Heb nog nooit een oproep gehad,zou ik hem krijgen dan laat ik hem niet zetten. Zeg ook heel eerlijk dan ik weinig tot geen informatie heb over de prik en het hoe en wat. Wat ik wel weet is dat mijn moeder hem een aantal keer heeft gehad en dus de gehele winter aan het kwakkelen was met griep,lang en flink verkouden....
Zoontje valt in de risicogroep (heeft toen hij 1 maand oud was influenza A gehad en was daar erg ziek van met opname en al). In overleg met de kinderarts besloten hem toch niet te enten. Hij is zo goed als nooit ziek en krijgt geen griepprik. Ik werk in de zorg, loop helaas alweer mijn chocola mis omdat ik geen griepprik neem. Ze drammen echt met mailtjes en brieven om hem wel te nemen maar ik doe het niet. Ik ben nooit ziek en wil niets in mijn lijf wat ik niet nodig vind. Ik ga zelf wel een lekkere reep chocola kopen!
Ik behoor ook tot de risico groep heb de griepprik jarenlang laten zetten maar sinds de zwangerschap van onze zoon nooit meer laten zetten. Ik heb ook nooit geen griep
Ik haal hem niet. Ik zou wel mogen omdat ik met ouderen werk. In laat geen spul in een gezond lijf spuiten. De patiënten zijn vrij om hun 't laten enten. Maar het is natuurlijk net Russische roulette met die griet spuiten of je de juiste antistoffen hebt. De patiënten die een verminderd risico willen kunnen zelf de griepprik halen. Ik laat mij niet prikken omdat mijn patiënten het na laten.....
Dat tijdsbestek is er ook als je wel ingeënt bent. Inenten tegen de griep voorkomt niet dat je ziek wordt, maar dat je de griep milder zult doormaken, als het heersende virus tenminste voldoende overeenkomt met de griep waar het vaccin op is gebaseerd. De kans is dan ook nog eens groter dat je er langer mee doorloopt dan normaal omdat het wel gaat. Alleen al daarom zou ik de griepprik niet halen, ook niet als ik nog in de zorg zou werken. Ik meld me liever op tijd ziek, dan ben ik minder een risico voor kwetsbare patiënten dan als ik doorloop. Dit is dus gewoon een hele goede reden om niet de prik te halen ondanks dat je in de zorg werkt. Het haalt meer uit om de risicogroepen in te enten dan het personeel wat met hun werkt. Zij moeten gewoon goed op hun gezondheid letten, hygiëne waarborgen en zich op tijd ziek melden als ze ziek worden.
Ik zou het gewoon beide een paar jaar proberen. Mijn ieder voelt zich zònder grieperig beter dan met. Hetzelfde geldt voor mijn schoonmoeder. Die zijn beide minder vaak ziek als hè geen prik halen. Terwijl mijn zwager en schoonvader juist wel duidelijk vaker griepachtige verschijnselen hebben als ze de prik niet halen. Maar daar kom je dus pas achter als je een periode van 2-3 jaar met grieperig vergelijk met een paar jaar zonder prik. Zelf haal ik hem niet, ik zit niet ineen risicogroep. Ik zweer wel bij echineaforce. Als ik dat trouw slik, heb ik minder last van verkoudheid en griep.
Ook ik krijg in de zorg deze prik regelmatig aangeboden, maar ik kies ervoor niet te vaccineren. De keren dat ik echt griep had, is op 1 hand te tellen. Dus waarom zou ik iets laten inspuiten als het niet nodig is? Goede hygiëne en een gezonde weerstand kan al heel veel doen!
Ik loop trouwens helemaal weg met de alternatieve geneeswijze en ik moet zeggen dat het best goed werkt! Dus zo n griepprik is niet nodig.
Hier hangen er bij ons flyers van je wilt toch niet ziek worden en spreek elkaar aan op zijn/haar verantwoordelijkheid.... Nou ik ben dus onverantwoordelijk want ik neem het absoluut niet. En ze gooien het op de kwetsbare ouderen met wie ik werk; voor hun geldt dat ze zelf ook kunnen kiezen wel of niet en bij de mensen die dat niet doen moet ik daar niet op aangekeken worden! Die kiezen dan zelf net zo goed voor het risico om ziek te worden!
Ik had gisteren gereageerd maar mijn reactie is weg gehaald waarom geen idee... Maar die van 2014 was dus niet goed. Couthino: 'Griepvaccin werkt niet goed' | GezondheidsNet
Ik heb hem ooit 1x gehad, dat jaar echt flink ziek geweest, meerdere weken dat ik echt niet kon werken. Daarna niet meer gehaald en ook nooit meer zo ziek als dat jaar geweest. Ik wil hem niet meer. Ik val verder niet echt binnen de risicogroep.
Ik val in de risico groep en ga de prik, net als voorgaande jaren wel halen. Zonder prik ben ik er erger aan toe als met prik
Ik haal hem elk jaar. Ik ben nog nooit ziek geworden na een griepprik en ben sinds de zwangerschap van de eerste veel vaker ziek. Dus ik vind de griepprik heel prettig. Zodra er een vaccinatie tegen noro-virus komt sta ik meteen in de rij!
hier hetzelfde. ik heb jaren geleden ooit eens een mevrouw verzorgt die vroeg of ik me in liet enten tegen de griep. toen ik vertelde dat ik dit niet ging doen vond ze dat belachelijk. ze vond dat verzorgenden dat verplicht moesten nemen en ik zo onverantwoordelijk was en met haar leven speelde. toen ik vroeg of ze hem zelf nam antwoorde ze van niet. ze wilde die rotzooi niet in haar lijf hebben.....
Zembla heeft over de griepprik een uitzending gemaakt, zie hier: Uitzending gemist | Zembla, De overbodige griepprik op Nederland 3