Geen oproep gehad maar ben het tot nu toe ook niet van plan. Ik zie er voor mezelf en zoon geen nut in.
Ernstig zieken, ouderen en mensen met een verzwakt immuunsysteem kunnen op een vaccinatie niet altijd voldoende antistoffen opbouwen. Dus al nemen ze de vaccinatie, het kan zijn dat die onvoldoende werkt en de patiënt dus alsnog griep oploopt. Tuurlijk kan een patiënt het ook elders dan van een zorgverlener oplopen, maar een zorgverlener heeft vaak intensief contact met een patiënt. Zeg nou zelf, zou jij het op je geweten willen hebben dat er een kans is dat iemand overlijdt door dat hij/zij van jou wat heeft opgelopen? En nee, natuurlijk kun je mensen niet verplichten zich te laten vaccineren, maar je zou er wel consequenties kunnen verbinden aan het feit dat ze het niet doen. Zoals bv ze niet met ernstig zieke mensen laten werken....of een kapje laten dragen.
Heb jij bewijs dat de griepspuit (én jaar na jaar de opeenstapeling van griepspuiten) geen nadelige gevolgen met wellicht de dood tot gevolg heeft voor zorgverleners die die griepspuit enkel halen om de zwakkeren in de samenleving "te beschermen"? Welke zorgverlener is er procentueel gezien qua gezondheid na enkele decennia beter aan toe, de jaarlijks gevaccineerde zorgverlener of de voor griep vaccinvrije zorgverlener? Je vraagt nogal wat van een zorgverlener om jaarlijks een shot te halen zonder dat je weet wat de gevolgen op korte én langere termijn zijn voor deze zorgverlener zelf. Zeg nou zelf, zou de overheid/directie van zorginstellingen het op hun geweten willen hebben dat er een kans is dat een zorgverlener uiteindelijk komt te overlijden of ernstige gezondheidsproblemen gaat krijgen door dat hij/zij tientallen jaren achter elkaar de griepprik heeft gehaald? Maar zolang er geen grootschalig onderzoek komt naar de gevolgen van jarenlang de griepvaccinatie in laten spuiten door middel van een grootschalig onderzoek tussen jaarlijks gevaccineerden en voor griep vaccinvrije mensen zal de overheid geen last van het geweten hebben omdat de mogelijke schadelijke gevolgen van de griepspuit op langere termijn sowieso niet zichtbaar zullen worden.
Ik heb hem 1 jaar niet gehaald en echt een klote winter gehad met de ene verkoudheid na de andere (bijna aan 1 stuk door), regelmatig ziekig (niet echt de griep maar wel slecht genoeg om moeilijk te functioneren) en regelmatig toch koorts (wat met ms niet echt een goede combi is)
Ik probeerde hier bronnen voor te vinden(om dus jouw punt te bewijzen), maar vindt geen bronnen over dat de kans kleiner is dat je het virus overdraagt wanneer je gevaccineerd bent met de griepprik. Waarschijnlijk omdat er ook geen onderzoek naar gedaan wordt. En aangezien het echt niet de besmettingskans beïnvloed(zodra je ermee in aanraking komt, ben je immers besmet) of de incubatietijd(want die is altijd hetzelfde), maar hooguit hoe snel je het virus van je af weet te slaan en hoe ziek je ervan wordt(als ze tenminste de juiste streng hebben gebruikt, wat een gok is ieder jaar) zie ik eigenlijk niet in waarom die kans kleiner is dat je het overdraagt.
Als je in aanraking met een virus komt waar je immuun voor bent dan raak je niet besmet. Dus daar maak je m.i. wel een denkfout. Als je geïmmuniseerd bent heb je ook niet te maken met een incubatietijd. Want je wordt niet ziek, en je hebt alleen maar een incubatietijd voordat je ziek wordt.
En daar maak jij een denkfout. Je wordt niet immuun voor het griepvirus, ook niet als ze de juiste streng hebben gebruikt.. Het is namelijk nooit exact hetzelfde virus als het jaar daarvoor, waar het vaccin op is gebaseerd. Het griepvaccin loopt dus altijd achter, maar omdat het virus wel erop kan lijken kun je het wel sneller en beter afvechten.
Ik twijfel ook sterk... heb een keer geen prik gehaald gelijk dubbele longontsteking na de griep... meer dan een half jaar zoet mee geweest... Ik heb astma en veel allergieën.... Dit jaar ook een oproep gehad voor beide dochters... de oudste snap ik die heeft astma puffers en ook veel allergieën en op dit moment met dit weer ook heel veel last... Maar de jongste... geen.idee ze is 2.5 en heeft nu 2X longontsteking gehad en is allergisch voor de standaard antibioticum.... zou dat een reden kunnen zijn? Verder geen puffers, astma of allergie....
Ik geloof niet dat ik ooit echt echt de griep heb gehad en val niet in de risico groep dus nee niet gedaan. Denk dat je voor jezelf even moet afwegen wat je voordeel er van zal zijn. Ben je gemakkelijk ziek, heb je last van astma, bronchites enz... Dan is het het overwegen waard. Anders zou ik het persoonlijk niet doen. Maar goed dat ben ik.
na het lezen van onder andere dit artikel, begin ik zeker niet meer aan een vaccinatie.. Het bedrog van de griepprik - LeefBewust.NU
Het vaccin is gebaseerd op de virusfamilie en geeft daardoor immuniteit. Geen 100% immuniteit, want dat bestaat niet. Maar iemand die het goede vaccin voor het goede virus gekregen heeft raakt bij contact niet besmet en kan daardoor ook niets doorgeven.
Ik werk in de zorg en krijg de prik aangeboden maar heb hem nog nooit laten zetten. Ik ben een gezonde vrouw en zal er niet aan bezwijken maar bij ons is de achterliggende gedachte dat je een hele afdeling aan personeel zou kunnen besmetten maar dat is me allemaal iets te ver gezocht haha Voor dingen als kwik ben ik niet bang. Een avondje vlees van de bbq is schadelijker haha
eeuhm, wat daar gezegt word is wel degelijk waar hoor ik werk in de zorg en dat waar hun het over hebben staat wel degelijk in de bijsluiter. nagekeken door een collega verpleegkundige en het gaat me vooral om het puntje dat niet bewezen is dat het helpt. staat zelfs in de bijsluiter dat niet bewezen is dat het geen schadelijke effecten op zwangeren, borstvoedende vrouwen en kinderen heeft. maar goed, was sowieso al niet van plan om me voor griep in te laten enten.
Ik heb hem paar weken geleden voor de 2e keer in mijn leven gehaald en toen ik de oproep in de bus kreeg geen seconde getwijfeld, vorige winter heb ik mijzoveel beter gevoeld opd e avond van de vaccinatie na toen was mijn lichaam even flink aan het werk. Nu heb ik op wat stijf gevoel in mijn armen na nergens last van gehad zelfs. Heel erg blij ben ik ermee, door ziekte doet mijn lichaam mijn afweer niet helemaal goed en automatisch regelen, Daarintegen hebben wij een kindje met astma en dat snel ziek is die laten wij hem juist niet halen ivm het risico overleg met de longarts dat het virus of beter gezegd de bijwerking ervan hem zieker maakt dan nodig is. We denken er dus wel degelijk over na
Ja hem wel als ik het niet vergeet! Net oproep in de bus gehad. Suikerziekte dus verminderde weerstand dus ja.
Gister toevallig hij dokters gezien wat de griep prik doet. Je hebt net zoveel kans op de griep als mensen die niet enten. Alleen je lichaam is door de prik voorbereid en zal daardoor het virus meteen aanvallen. Kans dat je echt ziek wordt ( koorts etc) is daardoor een stuk kleiner. Vaak wordt je zelfs niet ziek. Virus heb je echter wel gewoon