Vaccineren jullie je kinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arianee, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Het lastige is dat je nooit een eerlijk antwoord krijg....ik laat wel vaccineren.

2. Arianee

Arianee Lid

22 jul 2014
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Shakes, ga eens even lezen.
    Wat ik jammer vind is dat ik het blijkbaar, na aanleiding van jullie reacties, anders heb laten overkomen dan hoe ik bedoel. Lastig soms dat internet. Ik ben gewoon alleen op zoek naar info over het vaccineren, vooral omdat ik zo geschrokken ben van alle troep in onze voeding vind ik het belangrijk om vooral kritisch te kijken.

Maargoed, bedankt voor de reacties allemaal sofar.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja natuurlijk. De gevaren en risico's van niet vaccineren zijn VELE malen groter dan die van wel vaccineren. De meeste niet-vaccineren sites raken kant noch wal als je je er wat verder in verdiept.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Martin Vrijland? Die gek die zegt dat het ongeluk met in MH17 in scene is gezet en dat het dummy's zijn ipv stoffelijk overschotten? Nou dat lijkt me inderdaad een uitermate betrouwbare bron ;)

5. Arianee

Arianee Lid

22 jul 2014
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bepaalde ophef snap ik juist wel. Als we kijken wat een zoetstof als Aspartaam bijvoorbeeld met ons lichaam doet, en een stof als E621 die ook nog eens is onthuld is tig verschillende namen (zie bijv. site van mens en gezondheid) Officieel: E621 schadelijk en bijwerkingen - PraktijkvanUnen

en niet alleen dat maar echt tig dingen waar ik van geschrokken ben, zoals Blue Band op je brood voor kinderen, en dan het liefste halvarine want dat is o-zo-gezond: Boter versus margarine | Mens en Gezondheid: Gezonde voeding
    PDF: PDF bestand: http://www.noble-house.tk/images/Links_pdf/MN14_p28-33_Vetten.pdf

Het is belangrijk om zelf ook achter dingen aan te gaan, zie alleen deze info over BPA bijvoorbeeld, en de uitzending van Zembla:

En alweer een waarschuwing tegen een chemische grondstof die we eigenlijk bijna niet kunnen vermijden. Het is belangrijk om te weten hoe we ons hier tegen kunnen wapenen. BPA oftewel Bisfenol A zit al in zoveel voedingsverpakkingen dat het vermijden ervan bijna onhaalbaar lijkt. Toch is het belangrijk om te weten wat BPA is, en hoe je jezelf en kinderen kunt beschermen.

Meer info: BPA/bisphenol A is een gevaar voor de gezondheid | Mens en Gezondheid: Diversen

Bekijk de uitzending van Tros Radar over BPA: Archief » Uitzending » Trosradar.nl

Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen hierover denken en of ik me echt teveel zorgen maak hierover en te kritisch ben.

6. Arianee

Arianee Lid

22 jul 2014
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste dames, vergeet even dat hele Martin Vrijland verhaal hierin. Ik heb zo m'n best gedaan om meer te typen en nu wordt er hier op uitgelicht.

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Dit, zo denken wij er ook over.

8. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Wat ons betreft is niet inenten geen optie....

Dus: ja, wij vaccineren!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het geeft alleen maar aan dat je niet alleen info moet zoeken maar vooral heel goed moet opletten wie die informatie verstrekt.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#30 Cygnet2, 24 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2014
    Ja natuurlijk vaccineren wij en ja, wij zijn in staat om onzin te scheiden van wetenschap. Stennismakerij

Hier een nichtje overleden aan mazelen en een tante met kinderverlamming. Ik weet beter...

En ik raad TS aan om minimaal 5 sluitende onderbouwde bronnen te zoeken en dan 5 bronnen pro vaccinatie daarnaast te zetten. Oja, sluitend en onderbouwd is niet 1 artikel van iemand die grof geld verdient met zijn boeken...

Angst is een slecht raadgever en kijk nou eens om je heen 94% van de NL bevolking is ingeent en met het overgrote deel is niets aan de hand of in ieder geval niets wat met enten te maken heeft. Kwik zit trouwens niet in vaccinaties, wel in de vis die je vanavond eet...

11. Arianee

Arianee Lid

22 jul 2014
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt zeker. Daarom zet ik ook overal de bron erbij, en zo ook die van Martin.

Als iemand verder echt wetenschappelijk onderbouwd bewijs heeft is dat meer dan welkom.

12. gusto

gusto Niet meer actief

Ja, wel vaccineren maar met uitgesteld en aangepast schema. De BMR vaccinatie krijgen beide kinderen niet.

Dochter krijgt op latere leeftijd de vaccinatie tegen rode hond.

13. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    De claim dat vaccineren autisme veroorzaakt is volgens mij inmiddels achterhaald.

Wij vaccineren wel, ik vind er te weinig bewijs voor de negatieve gevolgen van vaccineren en veel bewijs voor de positieve effecten van wel vaccineren.

Ik vind dit een goed leesbaar stuk, met links naar goede wetenschappelijke publicaties: Dear parents, you are being lied to. | IFLScience

14. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zet er dan ook even bij wat mogelijke gevolgen zijn van niet vaccineren?
    Ja onze kinderen zijn volledig gevaccineerd.

15. Arianee

Arianee Lid

22 jul 2014
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eylem heb jij wellicht onderbouwde bronnen voor mij waaruit blijkt dat het niet vaccineren vele malen meer risico's met zich meebrengt? Daar ben ik ook wel benieuwd naar, dat was ik nog niet tegen gekomen en lijkt me een heel belangrijk punt. Bedankt alvast!

16. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Google eens op de ziektes Arianee...

17. Arianee

Arianee Lid

22 jul 2014
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een keer een up

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja hoor, de site van het RIVM gaat er uitgebreid op in. Rijksvaccinatieprogramma - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu en dan bijvoorbeeld dit Veiligheid van vaccinaties Rijksvaccinatieprogramma - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

RIVM is onderdeel van de overheid en hebben er dus geen enkel belang bij meer vaccins te 'verkopen'. Ze zijn dus in principe onafhankelijk. Bovendien, denk je niet dat al die vaccins eerst uitvoerig getest zijn voor ze uberhaupt aan mensen gegeven mogen worden? En bij medicijnen voor kinderen zijn de regels nog veel strenger. Het duurt gemiddeld 15!! jaar voor een medicijn op de markt komt. Veel mensen hebben geen idee wat er allemaal bij komt kijken. Meer bij het schrijven van een boek of website over niet vaccineren in ieder geval ;)

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    .: VacciNews - Facts about vaccination and immunization :. dus

En als je weet wat voor een idioot die kerel is, waarom citeer je hem dan überhaupt?

20. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat staat volgens mij ook in de link die ik hierboven heb geplaatst.

Deel Deze Pagina