Hoi, Ik wil misschien een pakketje versturen naar het buitenland, zet een draagdoek te kool op een facebook site van een draagdoek en merk, maar vraag me af hoe dat allemaal in zijn werk gaat??? Met gegoogled maat kom er niet echt uit... Bij andere in hun advertenties hebben ze t ook over fees (douanebelasting denk ik???) en PayPal kosten?? Argh wie kan mij helpen, het is zo een gedoe dat ik bijna zoiets heb van laat maar zitten...
Ik verstuur ook wel is een pakket naar het buitenland. Volgens mij is het iets duurder dan verzenden in NL (7.95 of 8.95??) Verder werkt het hetzelf op het postkantoor. Die kosten die jij noemt heb ik nog nooit van gehoord.
De beslissingen zijn, voor zover ik weet, voor de rekening van de ontvanger. Ik weet allee niet hoe het zit als het gewoon een particuliere verzending is. Ik bestelde weleens bij Victoria Secret en dan kreeg ik de belasting- en douaneposten erbij. Ik zou UPS even bellen
Kijk even op de site van post.nl Daar staan alle tarieven en voorwaarden. Binnen EU vrij eenvoudig hoor.
Dan zit je te kijken bij commerciële sites die nieuwe producten verkopen. Zeker wanneer je producten koopt van buiten Europa. Jij verkoopt als particulier een tweedehandsproduct, dus dan heb je helemaal niets van doen met douanekosten.