Amen! Snap eigenlijk niet dat mensen zucht zeggen.. oke, er word veel gequote. Maar ben het helemaal eens met bovenstaande. Mijn vader van 78 is helemaal nergens voor gevaccineerd en loopt ook nog steeds rond. Wij, onze generatie, zijn ook lang niet voor alles gevaccineerd wat we nu wel onze kinderen inspuiten. Terwijl we zelf niet meer die prik gaan halen. Het een paniekreactie noemen van iemand die niet vaccineert omdat er een baby aan is overleven... is het dan ook niet een paniekreactie om wel alle prikken van het rvp te nemen omdat je een miljoenste kans hebt op hepB te krijgen? Of welke onnodige prik dan ook?
Ja het is een soa, en je via bloed kun je het krijgen (drugsgebruik dus) en via een bloedtransfusie zoals iemand het hier zei krijg je het niet, want als je hepB hebt, mag je niet eens bloed afgeven... Maar voor alle mensen die voor deze prik zijn, halen jullie ook 4 van deze prikken voor jezelf???
Dat vroeg ik me vanavond idd af Dirksmama: zou ze werkelijk alles elke keer weer opnieuw typen? Of is het copy/paste van vorige topics? Zou ze betaald krijgen van vaccinvrij voor elk geposte reactie? Ze komt op mij over als een soort 'zendingwerker' (al red ik maar 1 ziel, dan heb ik mn doel bereikt), die met een voet tussen de deur en eenzijdige bronnen en referenties anderen probeert te overtuigen van het bestaan van God. Eigenlijk heb ik oprecht medelijden.
Voor Nederland ja, maar ben je daar ook zeker van in het buitenland? HepB vaccinaties voor verschillende landen worden niet geadviseerd omdat ze dat zo leuk vinden, of door hun voorraad moeten komen hoor ... daar ligt een medische grondslag voor. Ik heb HepB entingen ja ...
Nee, hepatitis B is GEEN soa. Dat je iets OOK kunt krijgen via seks betekent niet dat iets automatisch een soa is. En meestal merk je niets van een besmetting en komt het pas veel later aan het licht als je ooit bloed wilt geven, of je lever het begeeft. Hepatitis B (en C, maar daar is geen vaccin tegen) is een groot wereldwijd probleem, dat door alle migraties van mensen, gemengde huwelijken etc ook een rol in ons land is gaan spelen. Het effect van de vaccinatie is pas bij een volgende generatie echt in kaart te brengen, omdat ook veel kinderen besmet worden door hun moeder tijdens geboorte. Bijtincidenten op oa kdv is ook een risico. En ja, ik heb drie prikken gehad. Onderzoek in het afgelopen decennium heeft echter aangetoond dat waarschijnlijk 1 of 2 vaccinaties al voldoende is voor levenslange bescherming. Of en wanneer dit als nieuw advies zal gaan gelden weet ik echter niet.
Of hepb nou wel of geen soa is maakt me eigenlijk niet zo veel uit in deze discussie maar het rivm schrijft op haar website: Hepatitis B is de enige aangifteplichtige soa in Nederland. Bij zowel mannen als vrouwen blijft onbeschermd seksueel contact de belangrijkste risicofactor voor acute hepatitis B. Hepatitis B - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Bijsluiter van het hepb vaccin (in combi met dktp) wat nu aan alle baby's 4 X gegeven wordt moet dan nog even aangepast worden op levenslange bescherming want wat er nu in de bijsluiter staat is dat het hepb minimaal 3,5 jaar beschermende antistoffen bied (als je gelooft dat antistoffen je zoizo al bescherming bieden). Zie pagina 9 van de bijsluiter: http://www.rivm.nl/dsresource?objectid=rivmp:116776&type=org&disposition=inline&ns_nc=1
Zoals ik al schreef Sandra, maar lezen is moeilijk: of en wanneer dit als nieuw advies gaat gelden weet ik echter niet. Hoe ik dit weet? Omdat ik heb meegewerkt aan dit onderzoek! En ook hier toon je weer hoe selectief je informatievoorziening is, door enkel de zin van acuut hepatitis eruit te pikken en de chronische vorm (die mogelijk een nog groter gevaar vormt) te negeren. Maar ach, laat ook maar. Als jij maar blij bent met jouw waarheid. Ik in elk geval wel met de mijne. Over en sluiten.
En zo bewijst dirksmama heel mooi hoe die paniekzaaierij de wereld in geholpen wordt... In dit geval is het dus 1 persoon die zich voordoet als meerdere antiprikkers en hiermee dus heul overtuigend over probeert te komen. Zal even een tegenhanger geven: Mijn zoon heeft (op wat verhoging na) totaal geen last gehad van de vaccinaties. Van de BMR is hij helemaal niet ziek geweest zelfs. Tot nu toe (en dat zeg ik vanzelfsprekend met de grootste voorzorg, want je weet maar nooit) heeft hij geen allergieen, geen oorproblemen en ga zo maar door. Oo... en hij is ook niet plotseling autistisch geworden. Voor als iemand het zich afvraagt.
Fijn dat jou kind geen ernstige reactie op het bmr vaccin heeft gehad. De meeste mensen die tijdens de afgelopen epidemie in Nederland mazelen kregen zijn er niet eens mee naar de dokter gegaan omdat het merendeel van de mensen met mazelen de ziekte in een milde vorm doormaakt. zie hier, de mazelen epidemie van 2013: Mazelenepidemie 2013-2014 - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu " Er zijn ruim 2600 patiënten met mazelen gemeld. Omdat niet iedereen die mazelen had naar de huisarts ging, zal het werkelijke aantal patiënten echter veel hoger zijn" Als je niet naar de huisarts gaat met mazelen dan zal het waarschijnlijk ook zeer onschuldig verlopen zijn. Couthinho zei op het NOS journaal (NOS Journaal kijk je op npo.nl) het volgende: "In 1999 waren er 3300 mazelen maar IN WERKELIJKHEID WAREN HET ER 10 KEER ZOVEEL, aldus Coutinho. Dan kom je dus op 33000 patiënten". Tot zover het verschil in werkelijke aantallen en GEMELDE aantallen. Terug naar de mazelen epidemie in 2013, (zie link) Van alle GEMELDE gevallen had er 12,2% last van complicaties. Bekijken we de complicaties dan zien we dat de meeste complicaties oorontsteking (4%) en longontsteking (5,7%) zijn. Hoeveel (volledig) gevaccineerde kinderen kampen er niet met steeds terugkerende oorontstekingen, buisjes in de oren, keel en neus amandel operaties, luchtweg infecties, longproblemen, astma etc? Daarbij weten we niets van de gezondheidstoestand, de vaccinstatus (volledig/gedeeltelijk gevaccineerd of vaccinvrij), gebruik van koortswerende middelen en of er baby's bij waren die complicaties opliepen en die leefden op kunstvoeding en vaccinaties.
Ben benieuwd maar tot nu toe zijn alle baby's die 4 X tegen hepb zijn gevaccineerd dus proefkonijnen geweest om te zien of die vier vaccinaties langer dan 3,5 jaar beschermen? De 4 dktp vaccins die een baby krijgt moeten bijna allemaal "overnieuw" dus het zal me niet verbazen als dit straks ook voor het hepb vaccin zal gelden en dat hepb ook met de vier jaarsprik en negen jaarsprik nogmaals gegeven gaat worden. Zie het inhaalschema van het rivm: 8. Inhaalschema's - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Als je na het eerste levensjaar start met vaccineren dan heb je slechts drie dktp prikken nodig voor het voltooien van een basis immuniteit. Start je als twee maanden oude baby dan zijn dit er vier + de dktp op vier jarige leeftijd (dus vijf in totaal). Het is me niet duidelijk of ook de dtp prik met negen jaar komt te vervallen als je na het eerste jaar pas start maar voor volwassenen is 3x dtp in ieder geval voldoende voor het voltooien van je basis immuniteit. Heb je meegewerkt aan het onderzoek met hepb bij baby's @merah?
Sandra (of hoe je ook heet), jeetje wat moet dit een vermoeiende dagtaak voor jou zijn om jezelf hier zo, tot het obsessieve toe, mee bezig te houden. Word je hier nooit moe van? Ik word er zelfs moe van.
Er zullen minder meldingen van mazelen gedaan zijn omdat veel van deze kinderen ouders hebben die uit religieuze overwegingen toch geen medische interventies willen....Dus waarom melden bij een arts of instelling? Ook de gedragsveranderingen door hersenschade zullen niet gemeld of onderzocht worden. Het wel of niet melden zegt niets over de ernst van een ziekte. En hoeveel van deze kinderen met d milde variant waren partieel immuun? oja, een complicatie van mazelen is oorontsteking met blijvende doofheid. Maar oorproblemen krijg je door vaccineren? Ik weet niet wie zijn opa niet was ingeënt en nooit ziek geworden, maar dat is net zo'n rede als "mijn opa rookte 2 pakjes per dag en heeft geen longkanker gekregen." Autisme, oorontstekingen, astma, in de afgelopen jaren kunnen er honderden stoffen zijn die de oorzaak hiervoor kunnen zijn. Kom eerst maar eens maar eens met goed bewijs dat het echt van de vaccinaties komt. Ja een reactie kan je kind krijgen, net als het een reactie kan krijgen op antibiotica, pinda's, kleurstoffen, pleisters, wespensteek, stikken in een knikker, ga zo maar Door.
Ik ben nu reuze nieuwsgierig SandraBe. Waarom heb je inderdaad zoveel namen waaronder je opereert? Ik zit even terug te kijken, maar onder mijn blog heet je Renée, Op Facebook Vaccin Zetjeniet, op Twitter Mariska en hier Sandra? Wat probeer je daar precies mee te bereiken? Aanhangers krijg je niet door jezelf voor te doen als je eigen fanclub hoor.
Dit is t onderzoek van bet rivm.naar aanleiding hiervan heb ik contact opgenomen om te vragen hoe t zit met 3,5 en 11 maanden ipv 4 keer en kreeg ik dus t antwoord dat het dan maar 3 keer hoeft als je bij 3 mnd begint MIKI studie - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Dat krijg je iid niet te weten van haar denk ik. Ik vermoed dat dit een persoon is die zichzelf graag hoort prediken. Op het irritante af! Zonde - want met een iets mindere dwingende manier van communiceren, haar waarheid niet als de enige echte waarheid te ventileren en ook eens openstaan voor andere zienswijze zou ze namelijk een stuk meer bereiken. Nu is ze uitsluitend irritant en weiger ik haar stukken te lezen ... Niet dat ik opeens van gedachten zou veranderen qua vaccineren, maar een andere kant lezen kan soms best verhelderend zijn ...
En van de longontsteking, die jij zo bagetaliseert, is de helft in het ziekenhuis gekomen. Jij zal maar de ouder zijn van een van die 79 kinderen die in het ziekenhuis belandt. Of de ouder van het kind met een hersenontsteking. Heel mild ja. (En daarnaast is er blijkbaar de vraag of je een ouder bent) En hoeveel onvolledig gevaccineerde kinderen kampen niet met hetzelfde? Leefden op kunstvoeding Ouch
Dit zijn kinderen waarbij de ouders gevaccineerd zijn tijdens of vlak na de zwangerschap. Maar dit is ook nog maar een onderzoek waarbij er gekeken wordt naar de extra bescherming door het vaccineren van de ouders. Bij jou is die extra bescherming er niet. Als jij hier niet aan mee hebt gedaan, is het officiele schema wanneer je start op 3 maanden nog steeds 4 prikken. Als ouders mag je natuurlijk er voor kiezen om af te wijken, geheel je eigen keuze.