vaccineren ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pindakoek, 30 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vaccinatie?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Woezie

Woezie Lid

21 nov 2016
    58
    24
    8
    NULL
    NULL
    Wij laten onze dochter wel inenten omdat ik niet het risico wil lopen straks een heel ziek kind te hebben of een kind die anderen ziek maakt doordat ze niet is ingeënt.

2. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Dit dus :)

3. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daar gaat het niet om, ik lees het bijsluiter ook altijd, dat is ook meer om te kijken naar mogelijke bijwerkingen van een medicatie.
    Er lopen aantal leden die dit soort zinnen schrijven omdat zij wat info hebben gegoogled en denken dat ze nu alles van af weten wat betreft medicatie en immuunsysteem van een kind. En oh zo slim zijn omdat zij overweg kunnen met google.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Over dom gesproken...
    Waar te beginnen, met zoveel onzin in één bericht? Heeft waarschijnlijk geen zin, want het wordt toch niet gesnapt, maar daar gaan we:

Een vaccin is troep, vergif etc, jaja, dat weten we nu wel. Chemokuren zijn ook heftige medicijnen, oftewel 'troep'. Veel medicatie tegen nare ziektes zijn heftig, maar redden wel mensen levens. Zo ook vaccins alleen werken die preventief. Mooi toch! Zou toch fijn zijn als er een middel was dat kanker kon voorkomen, zouden veel mensen in de rij voor staan.

Dan de paranoia omdat je er geen bijsluiter bij krijgt, maar zelf moet opzoeken... Jeetje, beetje teveel films gekeken? Als je in het zkh ligt krijg je ook bij je medicatie geen bijsluiter. Ik heb bij mijn keizersnedes er echt niet wakker van gelegen dat ik niet de bijsluiter kreeg van mijn narcosemiddelen, pijnstillers achteraf, ruggenprik, maagbeschermer etc. Maar goh, omdat je dan geen bijsluiter krijgt, zal er wel iets gruwelijks mis zijn met die vaccins...

Dan die van de opa's en oma's... Was dat als grap bedoelt?! Gelukkig zijn onze opa's en oma's lang genoeg in leven gebleven om nageslacht te krijgen. Maar betekent dat dan dat er niemand aan die nare ziektes is doodgegaan. Hoe kortzichtig! Onze opa's en oma's hadden vast broertjes en zusjes of klasgenootjes of vriendjes/vriendinnetjes die niet zo'n geluk hadden en daardoor wel doodgingen. En tja, dan kan je ook geen opa of oma worden. Of heb ik soms niet goed begrepen hoe voortplanting werkt?

En dus omdat jij wat googlewijsheid hebt, en nu blijkbaar daarmee vele malen meer verstand hebt dan de artsen en wetenschappers en het jaren lange wetenschappelijke onderzoek, zijn mensen die hun kinderen gewoon volgens het boekje in laten enten dom. Hmmm, omgekeerde wereld misschien?
    En gelukkig kunnen alle gezonde kinderen volgens jou nu al die nare ziektes zonder kleerscheuren doorlopen. Want je hebt je ingelezen toch? Tja dan zal je het allemaal wel weten.
    Nou, ik kan alleen maar hopen dat jouw kind aan jouw verwachtingen voldoet mocht het de bof of de mazelen krijgen. En er dan niks aan overhoudt.

Trouwens, als je gaat vliegen, loop je dan ook even het vliegtuig helemaal na voor je instapt. Of laat je dat aan de technici over die er verstand van hebben? Want met googlewijsheid heb je vakmensen niet nodig, toch?

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    COLUMN ANKE: Vaccineren | Kek Mama
    Deze ook gelezen?
    Vond dat zo'n onwijs goed artikeltje!

Wij laten onze kindjes ook vaccineren. De jongste gaat deze week met ruim 14 maandjes de BMR prik krijgen. De oudste heeft ze ook allemaal volgens schema gekregen.

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Haha inderdaad! Kwam op fb voorbij en ik wist even niet zo gauw hoe ik die kon terugvinden. Maar ijzersterk artikel, met een treffende vergelijking!

7. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Vaccineren redt jaarlijks meer dan 30 levens

Dus dat...zo wat een discussie heb ik op gang gebracht :p heb de link doorgestuurd naar de kennis ben benieuwd naar haar reactie!

Ik laat mijn kinderen liever inenten dan dat ze die nare ziekten krijgen...dat wens je je kind toch niet toe?! Uiteraard kunnen er bijwerkingen zijn maar dat kinderen erdoor overlijden of enstig ziek van worden is toch nooit bewezen??

8. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Er zijn wel kinderen die vanwege medische redenen niet ingeënt kunnen worden. Ook daarom is het belangrijk dat andere kinderen wel ingeënt worden, zodat een veilige vaccinatiegraad behouden blijft en we niet de kinderziektes terug krijgen zoals we die vroeger hadden.

9. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    De anti-vaccinbrigade zal waarschijnlijk beweren dat dit geen afhankelijk onderzoek is aangezien het afkomstig is van het RIVM. Heb op Facebook al een paar reacties voorbij zien komen.

10. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Juist! Voordat je een medicijn neemt lees je toch ook de bijsluiter? Althans ik wel. En ja ik heb er daarna voor gekozen om haar bij 11 maanden "gewoon" de DKTP prik te geven.

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Uh, nou niet als de inhoud ervan aan me wordt uitgelegd door een arts, of apotheker...
    Maar goed, ik ben dan ook weer niet zo'n complottheorist, die denkt dat artsen onder één hoedje spelen met de farmaceutische industrie en me stiekem iets anders vertellen dan er in een bijsluiter staat :cool:

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Bij bepaalde allergieën is het bekend dat er niet geënt KAN worden ( oa kippeneiwit).

Ik lees hier een aantal keer: ik wil mijn kind zelf de kans geven een immuunsysteem op te bouwen. Om dat te doen moet een kind de betreffende ziekte doormaken. Dus mazelen, polio, tetanus, difterie, kinkhoest en nog een aantal van deze 'totaal ongevaarlijke' virussen.

Man o man. Hoe kan je met gezond verstand dit beweren?! Ooit wel eens iemand gezien hoe je eruit komt te zien na polio?! Om maar iets te noemen. Tetanus, difterie en kinkhoest zijn ziektes waar je vrij makkelijk aan overlijd als een behandeling niet tijdig ingezet wordt. Hoe kan je als moeder je kind bewust niet beschermen hiertegen? Ik kan daar niet bij.

Geven deze moeders eigenlijk ook allemaal minimaal 2 jaar borstvoeding? WHO norm? Over versterken van het immuunsysteem gesproken...

13. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Als er al zoveel uitroeptekens in een verhaal staan, dan lees ik het al überhaupt niet. Hysterisch gedoe. Helaas zijn er een hoop mensen die daar wel onder de indruk van zijn. Want ja, als het op internet staat (en veel uitroeptekens heeft ;)), dan moet het wel waar zijn 😒.

Hier dus wel gewoon inenten. Pas wanneer er bijzondere omstandigheden zijn (te vroeg geboren/aandoeningen/afwijkingen) kan het raadzaam zijn, om er vanaf te wijken. Maar ook dat wordt gewoon door artsen geadviseerd, dus niets geen complotten.

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Alsof de duivel ermee speelt, sla net een tijdschrift open en zie deze foto.
    Rest my case.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      34,8 KB
      Weergaven:
      13
  15. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Ja.. onze meisjes krijgen gewoon hun inentingen.
    Alleen plaats ik nog wel mijn vraagtekens bij de enting tegen baarmoederhalskanker die meisjes krijgen als ze 12/13 zijn.
    Daar hoor je wel enge verhalen over.
    Maargoed dat duurt nog minstens 10 jaar dus dan is de enting bekender en misschien beter ontwikkeld

16. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    sinds ik als volwassene een keer de dosis nam zoals de huisarts vertelde en er flink ziek van werd, lees ik dus wel de bijsluiter.

En bij mijn nichtje hadden ze zich toen ze baby was een tiental vergist met antibiotica, die kreeg dus 80 van iets ipv 8.

Is geen complottheorist, maar ieder mens kan fouten maken, ook een arts.
    Ik ga er namelijk echt niet vanuit dat de huisarts mij vroeger niet gewoon beter wilde hebben, maar mij bewust de verkeerde dosis gaf.

17. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Ja de dosis check ik vaak wel, al is het alleen maar om te kijken of ik het zelf goed gehoord of onthouden heb. Maar ik doelde ook eigenlijk vooral op de bijwerkingen en risico's van medicatie.

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Juist. En DAT is het m nou net. Het vaccinatie programma werkt zo goed dat we eigenlijk verwend zijn.

19. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    +1! Gelukkig zijn we zo verwend, maar dan moeten kinderen wel gevaccineerd worden. De kinderen die niet gevaccineerd worden profiteren alsnog van het vaccinatieprogramma, omdat (godzijdank!) het merendeel van de kindjes gewoon gevaccineerd wordt. Maar we moeten er toch niet aan denken dat de hype van niet vaccineren blijft, minder kindjes gevaccineerd worden en enge ziektes zoals polio terugkomen :O.

En dat er hier mensen zijn die zeggen "nou onze grootouders zijn niet ingeënt en zij hebben het ook overleefd", dat is gewoon een drogreden. Hetzelfde als je beweert dat roken geen longkanker veroorzaakt omdat je opa 90 jaar is geworden zonder longkanker te hebben gekregen en wel heel zijn leven een pakje per dag rookte.

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    En zo doe je zelf mee aan het verspreiden van fabeltjes, aldus RIVM

Bron: Feiten en fabels over mazelen en vaccinatie - RIVM

Algemeen;

Ik zelf heb beide kinderen volgens normale schema gevaccineerd. Gezien onze verre vakantie hebben onze kinderen zelfs extra vaccinaties gehad.

Sommige kinderen reageren zo heftig op een vaccinatie dat het beter is niet te vaccineren. Dat ouders vooraf goed nadenken is heel verstandig, net als het lezen van een bijsluiter. Maar juist voor die groep kinderen die er niet tegen kunnen is het heel goed als anderen wel vaccineren.

Het lastige van mogelijke bijwerking van een vaccinatie is dat je doorgaans niet 100% zeker weet of dit een bijwerking van de vaccinatie is of iets wat al in het lichaam aanwezig was en alleen tot uiting kwam na een vaccinatie. En dus net zo goed tot uiting zou zijn gekomen zonder vaccinatie.

Dat er tegenstanders tegen vaccineren zijn vind ik prima, maar ik word zelf zo verdrietig van en ook boos als er weer eens gegooid wordt met aandoeningen die zogenaamd door vaccineren zou komen terwijl dit een aangeboren aandoening is. (zoals ASS)
    Ik vind dat kortzichtig en naïef.

Deel Deze Pagina