Vaccineren jullie je kinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arianee, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb alleen een deel van de eerste pagina gelezen.

Wij vaccineren aangepast. We zijn begonnen vanaf 6 maanden en doen ook maar 1 vaccinatie per keer. Dit omdat ik vind dat er wel heel erg veel in één keer in een kinderlichaampje gespoten wordt en ik haar imuunsysteem eerst een beetje de kans wilde geven zichzelf te ontwikkelen. Wij zijn op deze manier veel langer bezig maar uiteindelijk is ze ook goed beschermd. Alleen iets later dan de meeste kinderen. Moet trouwens ook zeggen dat ze niet naar de kinderopvang gaat, als ze daar wel heen was gegaan dan hadden we haar waarschijnlijk eerder gevaccineerd.

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Nog even ter overweging: het rijksvaccinatieprogramma is er vanwege een hele simpele reden, de kosten van het inenten van alle kinderen in Nederland is minder dan niet vaccineren met alle medische behandelingen tot gevolg. Uiteraard is er ook een sociale factor maar dit speelt toch echt de hoofdrol.
    Dus waarom zouden inentingen daar nog in zitten als het zo is dat deze ziekten in Nederland niet meer zouden bestaan? Omdat de kans groot is dat deze ziekten weer terug komen. Dus ook het inenten tegen polio en tetanus bijvoorbeeld vindt men nog steeds nodig, ondanks dat het geld kost.

Het inenten tegen tetanus heeft trouwens maar beperkt zin omdat de immuniteit langzaam verdwijnt. As je nu een inenting zou halen is deze 15 jaar geldig. Overigens ken ik een geval van iemand die is overleden aan tetanus, de gedacht dat je dat dus kan voorkomen is best geruststellend.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

DKTP en aanverwanten wel, BMR vooralsnog niet, die zullen de meiden hier gaan krijgen bij 9 jaar, mochten ze de ziektes dan nog niet gehad hebben.
    Er wordt hier vrij heftig gereageerd op de vaccinaties, dus bij de jongste zijn we, mede vanwege haar hartritmestoornis, ook later begonnen met vaccineren. Voordeel daarvan was dat ze ook 1 prik minder nodig had.

4. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik peins er geen moment over om niet te vaccineren, als ik eenmaal kinderen heb.

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ja wij vaccineren volgens het programma

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

Ik vind dit precies goed verwoord!!!

7. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ha, ik zat al te wachten tot jij weer op zou duiken ;)

8. KimK

KimK Niet meer actief

Heb jij alleen een account om niet-vaccineren te promoten?!

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ja volgens mij krijgt ze dan een belletje ofzo;)

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb de pagina even bekeken en zij is gewoon de vrouwelijke martin vrijland

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ze is fysiotherapeute (Door Frankema, aldus haar website). Ik zou me er niet prettig bij voelen om medisch advies aan te nemen van iemand die daar niet in geschoold is. Hetzelfde trouwens met die Martin Vrijland....

12. Patje00

Patje00 Actief lid

26 okt 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verwees naar de facebookpagina vaccinvrij van Door Frankema. Op deze facebookgroep zitten heel veel verschillende mensen met verschillende achtergronden die graag hun opgedane kennis omtrent vaccineren willen delen met mensen die meer informatie willen hebben over vaccinatie.

13. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Off-topic, maar jij moet toch haast een dubbele account hebben? Of houd je het forum in de gaten om te zien of er topics over vaccineren zijn? Want dat zijn de enige topics waar je op reageert.

14. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit is geen pagina waar mensen volledige en goed onderbouwde informatie over vaccinatie kunnen krijgen, maar een pagina waar men bezoekers probeert te overtuigen om NIET te vaccineren!

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh is Patje00 weer. Die reageert altijd alleen in vaccinatietopics.

16. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Wij vaccineren volgens het boekje.
    Simpelweg omdat ik het mijzelf nooit kan vergeven als ons kind doodziek wordt, verlamd kan raken, of misschien wel sterft.

We hebben wel eens een prik een tijdje opgeschoven omdat hij ziekjes was, cb gaf aan dat dat geen probleem was. Ze hebben ons steeds geïnformeerd over alles, ook over de mogelijkheid om een alternatief schema te volgen. Dat hield in dat we de keuze hadden om sommige prikken later te doen, of niet. Ze waren erg open en hebben hun voorkeur ook uitgesproken.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Sterker nog, Patje00 IS gewoon Door Frankema! :D

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Even een gokje, maar de overgrote meerderheid zal vast geen medisch relevante achtergrond hebben (als er al eentje tussen zit die het wel heeft) ;) Daarnaast zal het erg eenzijdige berichtgeving zijn die voornamelijk gericht is op het niet prikken. Lijkt mij allemaal nogal subjectief en ik vind het onverantwoord om op basis van (deze!) subjectieve berichtgeving deze keuze te maken.

19. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ja wij vaccineren. Zonder twijfel.
    Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ons kind iets overkomt wat misschien voorkomen had kunnen worden.

20. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Ja, wij vaccineren. Heb er niet eens over na hoeven denken.
    We volgen gewoon het boekje. Mocht er iets zijn, zoals ziek o.i.d. dan is er de mogelijkheid om de prikjes op te schuiven.

Deel Deze Pagina