eerste tandje poetsen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by xxxxx1974, Nov 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,553
    0
    0
    Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. Onze kleine is nu 5 maanden en heeft net twee tandjes gekregen. Moet ik nu al gaan poetsen? Nu al met tandpasta? Ik geef volledige borstvoeding en wil eigenlijk niet dat ie chemische troep binnenkrijgt zoals tandpasta. Hoe doen jullie dit?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Je hebt speciale tandenpasta voor baby's en peuters. Voorzichtig met een tandenborsteltje poetsen.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Jahoor, meteen poetsen vanaf dat je een wit randje ziet.

Hoezo chemische rotzooi? Zitten belangrijke stoffen in om de tandjes gezond te houden. En een slecht melkgebit geeft ook meer klachten aan het blijvende gebit. Hier poetsen we fanatiek iedere dag al vanaf 4 maanden. Toen kwam hier het eerste tandje.

4. Niet meer actief

zeker gaan poetsen! je hebt speciale tandpasta's voor kleine kids.
    Heel belangrijk hoor! en zoveel tandpasta gebruik je niet, das zo minimaal.

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Zeker poetsen! Het melkgebit is heel kwetsbaar. Ik raad Elmex aan... schijnt volgens mijn tandarts de allerbeste te zijn! Kleine kinderen willen namelijk niet 2 minuten poetsen, deze tandpasta heeft een bepaalde hoeveelheid fluor waardoor je minder lang hoeft te poetsen en het gebitje wordt toch goed verzorgd!

Echt belangrijk! Succes!

6. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Hier ook gaan poetsen bij de eerste 2 tandjes. Het is behoud voor later gebit. Wij gebruiken ook Elmex en ze vind het een lekker smaakje. Zit soms zelf nog eens even op de borstel te soppen.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Je kunt het beste vanaf het eerste randje poetsen..
    Wij gebruiken ook elmex. Die heeft niet zo'n gek zoet smaakje, maar C vind het heerlijk.

Je zou kunnen zoeken naar biologische tandpasta. Die bestaan voornamelijk uit plantenextracten. Ik vind via Google wel een paar soorten.

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook meteen begonnen met poetsen toen zijn 1e tandje een stukje door was. En idd, er is speciale tandpasta voor!

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

chemische troep? Dat begrijp ik niet zo goed. Lijkt me juist heel belangrijk.

Maar als antwoord op je vraag ,ik doe het wel sinds hij 2 tandjes heeft, met zendium babytandpasta

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben vaak 2x per dag gaan poetsen waarvan 1 x met elmex tandpasta voor kleintjes en de andere gewoon met water.
    Overigens is 1x bij zo'n kleintje wel genoeg.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Pas vanaf 2 jaar hoef je 2 keer per dag te gaan poetsen.
    Het glazuur van de tandjes/kiesje moet ook nog uitharden, en als je te vaak poetst krijgt je gebit de kans niet om uit te harden..

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

gewoon poetsen voor zover ze het toelaat. geen dwang erachter en zodra ze zelf het borsteltje kan vasthouden aan haar geven. ze is nu nog jong daarvoor. maar dat is een tip om strijd met tandenpoetsen te voorkomen.

Dano vind het machtig interessant en leuk nu, gaat zelfs huilen als ik na 5 minuten zijn tandenborstel afpak.

Eerst mag hij zelf poetsen en daarna doe ik het nog even, en steeds op dezelfde manier zodat hij ook weet wat hij kan verwachten.

maar inderdaad nu al beginnen en vanaf het 2e jaar 2x per dag

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    vanaf het eerste streepje tand begonnen met poetsen, idd ook met elmex. in de eerste plaats omdat die in een van de blije dozen zat, en in de tweede omdat het gewoon naar tandpasta smaakt. ik heb wel eens geroken aan zon fruittandpasta en ik kreeg pijn aan mijn kiezen zo zoet :)

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij poetsen hier ook gewoon, alhoewel ik het nog wel eens vergeet tijdens het badderen. nog niet met tandpasta, zijn eerst begonnen met het wennen aan de borstel. Sven is momenteel ziek, maar als hij beter is komt de tandpasta erbij. hij vind het heerlijk, masseert zijn tandvlees, waar de andere tandjes al liggen te jeuken.

Share This Page