Vaccineren jullie je kinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arianee, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat stuk uit mijn verhaal wordt eruit gepikt. Ik vaccineer later om de natuurlijke ontwikkeling van het immuun systeem niet te verstoren. Dit doe je wel als je vaccineert. Ik wil niet zozeer profiteren van de keuze van andere maar het geeft mij wel een stok achter de deur en de veiligheid voor mijn zoon om het uit te stellen. Was dat niet het geval geweest had ik de keuze anders moeten maken. Of niet maar dan had mijn keuze een veel hoger risico gehad

2. Patje00

Patje00 Actief lid

26 okt 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit zal nooit mijn beweegreden kunnen zijn om niet te vaccineren.

Ik hoop dat je heel stevig in je schoenen staat voor het geval de WHO een polio epidemie in Nederland " in scène zet" zoals onlangs het geval is geweest met de mazelen.

Waarschuwing voor je voor het oraal poliovaccin wat je kind dan aangeboden krijgt.

Nederland is door de WHO uitgeroepen tot een van de risicolanden waar polio weer zou kunnen uitbreken en de WHO heeft onlangs een verplichte poliovaccinatie in het leven geroepen voor een aantal risicolanden waar polio heerst. Mensen én kinderen die langer dan één jaar geleden hun laatste poliovaccinatie(s) hebben gehaald moeten verplicht met polio gevaccineerd worden voordat zij terug mogen keren naar huis en zij zich op dit moment in een van de risicolanden bevinden.

Dan vraag ik me af, waar is die kudde immuniteit voor polio als zelfs een kind van nog geen twee jaar, die al 4 poliovaccinaties gehad heeft alsnog een extra poliovaccinatie dient te krijgen omdat hij/zij anders het poliovirus in zich kan hebben én over kan brengen op anderen?

Voor meer informatie, zie:
    http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2009/02/23/kamerbrief-antwoorden-op-kamervragen-van-van-gerven-en-langkamp-over-vaccinatie-tegen-polio-bof-mazelen-en-rodehond/pg-2913659.pdf

Verplichte polioprik voor Syrie, Kameroen en Pakistan, ook voor kinderen | GGD Reisvaccinaties

Poliovaccin kan verlammingen uitlokken - Digibron.nl

Voor meer informatie over de (on)bewezen werking van vaccins, de gevaren van de verschillende vaccinaties en informatie over je kinderen goed door (kinder)ziektes heen te laten komen zonder vaccins verwijs ik je naar de fb groep vaccinvrij.

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    En dit zijn juist de uitspraken die de anti-vaccinatiebeweging zo ongeloofwaardig maakt. 'Het is weer een complot'. ;)

4. Patje00

Patje00 Actief lid

26 okt 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat heeft niets met een complot te maken maar met de richtlijnen waaraan men moet voldoen om een epidemie uit te mogen roepen.

Op basis van een poliogeval in 1992 hebben de GGD en het RIVM direct actie ondernomen in de vorm van oraal levend poliovaccin aan alle ongevaccineerden die woonden op de bijbelbelt aan te bieden.
    Het "voordeel" van dit vaccin is dat het poliovirus zich verspreid onder de mensen.

Kijk je vervolgens naar de aantallen polio patiënten tijdens deze "epidemie" en vergelijk deze getallen eens met de epidemieën uit het verleden. Een epidemie met 68 polio patiënten verspreid over 7 verschillende provincies verdeelt over ruim tien weken in een gebied waar levend polio virus via een vaccin is verspreid, dat noem ik inderdaad een in scene gezette epidemie.

Bron: http://rivm.nl/dsresource?type=pdf&disposition=inline&objectid=rivmp:47265&versionid=&subobjectname=

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Patje00, ik vind het echt opmerkelijk dat jij alleen maar reageert op vaccinatietopics, mag ik vragen waarom?
    Ben jij de beheerder van die facebookpagina?
    Het komt een beetje op mij over als ronselen.

6. Patje00

Patje00 Actief lid

26 okt 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL

De feiten en cijfers op een rij van de "mazelen epidemie" van afgelopen jaar op de Bijbelbelt.

Van mei 2013 tot maart 2014 zijn 2.640 patiënten met mazelen gemeld.
    Van die 2640 personen is slechts 30% via het lab bevestigd.
    Gevaccineerden kregen overigens in vrijwel alle gevallen wél eerst een labtest.

Zeer waarschijnlijk zijn er veel meer mensen met mazelen (achtige vlekjes) geweest in deze gebieden maar niet iedereen gaat met mazelen (achtlingen vlekjes)naar de dokter.

In andere gebieden (met hogere vaccinatiegraad) krijgen kinderen met vlekjes veel eerder de diagnose vijfde/zesde ziekte zonder labbevestiging terwijl ook zij zo nu en dan de mazelen kunnen hebben.

De epidemie is gemeten over een tijdsbestek van +/- 300 dagen.
    Dat komt neer op ongeveer 8-9 bevestigde mazelen gevallen per dag waarvan slechts 30% is bevestigd via het lab.

Het gebied waar de "mazelen epidemie" heeft plaatsgevonden is groter dan Noord en Zuid Holland samen.

Deze in scene gezette mazelen epidemie heeft niets met complot theorieën te maken maar met de manier waarop een epidemie uitgeroepen mag worden tot een epidemie.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Well duh.. :D ;)

Ja wat aardig van ons! Goed van ons hè, dat wij wèl aan het maatschappelijk belang van vaccineren denken. Dat wij wèl aan andere mensen denken, en de ziektes terugdringen door wèl te vaccineren.
    Zo fijn dat wij dat doen zodat jìj het niet hoeft.

Aparte denkwijze dit. ;)

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Laten we dan eens het begrip epidemie onder de loep nemen. Het begrip wordt in het bijzonder gebruikt wanneer een ziekte in een grotere frequentie dan normaal voorkomt.
    Als er normaal maar 1 op de 100 mazelen krijgt en plots zijn dat er 3 is dat wel een significante groei ;) Jij noemt het misschien liever een uitbraak.

9. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Oh, dus het waren "maar" 792 gevallen. Dan is het niet erg? En ik mij maar laten misleiden door het RIVM die een andere interpretatie aan het begrip 'epidemie' geeft dan jouw eigen interpretatie.
    De rest was gewoon allemaal vijfde of zesde ziekte. Die artsen daar hebben vast geen gezond verstand? Die zien vlekjes en het wordt ze blind voor de ogen?
    Maar weet je wat het is, zelfs als het "maar" 792 gevallen waren, dan overtuig je mij nog steeds niet van je standpunt, want elk geval is er eentje te veel.

10. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Dit soort posts negeert ze stelselmatig.

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja, inderdaad blijkbaar.
    Heb het bericht, waarin voor de zoveelste keer gerefereerd wordt naar de facebookpagina, even gemeld.

12. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Heb alle voorgaande reacties niet gelezen maar alleen de vraag gelezen ;)
    Wij hebben onze dochter wel laten vaccineren maar doen wel een aangepast schema. We zijn een paar maanden later begonnen en laten tussen elke prik een iets langere tijd zitten. Verder hebben we ervoor gekozen om de hep B vaccinatie niet te geven.

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

En hier gaat (de laatste restjes van) je geloofwaardigheid *poef* weg. Seriously? :(

Waarom zou de Nederlandse overheid in hemelsnaam zoiets in scene zetten?! Je weet toch hopelijk wel dat ze absoluut niets verdienen aan de vaccinaties, dus dit doen om meer zieltjes te winnen schiet niet op....

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Sorry, dit vind ik ook profiteren en asociaal. Gebruik maken van de ring van wel gevaccineerden, die dus wel een (zeer klein) risico gelopen hebben op ernstigere bijwerkingen, om je eigen kind te beschermen. En dan ook nog dank je wel zeggen!! :$

Jonge baby's die nog niet alle prikken gehad hebben, en kinderen die op medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, lopen door mensen zoals jij nu extra risico.

HALLO!!! Die ziekten zijn hier vrijwel uitgebannen omdat we vaccineren!!! Stop je daarmee, kan komen de ziekten terug uit andere landen.

Daarom vind ik het prima om die poliovaccinatie verplicht te stellen voor mensen die naar landen als Syrië en Kameroen gaan. Je HOEFT tenslotte niet op reis te gaan. Wil je niet vaccineren, dan moet je dat zelf weten (we leven in een vrij land), maar dan blijf je maar netjes thuis.

Over de FB pagina Vaccinvrij: natuurlijk ben je daar alleen maar welkom als je tegen bent. Want het heet niet voor niets vaccinVRIJ. Zelfs een uitgesteld schema zal daar niet echt gewaardeerd worden. En ja, mijn mening is toch: beter uitgesteld, dan niet.

En over dat levende poliovaccin op het suikerklontje dat de epidemie zou kunnen verspreiden: dit pleit in mijn ogen alleen maar voor (het verplicht stellen van?) het dode poliovaccin via de injectie, ruim op tijd voor een evt. epidemie. Dus het pleit voor OP TIJD vaccineren en niet op het laatste moment een suikerklontje.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het hele doel van Vaccinvrij is om ouders over te halen niet te vaccineren. Niet om mensen te informeren.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Juist bij een dreigende epidemie is dat suikerklontje echt heel belangrijk! Omdat het niet een dood, maar een afgezwakt virus is, dat zich verspreid, kunnen ook niet gevaccineerde mensen beschermd worden. En muteren naar de wilde vorm is echt extreem zeldzaam.

17. Frummel

Frummel Niet meer actief

Hier pas na 1 jaar vaccineren. We willen haar misschien gaan vaccineren dmv profylaxe, informatie kun je o.a. vinden op: nvkp.nl (op aanraden van het cb hier) maar daar twijfel ik nog over.

Verder houden wij onze dochter tot zij alle prikjes heeft gehad thuis dwz geen kinderopvang/oppas e.d.

Verder krijgt mijn dochter de eerste 2 jaar uitsluitend biologisch eten en drinken.

Wij zijn dus niet anti maar proberen met bovenstaande wel de kans op vaccinatieschade te beperken.

Hoop dat je er wat aan heb :)

P.s. ik heb niet alle reacties gelezen maar laten we ieder zijn keus hierin accepteren. Iedere moeder wil het beste voor zijn kind en of er nu wel of niet gevaccineerd word, laat elkaar in zijn waarde. De moeders die wel vaccineren hebben zo hun redenen, de moeders die op latere leeftijd vaccineren hebben zo hun redenen en de moeders die niet vaccineren hebben daar ook hun redenen voor. Of we het er nu mee eens zijn of niet, respecteer de ander, de keus die jij als moeder zelf maakt zal altijd de beste zijn.

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat is dit voor rare drogredenering? Er zijn in jouw ogen dus geen ouders (moeders) die verkeerde beslissingen nemen? Riiiggghtt. ;)

19. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal eens met jouw visie en verhaal. Maak daarin de zelfde keuzes qua tijdpad, voeding en oppas/opvang. Ik ga morgen eens lezen over die voorgestelde methode.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik ook. Hopelijk krijgt ze eindelijk een ban met die anti-vaccinatie propaganda! :(

Deel Deze Pagina