Vaccineren of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Louise08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik laat mijn dochter in inenten en heb er nog niet eens aan getwijfeld over wel en niet doen. het is zielig en ze kunnen er even ziek van worden maar de kans dat je kind iets erg overkomt door de prikken is een stuk kleiner dan dat je kind doodgaat aan de mazelen gehandicapt raakt door polio.

een vriendin van me is opgegroeit in een sigeuners kamp en is door haar ouders niet ingeent. ze heeft nergens geen prikken voor gehad en vind het erg jammer en heel erg zelfs. ze wilde stuwardes worden maar dat is hierdoor nu uitgesloten. ook is ze nog altijd bang voor een uitbraak van diverse ziektes en dat terwijl ze pas 22 is. ze neemt het haar moeder zeer kwalijk maar goed niemand in dat kamp heeft deze inentingen gehad en mocht er een de mazelen krijgen daaar zullen er veel ziek worden en misschien wel streven. als zij kinderen krijgt gaat ze ze wel enten volgens de boekjes

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Ik laat Jesper wel inenten tegen alles.

Mijn vader is vroeger nooit ingeent, met als gevolg dat hij werkelijk alle ziektes heeft gehad zo ongeveer waartegen je ingeent kunt worden. Een daarvan heeft hij ternauwernood overleeft.

En idd net zoals treintje zegt: het is alleen veilig om je kind niet in enten omdat anderen dit wel doen.

3. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik laat ons ventje wel inenten. Ik vind dat dit juist heel belangrijk is. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen.

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Babet is wel geent. Twee keer nu. Ik heb me ingelezen over welke ziektes het precies zijn en of ik wel alle entingen wil laten doen,het eerste jaar, en ik heb besloten van wel. Zelf kijken wat je in je kind laat spuiten is voor mij logischer dan het klakkeloos volgen van een rijksvaccinatieprogramma. Het volgen van het programma is naar mijn mening wel okee, maar als ouder wil je toch weten hoe wat en waarom iets gedaan word?

Twee maanden vond ik zelf te jong. Ik sluit me daarin compleet bij Mrijn aan. Ik was het liefst met een maand of 4 begonnen. Alleen had ik geen zin in een eindloze discussie met het cb, dus zijn we met drie maanden begonnen. Dat ze het soms met 6 weken al doen vind ik persoonlijk belachelijk.

Deze week zou ze haar derde enting krijgen, maar we hebben hem uitgesteld. Ze is snotterig, en ik laat haar niet enten als ze niet 100% in orde is. Wat het cb ook zegt. Maar gelukkig zijn ze hier op het cb erg makkelijk en heb ik daar tot nog toe prettige ervaringen.

5. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Sorry............ik snap echt niet waarom een vader of moeder zijn kindje niet wil in-enten.
    Ok, het is even zielig. En sommige kindjes worden er erg ziek van na de in-enting.
    Maar als je je kindje niet in-ent kan het nog veel zieker worden en zelfs doodgaan aan de gevolgen van bepaalde ziektes.
    Dat risico wil je toch niet lopen? Ik snap dat echt niet.
    Maar goed, dat is mijn mening. Succes met je beslissing.

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    en weetje wat ik ook een beetje jammer vind...
    dat er doordat mensen niet inenten epidemieen kunnen ontstaan, waardoor kindjes die wel ingeent worden/zijn, maar nog niet voor die specifieke ziekte, wél ziek kunnen worden.
    zo wordt dus feitelijk ook een keuze gemaakt voor de ander!

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    idd, ik werk met gehandicapten mensen, en zijn een aantal niet ingeent vanwege geloofs overtuiging en een aantal hebben zware autisme dus tja

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind persoonlijk dat vaccineren wél nodig is, maar dus niet volgens 'het schema'. Dat begin mi veel te vroeg en gaat veel te snel. Je spuit van alles in zo een klein lichaampje, dat moet mi de tijd krijgen dit te verwerken. Daarom hier ook maar 1combi vaccin tegelijk.

Hier zijn we met 5 maanden begonnen, maar ze hebben tot nu toe alleen DKTP1, DKTP2, Hib1, Hib2 en Pneu1 gehad. Eigenlijk hadden ze er al meer gehad, maar door wat prive dingen is dat anders gelopen ;)!
    Eigenlijk hadden ze tot nu toe ook nog de Pneu2, DKTP3, Hib3, Pneu3 gehad, maar dat is er dus nog niet van gekomen.

En tja ach, ik weet niet of die ziektes waartegen er nu ingeent word er daardoor eigenlijk haast niet meer zijn. Ik denk het eigenlijk niet, denk dat we dat aan heel andere dingen te danken hebben als die inentingen. Maar vooruit, gelukkig mag iedereeen overal zijn/haar eigen ideeen vormen ;)!

9. zusje

zusje Lid

15 jun 2006
    53
    0
    0
    bij t vorige bericht. Hier ook, wel enten, maar later. !ste prik met 6 maanden, je kunt er dan ook 1 overslaan. Vind 2 maanden veel te vroeg, lichaam is nog zo in opbouw. Laat je goed informeren over de mogelijke gevolgen van vroeg enten en maak een eigen keuze hierin. Belangrijk is dan, dat je vol overtuiging achter je keuze staat. mocht je kindje ziek worden van een entin, of juist ziek doordatie niet geent is, dan kun je jezelf weinig verwijten. De keuze is gemaakt in volle overtuiging. Je wilde het beste voor je kind!
    Liefs, zus

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier wordt de uk wel ingeent. mijn broer is doof geworden door de bof, ik heb een zware en moeilijke allergie door de rode hond en mijn overbuurjongen heeft bijna het leven gelaten door hersenvliesontsteking. Als ik mijn ukje enigzins kan beschermen hiertegen, dan doe ik dat.

ADHD is hier erfelijk bepaalt en de inenting zie ik weinig verandering brengen. andere allergieen dan de mijne, die dus door een ziekte gekomen is, komen in de familie ueberhaupt niet voor.

waarom mensen opeens bij hun baby 'de natuur aan het werk' moeten laten gaan, terwijl we wel antibiotica nemen als we ziek zijn, vitaminepillen slikken, operaties ondergaan om allerlei aandoeningen te laten verhelpen en voorkomen...... het is mij een raadsel :(

Deel Deze Pagina