Wat ik mij afvraag. Wij zijn bijna allemaal als kind zelf vaccineert ! En we leven nog allemaal.Wij zijn gezond. Sommige een beetje gek( zoals ik) zou het door het vaccineren komen mijn NAO met borderline trekken zal ik die eens de schuld gaan geven??? Zou dat opluchten. Ben maar een laag geschoold vrouwtje maar bezit volgens mij een beetje meer normale hersencellen dan sommige andere. Je leeft nog onze kinderen leven nog de meeste kinderen hier zijn gevaccineerd sommige om een andere reden een ander schema. En toch leven 99 procent van onze kinderen en dan komt z.n muts van een of andere anti prik bridge beweren dat we dom bezig zijn. In een ander topic stelde ik al voor om de kinderen van Sandrabre naar een gebied te sturen waar alles heest echt alles en waar de moeders in de rij staan dagen lopen om hun kind te kunnen inenten.!! Geen opleiding hebben gehad niet kunnen lezen of schrijven. En toch staan ze massaal in de rij. Waarom zouden die moeders dat doen voor hun lol of voor juist de veiligheid van hun kinderen. Maar ja je kunt praten als brug man sommige mensen hebben een plaat voor hun kop en daar valt niet door heen te prikken (LETTERLIJK). Dan je kind ook geen ab als het een longontsteking heeft of ab nodig heeft om een ontsteking te lijf te gaan kijken hoe snel je dan ab zoekt voor het over leven van je kind. Want dat is je natuur wel kind heeft recht op goede gezondheid en ook het kind van Sandrabre?? En toch. Ben liever een koe in de wij die de kudden volgt de eenling die alleen haar waarheid predikt. En dit is voorlopig voor het laatst dat ik mee doe aan een prik topic!!!!
ja officieel is het idd nog steeds 4. In landen zoals amerika en frankrijk houden ze echter 3 keer aan. dit is het antwoord wat ik dus kreeg van het rivm: Het is bekend dat een schema van 3, 5 en 11 maanden een even goede bescherming geeft als een schema van 2, 3, 4 en 11 maanden. Dit 3,5 en 11 schema wordt in meerdere landen toegepast. Omdat kinkhoest flinke complicaties geeft bij kleine kinderen is er in Nederland voor gekozen om zo vroeg mogelijk te vaccineren. om de kans op kinkhoest en de complicaties die ontstaan bij een infectie zo laag mogelijk te houden. Bij deze kleine kinderen reageert het imuunsysteem minder goed als bij een kindje dat een maand ouder is vandaar dat er 3 vaccinaties worden gegeven.
Heb jij jezelf als zwangere laten vaccineren tegen kinkhoest, difterie en tetanus? Het onderzoek waarnaar jij verwijst gaat namelijk over een groep kinderen die tijdens de zwagerschap van de moeder in de baarmoeder al gevaccineerd is. 'De deelneemsters (de zwangeren) en hun partners/verzorgenden zullen worden gevaccineerd met het vaccin Boostrix. Dit is een goedgekeurd vaccin tegen Tetanus, Difterie en Kinkhoest. De kinderen krijgen de vaccins die ook in het Rijksvaccinatie¬programma worden gegeven. Dit zijn het DKTP-Hib-HepB-vaccin en het pneumokokken-vaccin. Wel wordt een iets ander vaccinatieschema gebruikt. In plaats van vier DKTP-Hib-HepB-vaccinaties op 2, 3, 4 en 11 maanden krijgen de kinderen drie DKTP-Hib-HepB-vaccinaties op 3, 5 en 11 maanden. Ook worden de pneumokokkenvaccinaties gegeven op 3, 5 en 11 maanden i.p.v. 2, 4 en 11 maanden". Dit is dus nog een onderzoek, geen algemene richtlijn van het rivm om baby's die met drie maanden ipv twee maanden starten met vaccineren drie keer ipv vier keer te vaccineren. Daarbij is de moeder dus tijdens (en de partner ná) de zwangerschap met difterie, tetanus en kinkhoest gevaccineerd. Kijk je naar de informatie die België geeft dan is hun beleid sinds vorig jaar om álle zwangeren tegen difterie, tetanus en kinkhoest te vaccineren + de omgeving (partner, oma,mops, etc) te vaccineren + de baby zelf te vaccineren met twee maanden. Zie: https://www.zorg-en-gezondheid.be/uploadedFiles/NLsite_v2/Ziekten/Vaccinaties/vaccinatieschema%20Vlaanderen%20juli%202015.doc en Is een vaccinatie tegen kinkhoest zinvol voor een volwassene?
Huh, pleit je nou opeens voor liever 4 vaccinaties ipv 3? En dat terwijl je iedereen probeert te overtuigen om niet te vaccineren.... Daarnaast had ik deze vraag al gesteld aan supersam en heeft zij er al antwoord op gegeven.
Klopt supersam. En de reden waarom het in de toekomst mogelijk met nog minder kan is dat altijd werd aangenomen dat je voor volledige bescherming een minimale titer van ik meen 100 IE/L moest hebben om goed beschermd te zijn. Nieuw onderzoek wijst echter uit dat er ook met lagere titers een goede respons is bij blootstelling aan het virus. Maar het is wat je zegt: bij die ukkies is de respons op vaccinatie zeker minder dan bij volwassenen, dus het aantal prikken zal bij die doelgroep vast hoger blijven.
Ja ik weet dat t een onderzoek is, dat vertel ik toch ook erbij. De reactie die rivm gaf was op mijn vraag of drie vaccinaties voldoende is als je bij drie maandrn begint.dus ook als je zelf niet meedoet aan t programma.dit betekent niet dat de algehele richtlijn nu 3 keer is ipv 4 keer. En ik vraag me af wat je nu duidelijk wilt maken.van de ene kant ben je heel erg anti vaccinaties en rivm en aan de andere kant verwijs je steeds maar de site van rivm.
Ja, hoeveel van de personen die complicaties kregen (en in het ziekenhuis terecht kwamen) waren jonge baby's die leefden op kunstvoeding én vaccins? Dus.... In hoeverre speelt bepaalde voeding (en het onthouden van borstvoeding) plús de (opeenstapeling van) vaccins mee in het krijgen van complicaties na het doormaken van een infectie ziekte als mazelen? We weten zeer weinig tot niets over de gezondheidstoestand/vaccinstatus en eetgewoonten van de personen die complicaties opliepen.
Je vertelde inderdaad dat het onderzoek was maar vertelde er niet bij dat het een onderzoek is waarbij de zwangere al tijdens de zwangerschap gevaccineerd werd. Wat je doet met de info van het rivm (wat dus tegenstrijdig is met de informatie op de website van het rivm) zal je zelf moeten beslissen. Als ik in jouw situatie zat had ik, na het lezen van het inhaalschema op de site van het rivm, nogmaals contact met het rivm opgezocht om uit te zoeken waar deze tegenstrijdigheid vandaan komt en hoe het nou echt zit.
"Onthouden van borstvoeding"... jij weet wel vrienden te maken he. En van de mazelengevallen was het gros niet gevaccineerd. Als jij argumenten kan aandragen om niet te vaccineren, prima. Maar dit is allemaal bangmakerij en speculaties.
Voor sandrabe: dit is een eerdere post van mij.daarin zeg ik al dat t een onderzoek is waarbij zwangeren worden ingeënt. Ik zeg ook niet dat ik niks doe met de tegenstrijdheden.ben nog steeds in contact met rivm over mijn situatie en hoe ik ga vaccineren. Ik geef alleen aan dat er meer mogelijkheden zijn dan het standaard schema dat het rivm geeft en dat iedereen voor zichzelf kan bekijken wat die daarmee wilt. Zoals il al zei ben ik niet voor of tegen, ik bekijk wat voor mijn kinderen mijn inziens de juiste aanpak is.
We leven nog allemaal, behalve die baby's, die kinderen die direct na vaccinatie zijn overleden of langere tijd na vaccinatie zijn overleden dankzij de eerder gegeven (opeenstapeling van) vaccins. Het onderzoek is nooit uitgevoerd en we weten niet óf en zo ja hoeveel doden het vaccin op zijn geweten heeft maar ik zou graag willen dat er een grootschalig onderzoek komt waarbij volledig gevaccineerde baby's tot een jaar vergeleken worden met 100% vaccinvrije baby's om te onderzoeken welke groep het meeste risico loopt op overlijden. En dat overlijden kan dan aan van alles zijn, long ontsteking, hersenvliesontsteking, etc. Elke natuurlijke doodsoorzaak (dus geen verkeersongeluk). En ja, ik ben gevaccineerd als baby/kind. Was ik zo gezond? Ja, met antibiotica kreeg mijn moeder de vele oorontstekingen wel plat die ik als klein kind (baby) had. Kwam dat door vaccinatie? Dat zal ik niet kunnen aantonen/uitsluiten. Je zal dan ook weer grootschalig onderzoek tussen grote groepen volledig gevaccineerde baby's/kinderen en 100% vaccinvrije baby's/kinderen moeten uitvoeren om te kunnen aantonen/uitsluiten dat een van beide groepen procentueel gezien meer kans heeft op oorontstekingen (of keel/neus amandelen verwijderen, iets wat ik ook moest ondergaan toen ik klein was). Omdat die moeders géén toegang hebben tot wat voor informatie over vaccinatie dan ook, enkel de info die artsen zonder grenzen n dergelijke organisaties en hun overheid aan info geven over vaccineren. Omdat hun kinderen in totale armoede leven, ziek zijn omdat ze geen of nauwelijks toegang hebben tot schoon drinkwater en voldoende voedsel en omdat deze ouders graag willen dat hun kinderen beter worden. Zij vertrouwen erop dat "wij westerlingen" het beste met ze voor hebben, net zoals dat onze ouders en grootouders (en vandaag de dag nog heel veel mensen) erop vertrouwen dat "de overheid" en de pharmaseutische industrie het beste voor onze gezondheid willen. Mijn kind heeft gelukkig nog nooit antibiotica nodig gehad en ook voor een longontsteking heb je lang niet altijd ab nodig. We grijpen zo snel naar die kuren vandaag de dag. Een longontsteking gaat vaak vanzelf weer over dus ook dan zal ik mijn kindabsoluut niet direct een ab kuur geven maar afwachten of zijn lijf vanzelf beter wordt. Ik heb veel meer vertrouwen in het eigen genezend vermogen van mijn kind dan in een ab kuur wat zijn hele lichaam zal verzwakken.
Ow... My ... flipping ... God!!! eigenlijk moet ik dit hilarisch noemen ... zoveel gezwets in de ruimte. Da's best knap te noemen
Ga je nu serieus ook nog een discussie starten over het wel/niet geven van borstvoeding? Wow Wat ik niet begrijp, is waarom je iedereen hier nog steeds probeert te overtuigen, terwijl duidelijk is dat zo goed als niemand jouw berichten leest of je serieus neemt? Maar vraag me nog steeds af, wat de redenen zijn voor moeders om uitgesteld te vaccineren? Wij zien namelijk best wel op tegen de 14 maanden prikken , en of we deze nou wel of niet tegelijk zullen laten geven, of op een later moment...dus iemand ervaring hier mee?
Je snapt t zelf zo te lezen ook niet meer wat je allemaal schrijft. Ik heb t even voor je vetgedrukt. Wat betreft t laatste stukje, vind t steeds enger klinken allemaal. Er werd niet op gereageerd de vorige keer maar ben nog steeds benieuwd hoe je dat gaat doen als je kind ernstig ziek word. Geen medicatie in ieder geval en je vertrouwt op t eigen verweer van het lichaam. Nou mag ik je dan misschien even wakker maken dat de wereld niet zo mooi is als jij hem voorhoud. Ik denk dat je jezelf nog wel eens keihard kan tegenkomen. Mensen en voornamelijk zwakkeren zoals kinderen kunnen overlijden aan bepaalde ziektes en ik vind t levensgevaarlijk dat jij dan een afwachtende houding aanneemt, er vanuitgaande dat t allemaal wel overwaait..