Hoi, Herkent iemand dit? Ons zoontje heeft sinds een week of 2 een heel raar ritme. Drinkt overdag weinig tot niets van zijn flessen, wilt ze ook echt niet of drinkt maar een paar slokjes, niet de moeite waard. Maar s'avonds rond 18u slokt hij zn eerste fles weg (180/6), en komt dan om de 3/4uur tot een uur of 4/5 in de ochtend, en dat was het dan. En zo zonde wat ik overdag allemaal aan melk weggooi, omdat ik hem overdag toch probeer te laten drinken, hij heeft echt gewoon geen trek, weigert permanent, ja vind je het gek als hij snachts al zn flessen drinkt. Krijgt zn groentehap om 10u (nog maar net begonnen)dit gaat goed, en zn slaapjes en spelen overdag ook allemaal prima. Ik heb altijd zijn ritme gevolgd qua voeding, maar deze nachtdiensten beginnen me nu wel behoorlijk op te breken hoor Heeft iemand tips hoe ik dit kan veranderen? Of draait dit vanzelf weer terug?
Ik zou in de nacht geen volledige flessen geven, zodat hij overdag meer trek heeft. Lijkt nu een beetje als of zijn ritme is omgedraaid. Hier kreeg hij als hij in de nacht kwam een fles van 120/2 of 150/3, afhankelijk van het tijdstip.
Olifantje ik ben daar indd ook bang voor. Ik ga gelijk aan de slag met het minderen van de schepjes snachts! Dank je wel voor deze tip..
Eens met olifantje. Mijn zoontje heeft ook wel eens dat hij bv zijn late avond fles slecht drinkt en dan komt hij ook 's nachts voor een voeding, maar met een volle fles drinkt hij dan zijn ontbijt heel slecht. Dus al naar gelang het tijdstip waarop hij in de nacht komt, geef ik hem dan een verdund flesje en ook regelmatig 120/2. Werkt hier prima om de honger te stillen en te kunnen slapen en toch 's morgens weer trek te hebben. Jouw kindje heeft qua voeding echt even het ritme omgegooit. Dus kan misschien even puzzelen zijn om het terug te draaien en welk flesje goed werkt, zodat hij wel tevreden is en toch trek gaat krijgen overdag.
Jij ook bedankt Adje. Ja nu komt hij dus rond 1u en 4u, en zal hem 150/3 geven. En dan langzamerhand afbouwen naar een kleiner fles mocht hij blijven komen. Hij moet weer in zijn dag ritme komen qua drinken, dus we gaan ons best doen.
Oh ik besef nu pas dat ik de topic verkeerd heb geplaatst, moet bij de categorie 'flesvoeding' staan natuurlijk, excuus.
Ik weet niet of je het al doet, maar probeer de fles overdag eens te geven op een rustige, prikkelarme omgeving. Hier was hij met die leeftijd overdag ook te druk met de wereld ontdekken om te drinken, ben toen op de slaapkamer gaan voeden, dan had hij minder afleiding en dronk een stuk beter.