vaccineren ja of nee?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Pindakoek, Nov 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Vaccinatie?

1. Ja

2. Nee

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Q is een week na de eerste enting opgenomen met hersenvliesontsteking. De huisarts en het cb vertelde mij toen ik belde met vragen na de entingen dat ik een overbezorgde moeder was van een eerste kindje en dat bijna alle kindjes na de entingen wel wat ziek zijn. Ik moest me dus geen zorgen maken, hoorde er allemaal bij. Uiteindelijk vertrouwde ik het toch niet en ben met haar naar de huisartsenpost gegaan. Daar werd ik wel serieus genomen en bleek ze dus hersenvliesontsteking te hebben. Uiteindelijk is alles helemaal goed gekomen, maar het was flink schrikken. En ow wat was ik boos op de huisarts en het cb, kan er nu, na 6,5 jaar, nog steeds boos om worden.

Na de entingen dus gewoon goed naar je kindje blijven kijken, je gevoel volgen en niet denken dat alles maar door de entingen komt.

M krijgt over een paar weken haar eerste entingen, dat vind ik nu wel extra spannend hoor.

2. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Pff, heftig hoor!
    Zelf ben ik ook altijd bang dat ze hersenvliesontsteking zullen krijgen dus elke keer bij koorts houd ik angstvallig in de gaten of ze geen nekpijn hebben om mezelf gerust te stellen.

Mijn broertje is overigens onvruchtbaar door de BOF! Wel ingeënt maar op 18 jarige leeftijd toch nog de bof gekregen....
    Enne, ik ken iemand die verlamd is na polio en geloof me, die is niet blij dat zijn ouders hem niet hebben laten inenten....:(

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,906
    386
    83
    Natuurlijk inenten!!! Zo belangrijk

4. enerisab

enerisab Actief lid

May 16, 2015
    267
    0
    0
    Ik zie dat er een boel verstandige moeders reageren.... (en ik zat ook te wachten op SandraBE, ze is er nog niet....).

Voor jullie een leuk geschreven artikel gepasseerd op wetenschap.

Artikel - Veelgestelde vragen over vaccineren

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Mijn dochter en zoon hebben allebei geen vaccinatie gekregen voor hun voedselallergie en eczeem. Die wil ik wel 😂 😂 dan maar ADHD 😂

6. enerisab

enerisab Actief lid

May 16, 2015
    267
    0
    0

Sorry.... Dit soort opmerkingen bedoelen de meeste mama's. Je mag zelf kiezen en door alle onrust heb ik ook mijn twijfels gehad. Niet vaccineren van je kindje daar bescherm je niet alleen je kindje mee, maar je kan met jou kindje, pasgeboren kinderen besmetten van jou naasten, vrienden en vriendinnen die nog niet in vaccinatie schema zitten omdat ze net geboren zijn. Of omdat het Vaccinatie schema nog niet afgerond is.

Heb je daar al over nagedacht??
    Wat als het pasgeboren kindje van je buurvrouw/vriendin/zus of andere naaste mazellen, Bof of difterie krijgt omdat jou kindje niet gevaccineerd is??? En deze komt te overlijden.....

Ga daar maar eens over nadenken.....

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wat valt saar over na te denken? Ik mag toch wel aannemen dat er niemand op kraambezoek gaat als je de mazelen hebt?
    Overigens kunnen ze net zo goed aangestoken worden door gevaccineerde kinderen, dus vraag me af wat je nu bedoelt?

8. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,264
    25,721
    113
    #88 Adje, Dec 5, 2016
    Last edited: Dec 5, 2016
    Wat een Bert en Ernie logica weer. Hier mag je toch inderdaad echt nog wat over nadenken...
    Heb je ooit van incubatietijd gehoord? Ik neem maar even aan van niet, gezien je reactie.

De incubatieperiode of incubatietijd van een ziekte is de tijd die verstrijkt tussen de besmetting en de eerste klinische symptomen van de ziekte. Deze periode kan uiteenlopen van een aantal dagen tot vele jaren.

De incubatietijd van mazelen is bv 7-14(!) dgn. Je zal maar net met je ongevaccineerde en besmette kind wel op kraamvisite gaan, of gewoon naar het kdv brengen :$

Verder zijn gevaccineerde kinderen dus beschermd tegen deze ziektes. Bij mazelen is na de eerste vaccinatie 95% beschermd en na de tweede vaccinatie 99%. Dan is de kans dus zeer zeer klein dat een gevaccineerd kind besmettelijk is. En laat dat nou net het doel van vaccinaties zijn.

Dus ouders die hun kind niet vaccineren brengen niet alleen de gezondheid van hun eigen kind in gevaar, maar ook de gezondheid van alle kinderen waar ze mee in aanraking komen, vooral de kwetsbare groep die nog niet gevaccineerd is, of die 1% waarbij het vaccin niet aanslaat.
    En als een niet gevaccineerd kind nooit de bof, mazelen etc krijgt is dat pure mazzel, omdat het grootste deel van de kinderen wel is gevaccineerd en daardoor deze ziektes nauwelijks nog voorkomen.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

En jij denkt dat alle gevaccineerde volwassen nu ook nog steeds beschermd zijn en geen ziektes door kunnen geven?

10. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Och och.. Lees je eens in loesje voor je dit soort dingen schrijft...
    Sommige virussen muteren snel, zoals het griepvirus. Daarom wordt het voor sommige groepen aangeraden jaarlijks de griepprik te halen.
    Als een virus niet of nauwelijks muteert, zoals idd bof, mazelen etc, dan ben je levenslang beschermd omdat je immuunsysteem weet hoe deze virussen eruit zien, en dat ze deze aan moeten vallen. Dit gebeurd voordat jij zelf doorhebt dat een virus aan boord hebt, je wordt hier dus niet of nauwelijks ziek van ( vergeleken met daadwerkelijke symptomen als je de ziekte zou hebben). Je imuunsysteem krijgt als je ouder wordt geen last van vergeetachtigheid ...

11. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,264
    25,721
    113
    Nogmaals... Doordat al heel wat jaren gevaccineerd wordt, komen deze ziektes veel minder voor. Als er ondanks vaccinatie toch een zeer klein percentage mazelen krijgt, is dat nog geen reden om maar helemaal niet meer te vaccineren, want dan komt deze ziekte helemaal terug en krijgt iedereen weer de mazelen.
    Btw, iemand die gevaccineerd is en toch mazelen krijgt, krijgt de ziekte veel minder heftig. Lijkt mij een win-win situatie.

Maar goed, volgens mij is dit een zinloze discussie... Sommige mensen willen nou eenmaal niks aannemen van wetenschap, feiten en cijfers (gebaseerd op feiten) en luisteren liever naar horrorverhalen die vaak nergens op gebaseerd zijn, fabels, en onrustzaaiers met een ongefundeerde mening.
    Ik prijs mezelf dan ook gelukkig dat het grootste deel van de bevolking zijn kind wel vaccineert.
    En dat ongevaccineerde kinderen daardoor ook gezond blijven, zie ik dan maar als bonus.

12. SandraBe

SandraBe Bekend lid

Mar 9, 2015
    629
    0
    0

Hoe zit dat dan met de volwassenen?
    Wij volwassen zijn meestal niet ingeënt tegen o.a. pneumokokken, hib, meningokokken en kunnen kleine baby's hiermee besmetten omdat we er niet tegen ingeënt zijn.
    Onze dtp vaccinatie is maar een jaar of tien werkzaam.
    Kinkhoest, daar zou iedereen eigenlijk zo snel mogelijk weer tegen gevaccineerd koeten worden.

Dus eigenlijk is iedereen een gevaar voor jonge baby's behalve de kinderen die net het rijksvaccinatie programma hebben doorlopen toch?

13. SandraBe

SandraBe Bekend lid

Mar 9, 2015
    629
    0
    0
    Hoeveel procent van de bevestigde mazelen gevallen is er in het verleden, voor invoering vaccinatie, via het laboratorium onderzoek bevestigd?

100%?
    50%?
    10%?
    Minder?

En ziektes als pneumokokken, meningokokken, hib, hepb, daar wordt nog niet zo lang tegen gevaccineerd en als volwassene kun je symptoomloos drager zijn van bijvoorbeeld pneumokkoken en zo een jong baby'tje ziek maken.

14. SandraBe

SandraBe Bekend lid

Mar 9, 2015
    629
    0
    0
    Hoe kijk je tegen volwassenen aan die geen booster kinkhoest halen?
    Mogen die wel het dagverblijf in?

En oma die haar kleinkind komt ophalen maar geen pneumokokken vaccinatie heeft gehaald?

Mag je de crèche wel in als volwassene zonder pneumokokken of meningokokken vaccinatie?

15. SandraBe

SandraBe Bekend lid

Mar 9, 2015
    629
    0
    0
    Deccenia lang onderzoek.
    Graag wil ik weten hoe betrouwbaar dat in het verleden was.

Hoeveel % van de difterie, polio, tetanus, mazelen, rode hond, kinkhoest etc. gevallen uit het verleden, voor invoering vaccinatie is via het laboratorium bevestigd?

100%?
    50%?
    10%?
    Minder?

Waar is het bewijs dat de mensen vroeger dood gingen aan het poliovirus, het mazelen virus, difterie bacterie?

Denk je dat artsen aan de buitenkant kunnen zien welk virus er aan de binnenkant zit?

Waarom zijn de regels voor diagnoses stellen na invoering vaccinatie veranderd en mag je nu enkel nog op basis van lab bevestiging iemand een polio of mazelen diagnose geven?

En waarom geven artsen mede op basis van vaccin status bepaalde diagnoses wel of niet? Omdat ze in de werking van het vaccin geloven en als je er maar hard genoeg in gelooft dan lijkt het in iedergeval net alsof het vaccin echt werkt. Je geeft gevaccineerden gewoon een andere diagnose en als je twijfelt dan ga je eerst nog een labtest uitvoeren om aan te tonen of uit te sluiten dat het mazelen/polio of difterie is.

16. SandraBe

SandraBe Bekend lid

Mar 9, 2015
    629
    0
    0
    Zou je het fijn vinden als er binnenkort een uitnodiging op je deurmat valt met daarin een uitnodiging van het rivm voor een VERPLICHTE booster kinkhoest?

17. SandraBe

SandraBe Bekend lid

Mar 9, 2015
    629
    0
    0
    Zijn de ouders die niet up to date gevaccineerd zijn nog wel welkom voor wat jou betreft?
    Vind je dat ouders/leidsters dan ook moeten aan tonen dat hun laatste dktp inenting niet ouder is dan tien jaar én dat zij moeten aantonen dat ze óf tegen bof mazelen en rode hond gevaccineerd zijn óf aan moeten tonen dat ze antistoffen hiertegen hebben?

18. SandraBe

SandraBe Bekend lid

Mar 9, 2015
    629
    0
    0

Vaccinaties noodzakelijk?
    Je hebt een gezond kind op de wereld gebracht en je denkt dat het noodzakelijk is dat hij vaccinaties nodig heeft?!? Eten en drinken is noodzakelijk, vaccineren is absoluut niet noodzakelijk.

In Amerika zijn er ouders die denken dat de jaarlijkse griep vacciantie ook noodzakelijk is, dat de waterpokken vaccinatie ook noodzakelijk is.

19. SandraBe

SandraBe Bekend lid

Mar 9, 2015
    629
    0
    0
    Ga je dan crèche hoppen met je kindje als er een vaccinvrij kindje op de groep komt?
    Minister s chippers wil wel dagverblijven verplicht stellen de vaccinatie gegevens openbaar te maken maar dagverblijven voorals nog verbieden om vaccinvrije kinderen te weigeren.

Dus stel, je baby is enige tijd op de crèche en op dat moment komt er een vaccinvrij kind de groep, pak je je spullen en zoek je een andere crèche?
    Wil je je baby wel tussen kindjes van 12/13 maanden oud hebben zitten die nog net te jong zijn voor de bmr vacciantie?

Wil je de vaccingegevens van mede ouders en leidsters ook weten of wil je weten of ze antistoffen voor mazelen hebben?

20. SandraBe

SandraBe Bekend lid

Mar 9, 2015
    629
    0
    0
    Klopt, dat kindje wat toen is overleden was een 17 jarig meisje wat al een zwakke gezondheid had, kampte met longproblemen en in een rolstoel zat.
    Vermoedelijk was een griepje haar ook te veel kunnen worden.
    Zullen we dan voortaan iedereen de griep uitnodiging sturen?
    Is overigens al in Amerika zo, dat iedereen zijn jaarlijkse flushot moet.

Share This Page