Vaccineren jullie je kinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arianee, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom bel je niet gewoon een arts ipv alle mogelijke kwakzalvers te geloven en aan te halen?
    bel eens met het AMC en bel daarna een academisch huis in Duitsland, Lahore, Perth, Sao Paolo en Washington...

2. KimK

KimK Niet meer actief

En waarom niet dan? Ben ik erg benieuwd naar! Als je het niet wil zeggen ook goed hoor :)

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij vaccineren wel. Maar wij laten sommige dingen weg en we vaccineren volgens eigen schema en niet bij het cb ( komen We sowieso niet) maar We kopen de vaccinaties zelf en laten ze door de huisarts zetten

4. Storm

Storm Niet meer actief

Ja, ik laat mijn kinderen enten.

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Onze dochter krijgt de vaccinaties volgens schema van RIVM. Vaccineren is vanzelfsprekend voor ons.

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ja, wij vaccineren volgens het RIVM-programma. Voor ons is dat vanzelfsprekend.

7. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een onzin dat artikel. Veel mooi vakjargon en mooie woorden maar ik geloof niet veel van de inhoud.
    Natuurlijk laten we ons kind vaccineren!!!!

8. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Wij laten onze dochter ook vaccineren. Van de bmr prik is ze ook amper ziek geworden. Wel kreeg ze Pseudokroep en oorontsteking vlak daarna maar of dat er bij hoorde?

Wat tuc al aangeeft: de gevolgen van het ziek-zijn wegen tegen de vaccinatie. Ik ben zelf gelovig en ik heb serieus een gezin gekend die op God vertrouwde toen ze niet ingeënt waren en er toch een ziek werd en aan de gevolgen overleed (welke ziekte het was weet ik niet meer). En maar blijven zeggen dat dit ook een wil van God was. Daar heb ik best moeite mee, ondanks dat ik gelovig ben.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helemaal mee eens. Vanzelfsprekend vaccineren dus. :)

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook.

Laten we het eens omdraaien.
    Laten we stoppen met vaccineren. Wat denk je dat er dan zou gaan gebeuren?
    Denk je dat vaccineren ooit zonder reden is gedaan? Dat dat voor de lol is ingevoerd om kinderen te pesten?

Logisch bekeken profiteren mensen die hun kinderen niet vaccineren van de mensen die hun kinderen wel laten vaccineren. Want daardoor lopen kinderen van niet-gevaccineerde kinderen ook iets minder risico om ziek te worden.

En ik begrijp ook niet helemaal waarom mensen er bewust voor kiezen om hun kindje het risico te laten lopen om ernstig ziek te worden.
    Voorkomen is toch beter dan genezen?

Is het niet voor nu, dan wel voor de toekomst.
    Stel je laat niet vaccineren tegen rode hond. Je dochter wordt zwanger en krijgt de rode hond. Denk je dat ze dan erg blij en dankbaar is dat ze hiertegen niet gevaccineerd is?

Ik vraag me af of sommige mensen hun eigen beweegredenen om hun kind niet te katen vaccineren niet boven het belang van de gezondheid van hun kinderen zetten en maar van alles gaan zoeken om hun beweegredenen goed te praten.
    Want nogmaals: ik snap niet dat je je kind bewust het risico laat lopen om ernstig ziek te worden. Want daar kies je als ouder dan eigenlijk voor.

Vind het trouwens ook erg knap dat als je je kind niet laat vaccineren en het wordt ernstig ziek of overlijdt zelfs (terwijl je het met een prik had kunnen voorkomen!) je jezelf nog recht in de ogen kunt kijken. En nog steeds achter je keuze van niet vaccineren staat. Hard gezegd, maar zo is het wel!

11. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ja, wij laten onze dochter bij het CB vaccineren. Waarom? Zou het mezelf nooit vergeven als we het niet doen en ze wordt ziek! Zelf ben ik ook gevaccineerd dus waarom mijn dochter niet, ze heeft er eventjes wat verhoging van en daarna geen last meer. Ik zie niet in waarom we het niet zouden doen.

Wij maken keuzes voor haar en ik vind dat dit bij mijn verantwoordelijkheid hoort. Over de nadelen heb ik nooit info opgezocht, als het echt zo gevaarlijk was zou het RIVM het wel afraden lijkt mij.

Maar goed, da's ieder voor zich. Vaccineren is een keus net als het niet doen.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja natuurlijk!

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja ik vaccineer hem netjes volgens het schema.
    Liever een beetje ziek van de vaccinaties dan heel ziek door sommige ziektes echt te krijgen

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Uiteraard vaccineren wij.
    Je gaat je kind toch niet willens en wetens blootstellen aan allerlei ziektes.Dat gezever over schadelijkheid van vaccins is allemaal bangmakerij en verzonnen door allerlei alternatievelingen die denken dat ze het ei van columbus hebben uitgevonden.

15. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL

hoi hoi

wil ik best uitleggen hoor. voor tetanus kun je geen immuniteit opbouwen. anders zou je na die ziekte gehad hebben ook het niet een volgende keer kunnen krijgen en dat kan dus wel. ik geloof dan ook niet dat tetanusvaccinatie werkt. Het is voor mij een schijnveiligheid die dat geeft.
    Polio komt nog steeds voor, alleen wordt bijna niemand er meer ziek van, doordat de hygiëne en voeding etc nu bijna altijd goed zijn. Een echte epidemie van polio is al lang geleden en al voordat vaccinaties ingevoerd werden in NL was polio op zijn retour.
    ik denk dat het hebben van een gezond lijf (en daar zorg ik dan ook op andere manieren voor... gezond eten, bv krijgen, geen gifstoffen in zijn lijf) zorgen voor een gezond kind.
    bovendien is het krijgen van kinderziektes soms ook goed, niet leuk. maar hoort bij het leven.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja ik vaccineer onze kinderen.

De eventuele gevolgen van een inenting vind ik minder zwaar wegen dan de eventuele gevolgen van de ziektes waarvoor ik ze laat enten.

Kijk naar elk willekeurig medicijn en gevolgen daarvan. Ook dan kies je vaak voor het medicijn met de eventuele bijwerkingen erbij.

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Polio is een verschrikkelijke ziekte. Inderdaad, niet iedereen wordt er echt ziek van. Maar word je wel ziek, dan kunnen de gevolgen verschrikkelijk zijn.

En polio komt in België en Nederland inderdaad niet meer voor, net dankzij doorgedreven vaccinatie. Verstoringen in vaccinatieprogramma's zorgen er echter voor dat polio plots weer kan opduiken, met alle afgrijselijke gevolgen vandien. Zo bijvoorbeeld recent ook in Syrië.

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik vaccineer. Wel pas later dan gebruikelijk is want ik vind starten bij 2 maanden te vroeg.

Zowel dochter als zoon kregen de eerste prik rond de 5 maanden. Mijn zoon krijgt eind augustus de derde, hij is dan 9 maanden.

Ik neig ook sterk aar het vaccineren tegen waterpokken. Dus zeer waarschijnlijk krijgt mijn dochter binnenkort die vaccinatie.

19. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Wij vaccineren. Al twijfel ik toch... Wij zelf zijn niet ingeënt zijn door de keuze van onze ouders ivm. geloofsovertuiging. Dit begrijp ik hoe hun dit onderbouwen en ik heb daar respect voor. Ik heb vroeger de mazelen en kinkhoest gehad. Verder praktisch nooit ziek. Ik heb nu aangetrouwde familie die wel ingeënt zijn maar twijfelen om hun kindje in te enten. Omdat hun mening is nu ze al een lange tijd mee draaien in onze familie. Dat wij veel minder vaak ziek/verkouden zijn. Mede dat punt van haar brengt bij mij twijfeling, maar we hebben toch gekozen voor inenten.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik kan het je sterker vertellen. E621 is natriumglutamaat. Glutamaat is een essentieel onderdeel van moedermelk. Dus maar geen borstvoeding meer geven?

Deel Deze Pagina