die van mijn zoon is heel zeldzaam. Maar toch vind ik het belangrijk dat moeders weten dat er vaak een gegronde reden is om niet (meer) te prikken, in plaats van meteen te oordelen. Groetjes, juul
Dit is inderdaad een uniek verhaal. En ik heb vaker gelezen dat kinderen heftig kunnen reageren op vaccinaties, maar heb geen voorbeelden hiervan in mijn omgeving. In jullie geval kan ik me dan goed voorstellen dat je anders tegen vaccineren aankijkt. Gelukkig gaat het inmiddels weer een stuk beter met jullie zoon. Gelukkig zijn deze bijwerkingen inderdaad zeldzaam, dus geen reden om bij voorbaat niet te vaccineren. Maar wel goed dat ouders hierop bedacht zijn dat vaccineren niet 100% veilig is. Wat overigens voor alle medische handelingen geldt..
Ik vraag mij ook af of dat wel mag zoveel herrie in een woonwijk Zou wel hilarisch zijn als iemand het durft om het te demonteren
En ik vind het ook vet irritant die bel, tis echt zo'n dwingend toontje, die van de hervormde kerk klink al veel vriendelijker
Ooohh die kerkbellen bbbrrrr. Waar ik vroeger woonde stondt tegenover ons huis ook een kerk. En liet ik als puber zijnde lekker zaterdag's stappen. En dan ging zondag's sochtends om 10 uur de kerkbellen. AAaaahhh heb daardoor echt een afschuw op kerkbellen gekregen haha. Maar goed sorry ga nu echt way off topic
Ik heb ook veel getwijfeld of ik me jongste zou laten inenten, dit omdat wij hier een uitbraak van kinkhoest hebben gehad. Mijn jongste zoon is ingeent tegen kinkhoest maar toch kreeg ie het toen ik 38 weken zwanger was. Me zoontje is daar zo enorm ziek van geweest hij heeft er nu nog last van. Als ie verkouden is heeft ie gewoon last van bronchitis hij is dan enorm benauwd terwijl ie daar normaal nooit last van heeft buitenom de verkoudheid. Omdat er meerdere kinderen hier kinkhoest hadden terwijl ze waren ingeent had ik zoiets van; waarom nog enten? Maar goed ik ben toen ook alles eens flink nagegaan en ik vond de vaccin niet opwegen tegen de ziektes die zelfs dodelijk kunnen aflopen. Dus me meisje heeft ook alle prikken gehad, maar wel wat later elke keer. Nu moet ze eind van het jaar de prik voor 4 jarige zie er best tegenop waarom weet ik niet, haar broers hebben hem ook gehad en nergens last van gehad, maar goed ik ben nou eenmaal een die soms teveel nadenkt over dingen. Moet ik nodig eens afleren geloof ik hihi.......
misschien een stom hersenspinsel van mij hoor maar wellicht had de kinkhoest nog wel erger geweest als hij niet geent was??
Tjonge... lekker offtopic, je bent er in thuis denk je, maar je slaat de plank volledig mis!!!! (ben een insider namelijk) Hier wordt praktisch iedereen ingeent hoor (familie, vrienden, kerkleden enz), hoe gereformeerd we ook zijn, Jammer dat er zulke vooroordelen zijn terwijl 99% totaal niet weet wat er speelt in de zware gereformeerde wereld...
Hoo sorry was niet mn bedoeling om iemand te beledigen hoor. ( mijn broertje is ook een insider) En zijn vrouw mocht die dingen echt niet thuis en die is ook niet ingeënt. Overigens het dorp waar ik geboren ben is zwaar gereformeerd. Ondanks dat ik niet gelovig opgevoed ben ben ik dus elke dag daarmee geconfronteerd. Mijn vriendinnetjes waren niet geënt. Mijn vriendinnetjes hadden geen tv daarom kwamen ze bij mij spelen want wij hadden een tv. Broeken mochten ze echt niet aan zelfs in de winter op de ijsbaan niet! En op zondag buiten spelen mochten ze ook niet. Dus ik zeg niet iets waar ik niks van weet hoor Dat het bij jullie anders is zegt niet dat het in elk gereformeerd dorp/kerk zo is natuurlijk.
Dit klopt, homeopathische behandeling werkt over het algemeen vanwege placebo effect. Er zijn wel een aantal middelen die bepaalde symptomen verzachten en dus ook wel werkzaam zijn, maar dat zijn over het algemeen geen genezende middelen... Maar het is wel zo dat de meeste geneesmiddelen zijn afgeleid van natuurlijke (genees)middelen. Alleen concentratie van natuurlijke middelen is vaak laag en het is heel duur om de concentratie te verhogen van/met alleen natuurlijke middelen. Het is meestal goedkoper en makkelijker om het synthetisch na te maken en de concentratie te verhogen waardoor een stof wel (goed) werkt. Voorbeeld van een natuurlijk middel dat wel (goed) werkt is overigens kinine dat werkt tegen malaria.
Ja daar heb je ook helemaal gelijk in. Als hij niet was ingeent had het heel anders met hem af kunnen lopen. Dus ja godzijdank hebben we ze laten enten, maar op het eerste moment toen we hoorde dat hij het had, en nog een paar kindjes die waren ingeent dachten we waar enten we ze eigenlijk voor. EN dan ga je lezen en dan lees je weleens wat te veel, en dan ga je denken. Gelukkig waren we er al snel uit dat het toch het beste is om ze te enten, want wat als kinkhoest weer om de hoek komt wie zegt dat zij het na kan vertellen, of wat als er een andere ziekte ineens om de deur komt, ik vergeef het mezelf dan nooit dat ik het had kunnen voorkomen door ze in te enten.
Ik quote jou, maar jij bent natuurlijk niet de enige die hier zo gereageerd heeft. Ik vind het gewoonweg jammer dat er veel dingen gezegd worden over zwaar gereformeerden terwijl jullie vaak de helft niet eens weten. Er is pas door 2 vwo 6 leerlingen een pws gemaakt nav hun vooroordelen: http://www.refdag.nl/polopoly_fs/zo_dichtbij_en_toch_ver_weg_1_635985!menu/standard/file/Zodichtbijentochzoverweg.pdf Ik denk dat het voor veel mensen goed is om zich eerst eens écht te gaan verdiepen in deze wereld voordat er met vooroordelen wordt rond gestrooid. En dan gaan we nu weer offtopic, maar ik moest dit even kwijt..
Maar ik heb me echt verdiept daar in! Ik praat natuurlijk wel over ( lees 20 jaar geleden) Mijn buren bijv. Die hebben 3 kinderen de oudste is 33 de jongste is nu 16 of 17. Het oudste buurmeisje heb ik nooit in een broek gezien maar dan ook echt NOOIT! Jongste buurmeisje heeft inmiddels een BB een computer EN een Tv. Maar oudste buurmeisje had dat niet en mocht dat niet. Ze kwam naar mijn moeder toe om te praten over sex te praten over de pil en zelfs voor de MAP omdat ze onveilig sex had. Het zijn geen slechte mensen hoor echt niet want heb hun altijd als mijn 2e ouders gezien. De kinderen gingen zelfs naar een school buiten de stad omdat dat een goede gereformeerde school was ( basis en middelbaar onderwijs ) En dit zegt natuurlijk niet dat dit over al zo is ( en dat zei ik ook in mn vorige post al ) Heb ook nooit gezegd ALLE zwaar gereformeerde. Nee ik had het over het dorp waar ik woonde die waren streng gereformeerd en wat ik zei zo ging het er in ons dorp echt aan toe. Wat nogmaals niet zegt dat dat bij jullie gemeenschap ook zo is.
Maar 20 jaar geleden ging het overal anders dan nu. Dus op basis van zulke oude ervaringen roepen dat er NU dingen zo-en-zo gaan, terwijl je zelf niet (meer) in dat wereldje zit, is wel een beetje tricky he?