Dit hoeft niet zo te zijn. Ik ben door redenen vroeger ook niet ge-ent. En heb nog nooit de kinkhoest gehad.
Ik vaccineer ook. Je doet dit niet alleen voor je eigen kind, maar eigenlijk voor de hele bevolking.Zo zorg je er samen voor dat bepaalde ziektes niet meer voorkomen hier in NL. Ik vind dus ook dat kinderen die niet geënt zijn, niet toegelaten mogen worden tot een kinderdagverblijf waar ook hele jonge baby's zitten die niet volledig gevaccineerd zijn.
oh die gaat niet vaccineren? Er heeft ook iemand 'nee' gestemd op de poll...jammer dat die niet gereageerd heeft! Een kennis van mij heeft dit op facebook geplaatst en die laat haar kleine dus niet inenten..vind dat niet zo verstandig...
Ja, vaccineren. Omdat ik meer vertrouwen heb ik jarenlang wetenschappelijk onderzoek dan een paar hysterische verhalen op facebook Ik word een beetje moe van mensen die denken dat ze na een uur googlen ineens expert zijn op het gebied van vaccinaties/voeding/weetikveelwatnogmeer.Bewaren
Dit is precies de reden dat wij ook vaccineren. Bij de eerste volgens schema gedaan, maar misschien bij de tweede toch iets anders mocht hij er anders op reageren. Maar heel veel anders zal het niet zijn.
Mijn dochter wordt ook ingeënt. Begin die anti-vaccinhype ook behoorlijk irritant te vinden. Mensen baseren hun beweringen op achterhaalde of louche/onbetrouwbare onderzoeken, onderbuikgevoelens en hysterieverhalen van enkele individuen. Hoe kan dit opwegen tegen decennialang (zowel afhankelijk als onafhankelijk) wetenschappelijk onderzoek? Ik zie geen reden om in te enten. Ik ben er absoluut niet van overtuigd dat vaccinaties allerlei ziektes, ontwikkelingsstoornissen of allergieën veroorzaakt. Daarnaast ben ik er wel van overtuigd dat vaccinaties ervoor zorgen dat bepaalde ernstige, soms zelfs fatale, ziektes niet meer voorkomen binnen de bevolking. Dus ja, dan is de keuze snel gemaakt.
Helemaal met iedereen eens hier! En wat fijn om te lezen dat iedereen hier wel zo snugger is om te vaccineren!
Ik wil jou graag een tegenvraag stellen: laten we allemaal stoppen met vaccineren, want dan zal de wereld er een stuk beter uitzien. Er zullen dan een stuk minder kinderen sterven. Toch? Of moeten vaccinaties toch maar blijven bestaan? Want laten we wel wezen: mensen die niet laten vaccineren, varen nu eigenlijk mee op de kinderen die wel gevaccineerd zijn. Maar als iedereen stopt met vaccineren, valt er ook voor hen een stuk veiligheid weg. Of niet dan? Dus ja, onze kinderen zijn wel gevaccineerd. Overigens is het RIVM nu gelukkig een campagne begonnen om die spookverhalen op internet tegen te gaan.
https://blendle.com/i/nrc-handelsblad/vaccineren-redt-elk-jaar-het-leven-van-36-kinderen/bnl-nrc-20161126-1_02_8
Pfff daar gaan we weer In deze verwende wereld zien 'we' ineens het nut van vaccineren niet meer in. Ik word er zo moe van...
Nee die gaat je precies vertellen waarom je niet moet enten. Zij zal dan ook tegen iedereen ingaan die redenen geeft om wel te enten
Het woord hype is al gevallen en dat is volgens mij precies de juiste benaming. Het is een hype om overal complotten te zien. Complot van de farmaceutische industrie mbt vaccinaties, complot in de voedingsindustrie met kunstvoeding etc. Pfff lijkt me vermoeiend om de wereld zo te zien... Hier vaccineren we. En het idee dat er door een vaccinatie een kind ernstig ziek kan worden of dood kan gaan is natuurlijk verschrikkelijk. Maar zonder duidelijk bewezen causaal verband geen reden om niet te vaccineren. Kijk naar de aantallen waar het wel goed gaat en welke nare ziektes (die grote gevolgen kunnen hebben) voorkomen worden, dat lijkt mij belangrijker.
Ook ik word doodmoe van die vreselijke onnadenkende meelopende geitewollensokkenbreiende chiazaad-etende antivaxxers! Als je zo goed voorgelicht bent en zo goed weet waar je mee bezig bent?! Waarom heb je het dan nog over ENTEN??? Toppunt van domheid in zo'n post. (Zoek maar op in het woordenboek) Top, weer één die zelf niet na kan denken en de facebookverhalen en waarschijnlijk ook de story gelooft. (Sorry! Maar mijn dochter heeft de mazelen gehad door jullie 'soort' mensen. En daar kan ik nog steeds boos om worden)