Het cb raadt het ook af om bij ziekte e.d. te vaccineren Dan kun je gewoon bellen en een nieuwe afspraak maken voor een paar weken later.
wij vaccineren ook, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt omdat niet te gaan doen! de bijwerkingen van de vaccinaties wegen totaal niet op tegen de gevolgen van de ziektes. ik wil mijn kids gezond groot brengen en naast gezond eten en drinken hoort daar ook vaccineren bij.
Niet allerlei soorten mensen. Als je voor vaccineren bent word je er in no time weer vanaf geknikkerd. Je mag er alleen preken voor eigen parochie, dus zo objectief zijn ze nou ook weer niet daar.
Klopt, als je voor vaccinatie bent dan zit je in de vaccinvrij facebook groep niet op de goede plek. Deze site is bedoelt voor ouders die twijfelen over wel of niet vaccineren en meer informatie willen over vaccinvrij opgroeien. Je zult hier weinig tot geen adviezen krijgen om wel te vaccineren maar wel de informatie achter het advies om niet te vaccineren en dit per ziekte. Ik ben heel blij met deze groep en alle informatie die hier door velen gedeeld wordt.
Jij schreef Maar nu spreek je jezelf tegen. Als mensen daar alleen maar tegen vaccineren mogen zijn dan verspreiden ze geen'opgedane kennis omtrent vaccineren' maar over NIET vaccineren. Lijkt me dus nou niet bepaald the place to be als je twijfelt over vaccineren, maar eerder een plek voor als je bevestigd wilt wilt worden in misvattingen over vaccineren en aanverwante complottheorien.
Wij vaccineren niet. (overigens vind ik martin vrijland of hoe die ook heet een vreselijke vent, wat een vreemd persoon is dat!) Ik heb me heel veel ingelezen en besloten het niet te doen. Ze heeft overigens wel een keer de pneu gehad met 6 maanden omdat mijn man toch wel graag wou vaccineren. Maar voor de rest niets. Heb me verdiept in de kinderziektes en hoe er mee om te gaan. Ik ben niet per definitie TEGEN vaccineren, maar dit is de keuze die wij gemaakt hebben. Vind het sowieso goed als mensen zich er in verdiepen en niet klakkeloos de meute volgen.
Nee, er zitten niet alleen maar mensen in de vaccinvrij groep die tegen vaccineren zijn, er zitten juist heel veel ouders tussen die twijfelen over wel of niet vaccineren (deze groep mensen is niet tegen). Mensen komen hier omdat hun interesse ligt in informatie krijgen omtrent vaccinvrij opgroeien. Een FB groep over borstvoeding zit er ook niet op te wachten als er allemaal berichten over flesvoeding komen want deze groep ouders kiest bewust voor een FB groep met informatie over borstvoeding, niet over kunstvoeding. Voor kunstvoedingsvragen en adviezen is weer een andere groep. Ditzelfde geldt voor vaccinvrij. De beheerders van deze pagina vinden het niet fijn als op de vaccinvrij pagina vaccinaties worden aanbevolen zonder respectvolle discussie tussen de voorstanders van vaccineren en de tegenstanders hiervan. Voor pro vaccinatie informatie kun je je als twijfelende ouder beter richten tot de FB pagina van het rivm of de FB pagina van het rijksvaccinatieprogramma. Ik vind het heel goed om jezelf in beide standpunten, dus zowel vanuit de voors als vanuit de tegen argumenten van vaccineren te verdiepen en pas dan een beslissing te nemen om wel of om niet te vaccineren.
Ja beide kinderen hebben de vaccinaties gehad. Alleen krijgt mijn dochter de vaccinatie voor 12 jarige niet. Bij deze laatste heb ik geen goed gevoel en vind ik dat deze nog te kort op de markt is om de lange termijn effecten te weten.
Ik heb veel gelezen over dit onderwerp en gesproken met verschillende professionals op medisch gebied. Ik kies ervoor het eerste jaar niet te vaccineren. Pas als mijn ukje meer contact krijgt met de wereld en met andere kinderen. Daarbij kies ik er voor de vaccinaties zelf te kopen, los, ik vaccineer alleen tegen de ziektes waarvan ik inschat dat ze gevaarlijk zijn. In mijn ogen is dat kinkhoest, en pneu(nogiets)kokken. Polio (0x per jaar) en difterie (Max 2x per jaar) komen in nl niet tot nauwelijks voor. Vind ik dus onzin. Tetanus leuk maar wordt mijn kind later bijv gebeten door een hond mag hij die prik nogmaals krijgen. Die krijgt hij wanneer het nodig blijkt te zijn. Over de bmr. Mazelen ja eng en rottig. Maar niet een ziekte waar massa doden bij vallen. Afgelopen uitbraak is er 1 kindje overleden. Rode hond niet gevaarlijk als ziekte voor mijn zoontje. De bof is spannend maar ook pas gevaarlijk als mijn zoon geslachtsrijp is. Duurt nog ff 😊. Dus de bmr krijgt hij niet van mij. Ik kan alleen deze keuze voor mijn kind maken omdat er zoveel ouders zijn die wel vaccineren. Daardoor is mijn zoon zonder zelf geprikt te worden beschermd. Dus dank jullie wel daar voor. Hadden wij geen vaccinatie opkomst van >95% had ik andere keuzes moeten maken.
Nee hoor jij blijkbaar wel, vraag mij af waarom. Het enige dat ik zeg is dat ik blij ben dat andere wel vaccineren. Ik had altijd al mijn twijfels over vaccineren (zelf als kind doodziek geweest van bmr) maar ik durf het aan om mijn keuzes te maken als ik ze maak door de dekking van andere. Ik vind daar niks asociaals aan. Jij kan diezelfde keuze maken. Alleen doe je dat niet. Als je mijn andere tekst leest zie je ook waarom ik keuzes maak zoals ik ze maak. En het enige wat ik in dat laatste deel zeg is dat ik de kans op de ziekte klein acht omdat wij zo'n hoog vaccinatie gehalte hebben.
nou ik vroeg gewoon of jij dat niet vond. Maar goed ik vind dat dus wel ja. De vaccinatiedekking is zo groot omdat gelukkig het merendeel wel vaccineert. Ik vind dat de vaccinaties een verantwoording is die we met zn allen dragen. Iedereen moet zn steentje bijdragen om te zorgen dat we die ziekten hier weghouden. Want de ziekten waar jij niet tegen vaccineert omdat ze nooit voorkomen, komen ook niet meer voor juist de het vaccinatieprogramma. Ze zijn niet uit zichzelf in lucht opgegaan. Zou maar 20% vaccineren dan zou jij hier niet vanuit kunnen gaan. Jij laat het risico alleen door anderen nemen, dat vind ik aso. Net als bv het verkeer. Met zn allen moeten we opletten en ervoor zorgen dat het verkeer veilig blijft. Doordat anderen opletten zou jij vaal lekker door rood kunnen rijden. er zijn altijd uitzonderingen van kinderen die door medische oorzaken echt niet ge ent kunnen worden. Maar verder ben ik absoluut voor een maatschappelijke weigering van kinderen en ouders die om dit soort redenen, of geloofsovertuigingen of uit principe niet enten. Dus niet meer in openbare gelegenheden (horeca, bieb..noem maar op, geen kinderopvang, psz, school. Prima dat je niet ent, maar dan zul je daar op die manier de gevolgen van moeten accepteren.
Dit artikel niet gevonden idd (leef gelukkig niet in dat gebied) mijn Informatie komt O.a uit het 'boek' gezond voor een prikje. @tuc ja misschien is mijn houding ten opzichten van vaccineren in jouw ogen asociaal maar ik ben blij dat ik een keuze heb om dingen anders te doen. Ik reageer op de vraag van de TS en dit is mijn visie 😊. Nogmaals ik ben wel heel dankbaar voor de andere keuzes die mensen maken. Maar puur uit angst, een overgevoelige zoon en zelf een zeer negatieve ervaring (vergeet mijn eigen ervaring vanuit het ziekenhuis nooit meer) maak ik mijn keuze. Zoals ik ook al zei ja er wordt gevaccineerd maar wel na een jaar als het immuun systeem van mijn ukje verder is ontwikkeld. En ik ben erg blij dat ik die vrijheid heb om die keuze te maken. Misschien wel handig te weten dat ik beredeneer uit een antroposofiesche en homeopatische aanpak. Niet dat ik deze volledig na streef maar wel op het gebied van de vaccinaties en het behandelen van ziektes. Maar ik heb respect voor jullie oordeel kaar dit veranderd mijn houding en visie niet tegen over het punt
Brisje, ondanks dat wij onze dochter pas vanaf 6 maanden vaccineren en 1 vaccinatie per keer vind ik jouw houding vreemd. Ik zou dit nooit snel zeggen maar je komt zo wel over als een profiteur. Daarnaast vraag ik me af hoe goed jij je verdiept hebt en dan met name in pneumokokken. Wist je bijvoorbeeld dat de vaccinatie maar tegen heel weinig van de +90 varianten van pneumokokken beschermt? Hiermee wil ik je zeker niet aansporen om niet te vaccineren maar ik wil je wel laten zien dat éen boek echt niet voldoende is om je er goed in te verdiepen. Als je besluit je kindje vanaf één jaar te vaccineren is dat jouw keuze, maar doe het niet met de reden '"omdat het kan".