Ik zou eerst willen weten waar die enorme stijging va menC vandaan is gekomen vlak vóór invoering menC vaccin en ben benieuwd of de grafiek ook verder terug te bekijken is dan 1992. Wat is de oorzaak van deze enorme stijging? Hoe vaak kwam menC voor in 1900? En in 1950? Pas als je het totale overzicht hebt hoe de ziekte vroeger verliep en na invoering vaccin kun je zeggen of er een gigantische daling was na invoering vaccin. Zie Wat is meningokokken C-infectie en hoe vaak komt het voor? - Nationaal Kompas Volksgezondheid
Roos: de incidentie van meningokokken c is in europa altijd heel laag geweest. Vanaf de jaren 80/90 was er opeens een forse stijging. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Net als met het griepvirus zijn niet alle stammen elk jaar overal even actief en ook 'de mens' is door de eeuwen heen veranderd in wat het lichaam kan bestrijden (deels omdat we natuurlijk constant ingrijpen in de natuur en er van 'survival of the fittest' al eeuwen geen sprake meer is). De incidentie en gevolgen van MenC waren echter zo zorgwekkend dat men is gaan werken aan een vaccin. Na intro van het vaccin zie je idd een gigantische daling van het aantal ziektegevallen. Of de stijging had doorgezet zonder vaccin zullen we natuurlijk nooit weten, net als de kans dat de incidentie op natuurlijke wijze weer zou zijn afgenomen.
Pfff zo vermoeiend, die mensen (lees: persoon) die altijd alleen maar komt opdagen om anderen te overtuigen van dr anti vaccinatie ideeen.... Kansloos. Ot: wij vaccineren grotendeels (dktp-pneu-menc-bmr) en uitgesteld. Bevalt prima.
In Nederland was die stijging pas te zien in de twee jaar voor invoering menC vaccin en type B (waar niet tegen gevaccineerd wordt) laat Ook een flinke daling zien. Zie Wat is meningokokken C-infectie en hoe vaak komt het voor? - Nationaal Kompas Volksgezondheid Nee, we zullen nooit weten of die daling van het aantal ziektegevallen had doorgezet of niet zonder vaccin omdat we toen zijn gaan vaccineren. Kijk je naar de grafiek in bovenstaande link dan zie je dat ook menB in die zelfde tijd is gaan dalen (zonder dat daarvoor een vaccin is) . En waar gaat Engeland nu sinds dit jaar voor vaccineren? Voor menB, terwijl die ziekte (in Nederland althans) volgens de grafiek van nationaal kompas ook enorm op zijn retour is zonder vaccinatie.
Sandra, ik ga niet met je in discussie, maar je zegt zelf niet te weten hoe de grafiek er voor 1992 uitziet en zegt tevens dat je over een langere periode moet kijken voordat je kunt bepalen of iets stijgende of dalende is. Dan kun jij dus ook met deze kennis (incl link) niet beweren dat de incidentie pas twee jaar voor de invoering van het vaccin is toegenomen! Iemand blind negeren doe ik liever niet, daarom zeg ik het nu even vrij direct: ik zal niet meer reageren op eventuele vervolgreacties of andere vragen van jouw kant. En ik hoop van harte dat andere lezers hun informatie aangaande wel/niet vaccineren niet van jou (of mij) aannemen, maar van beyrouwbare sites en artikelen die volop verkrijgbaar zijn op het net.
Ik zou graag willen weten hoe jij aan je onderstaande uitspraak bent gekomen. Heb jij een grafiek van incidentie van menC van de hele tijdlijn 1900/2015? In Nederland was die stijging dus pas twee jaar voor invoering vaccin te zien. Pas als je een grafiek kunt laten zien waarbij er jaren achtereen een hoog aantal gevallen van (lab bevestigde !) menC kunt laten zien en na invoering vaccin daalt dit aantal menC gevallen in een keer flink (en worden dan nog altijd alle gevallen van hersenvliesontsteking via lab getest op menc) kun je er een conclusie uit trekken dat het vaccin voor de daling heeft gezorgd. Nu is er geen bewijs dat het vaccin ook maar iets heeft bijgedragen aan een daling.
Ja zeker vaccineren, En ga verder niet mee in deze discussie. Want zie het al de anti prik brigade is weer aan gekomen.
Wij vaccineren ook. Verder sluit ik me aan bij penseel. Het is duidelijk dat de anti prikkers er weer zijn. Zodra mensen met links naar vaccinvrij ed beginnen te komen als zijnde wetenschappelijk dan is het tijd om te vertrekken
Bij mij is het medisch niet verantwoord om de kinderen in te laten enten omdat ze ernstig reageren op de gifstoffen. Dat heb ik ook uitgelegd. Net of ik er wat aan kan doen dat mijn kindjes kantje boord hebben gelegen terwijl ik ze zoals de meesten hier gewoon heb laten inenten. Je weet dus nooit van tevoren dat je kindjes zo heftig erop zouden reageren. Als ik dat had geweten had ik ze niet laten inenten.
Lovemykids4, uit m'n hoofd is jouw verhaal wat anders dan niet willen vaccineren (correct me if I'm wrong). Jouw kinderen mogen niet gevaccineerd worden vanwege de zeer ernstige bijwerkingen die zij hadden toch? Jij hoeft je wat mij betreft dan ook niet aangesproken te voelen. Ik snap ook helemaal niet waarom jij je dan zo aangesproken voelt en er zo heftig op reageert. Ik heb het over de anderen die van alles roepen gebaseerd op weinig tot niets wetenschappelijks. Anyway, ik wil me niet in deze discussie mengen, dat is absoluut zinloos imho met de antiprikkers. In de OP werd gevraagd of je wel of niet vaccineert. C'est tout. Wij vaccineren wel, soms uitgesteld. We hebben er uitgebreid over gelezen, bewust wel vaccineren dus voordat er weer geroepen wordt dat we zonder nadenken alles maar aannemen van het RIVM
Dat vind ik een goede reden om niet te vaccineren. Als verder iedereen zijn/haar kinderen wel laat vaccineren, lopen jouw kinderen ook veel minder risico. Niet vaccineren wegens medische oorzaak vind ik zeker niet egoistisch, vanwege religie of andere overtuiging wel. Jouw kinderen zijn een goed voorbeeld van kinderen die onnodig in gevaar worden gebracht door mensen die weigeren hun kinderen te vaccinerenvaccineren vanwege een overtuiging. En dat terwijl jij in mijn ogen geen keuze hebt. Anderen hebben dat wel
Eens! Lovemykids, jij hoeft je zeker niet aangesproken te voelen (ook ik ken jou van een ander vergelijkbaar topic). Vaccins zijn, net als alles dat gespoten, gesmeerd en geslikt wordt, niet zonder bijwerkingen. Sommige mensen zijn daar gevoeliger voor dan anderen. Het lijkt me werkelijk vreselijk om mee te maken als je kind door iets wat je denkt goed te doen (vaccineren om zo je kind te behoeden voor erger) is shock wordt afgevoerd. Maar in mijn ogen maakt dat vaccins in het algemeen niet slecht. Net als dat antibiotica niet slecht is omdat sommige mensen hier overgevoelig op reageren. Waar ik wel voor zou willen pleiten is dat vaccineren door het cb serieuzer wordt genomen, in die zin dat ze worden gezet door iemand die adequaat kan reageren in gevallen zoals bij jouw kinderen. En niet iemand met een vage 'prik-diploma A'. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik vaccineer wel. Maar vanwege de reactie die mijn zoon op de vaccinaties had, me er nu veel beter in verdiept en besloten enigszins aangepast te vaccineren. Wat me opvalt is dat als je je er echt in verdiept duidelijk wordt hoe weinig kennis er eigenlijk is over vaccinaties. Zeker bij instanties zoals het cb die claimen er alles over te weten. Je hebt voor en tegenstanders maar echte info is lastig te krijgen. Ik wilde bijv weten wat de hoeveelheid aluminium is in de losse vaccinaties Dktp, Hib en de hoeveelheid in de cocktail om zo een afweging te kunnen maken . Dan moet je echt op zoek naar t antwoord. En zo waren er nog wel meer opmerkelijkheden.zoals dat ik veel landen slechts drie Dktp-Hib-hepB genoeg is.waarom in Nederland dan vier keer? Er is nu en onderzoek bezig bij de rivm over moeders die tegen kinkhoest ingeënt worden in de zwangerschap. Interessant onderzoek. Anyway, hier gaat ze dus wel bijna alle inentingen krijgen maar wel wat later en niet alles tegelijk maar verspreid. Voor To: neem alle meningen ter harte van voor en tegen en vorm je eigen mening
Jouw kinderen kunnen er niet tegen. Dus is het voor jouw kinderen extra belangrijk dat anderen wel gevaccineerd zijn. En dat dus zo min mogelijk mensen luisteren naar de onzin die SandraBe alias Sandra Bemmel alias Patje alias Patricia Zetje alias Patricia van der Zee alias Ellen Vader alias Mariska alias Deborah alias Droppyco alias Door Frankema het internet op slingeren.
Even een vraag voor degene die uitgesteld vaccineren; waarom hebben jullie daar voor gekozen? En merk je een verschil in reactie op het vaccineren (als je meerdere kinderen hebt, waarvan de een wel 'normaal' is gevaccineerd, en de ander uitgesteld)?