Ik vind t ook extreem hoor sandra. Maar dat is jouw goed recht.jouw kind, jouw gevoel.daar ga ik niet over oordelen. Ik ben in elk geval blij dat er ab kuren en medicatie bestaan, anders had ik mijn zoon niet meer gehad. Ik vraag me ineens iets anders af: wat doe je dan als je kind enorme pijn heeft? Stel je baby heeft ernstige reflux, waardoor slokdarm aangetast is.baby schreeuwt van de pijn en drinkt nauwelijks. Geef je dan ook geen medicatie wat je baby zal helpen?
Wat ik niet begrijp is dat iemand nog op haar reageert. Je krijgt toch geen bevredigende reactie op vragen. Het lijkt wel wel alsof je op een robot reageert. ik lees die lappen tekst met die eeuwige links niet eens meer. @iedereen doe in vredesnaam wat voor jullie logisch is. Je hebt hier extremistische niet-vaccineerders en extremistische wel-vaccineerders. Verdiep je er zelf in. Lees je in. Daarvan leer je zelf nadenken en heb je die extremo's niet nodig. We zijn allemaal verstandig genoeg om ons eigen pad te bewandelen.
Ik vind het gewoon kindermishandeling als je je kind paracetamol en antibiotica volledig ontzegd terwijl deze het wel behoeft en pijn heeft.
In haar wereld heeft de baby geen reflux of pijn en drinkt uitstekend (uit de borst natuurlijk) want er is niet gevaccineerd en het baby lichaampje is in een uitstekende gezonde staat om dat in de kiem te smoren
En stel je hebt het wel nodig je hebt ook kinderen die suikerziekten hebben type 1 laat het het lichaam maar zelf oplossen geef maar geen insuline !! Ach longontsteking niet erg. En als je kind k krijgt ach laat het lichaam het dan maar zelf op lossen. Daar kan geen bv inenting of wat dan ook tegen op. Dan heb je de keuze wel of niet behandelen. Dan moet je je kind aan de chemische middelen zetten. Of nee laat het het lichaam dan maar zelf op lossen wat de uit komst dan ook is of nee ga naar een alternatief genezer Silva Millecam deed het zelfde ze kan het alleen niet meer na vertellen. Je mag best op de krachten van je kind vertrouwen maar boven als ben je moeder en nog steeds geen dokter. En ja ook moeders kunnen dokter zijn. Denkt verder dan alleen het niet prikken jij richt je volledig op het niet prikken probeert overal negatieve informatie te krijgen komt onder verschillende namen je mening geven. Als je geen bv geeft dan ben je al niks waard als mede mens ?? Je trapt nu weer vele moeders op hun hart. Tegen kritisch prikken heb ik niks op tegen maar neem wel de juiste conclusie. En dan ben ik wel vel denk je dat ik het leuk vind om iemand anders in de arme van mijn kinderen te laten prikken het voelt niet goed niet dat prikken maar je kind pijn doen maar ja alles toch beter dan bijvoorbeeld( De t.. Van t.yfus) Ergens schreef je een jongen is nog niet toe om kinderen te krijgen waarom dan een bof vaccin geven. Nou ja stel je voor je kind krijgt de bof en raakt onvruchtbaar zeg je dan ja kon voor jou de beslissing niet nemen omdat je nu nog niet kon beslissen of je wel of geen kinderen wilden. Rode hond gevaarlijk voor zwangere vrouwen ach ja zal mijn een worst wezen dat een ander kind blind of wat dan ook te wereld komt. Leuke bijwerkingen toch blind op de wereld komen terwijl je het kon voorkomen?? Steek mij maar lek.
Helemaal mee eens. Ik heb een chronische aandoening waarvan de symptomen alleen met antibiotica te behandelen zijn. Artsen onderkenden de symptomen niet en als ik vroeg of dat het kon zijn zei mijn huisarts 'nee, de symptomen zijn daar niet heftig genoeg voor'. Wat ben ik blij met de diagnose en de bijbehorende antibiotica (ongeveer 1kuur in de 5jaar omdat ik een verschrikkelijk goede weerstand heb). Ik kan heel veel hebben, maar die antibiotica maken mijn leven zoveel aangenamer (ter vergelijking, ik vond weeen zonder pijnstilling meevallen omdat ik regelmatig ergere pijn heb ondergaan door niet op tijd medicijnen te krijgen van de arts) Wacht even, goede weerstand...raar, want ik heb al mijn vaccinaties gehad, m.u.v de bof (wat ben ik daar ziek van geweest zeg. Ik was erg jong maar herinner mij nog steeds dat we toen tomatensoep aten en ik daarna ziek werd! Kun je nagaan wat een impact zo'n ziekte heeft gehad.) Zoals ik al eerder zei, de keuze is aan ieder zelf, maar niet vaccineren zonder medische reden (bijv allergie) vind ik egoistisch. Daarmee val ik in herhaling Een kind medicatie ontzeggen vind ik kindermishandeling! Een kind pijn doen door te slaan oid mag niet, maar een kind pijn doen door medicatie te ontzeggen die pijn en/of ziekte bestreidt is net zo erg. Daarmee opent er echter een hele andere discussie. Voor je het weet gaat dit topic over hele andere dingen als vaccineren. Ik hoop dat TS van voldoende mensen heeft gehoord of en waarom ze wel of niet vaccineren. @Sandrabe, het is jammer dat je het nodig vindt zo fel te reageren. Wat ik begrijp van anderen zelfs onder verschillende namen. Dit leidt niet tot een gezonde discussie, maar tot een gevecht. Jammer, want ik ga een discussie waar mensen respect voor elkaars mening hebben niet uit de weg. Ik vind het altijd interessant wat de beweegredenen zijn van anderen om juist die mening te hebben. Als jij inderdaad kinderen hebt en deze de broodnodige medicijnen tegen dodelijke aandoeningen ontzegt, hoop ik dat iemand in jouw omgeving op tijd is met melding maken bij de kinderbescherming. Hoe erg ik het ook vind als een kind niet bij zijn/haar ouders kan blijven, een leven bewust in gevaar brengen (want dat doe je bij geen medicijnen bij zoiets als longontsteking), is nog erger. Dat klinkt misschien heel hard, maar ik hoop wel dat het je aan het denken zet en wat betreft medicijnen (dus niet vaccinaties, daarover zul je je mening niet veranderen en ik ook niet) je ogen zult openen. Al is het maar een beetje. Ik hoop dat je mijn mening hierover accepteert en respecteert.
Wat is gevaarlijker? Alle preventieve maatregelen zoals vaccineren in een gezond lijf terwijl er gif stoffen in het vaccin zitten, het vaccin niet op de korte en lange termijn is getest op babys (en zeker niet de opensptapeling van vaccins) met een controle groep vaccinvrije baby'. Wat is gevaarlijker? Je kind preventief aan de AB kuur zetten als het vermoedelijk een longontsteking heeft of eerst afwachten en kijken of je kind er zelf weer bovenop komt? Stel, je kind heeft een longontsteking opgelopen dor een virus, dan werkt een AB kuur niet maar als je die dan al preventief van de dokter hebt gehad heb je EN nogsteeds de longontsteking EN die AB kuur in het lijf van je kind. Denk dat een AB kuur het herstel van de longontsteking in dat geval zoizo geen goed doet. Voor meer info over het overmatige gebruik van AB en de resistentie daarvan, zie hier: Europese Antibioticadag - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Voor bijwerkingen die je weer kunt krijgen van AB, zie de bijsluiter van een AB kuur. AB verlaagt je weerstand en als mijn kind ziek is wil ik juist zijn weerstand verhogen, niet verlagen met behulp van een AB kuur.
Ik ga helemaal stuk op die reacties van Sandra:') Elk onderzoek "gelooft ze niet" of "klopt niet". Maar haar eigen beweringen zullen ook ergens op gebaseerd zijn, ook over borstvoeding. Die gelooft ze dus wel? In elk geval, een vriendin van mij vaccineert niet. Zij gooide het op hygiëne en een beetje de standaard dingen die anti prikkers noemen, aluminium, kindje in de familie wat totáál anders was na vaccinatie en verschillende onderzoeken en artikelen. Ik vroeg om de artikelen, zij heeft mij deze gestuurd en erbij gezegd dat ze ze zelf niet gelezen heeft maar ze wel veel aangeraden worden in anti prik land. Tja, dat vind ik dan lastig. Moederinstinct is denk ik heel sterk maar kan soms ook zó beschermend zijn dat je wel moet blijven toetsen of de emoties nog reëel zijn. Met zulke grote keuzes niet goed inlezen maar vooral baseren op de paniek zaaierij lijkt me niet gezond. Of de paniek zaaierij nou is dat alle kinderen dood gaan zonder vaccin of dat alle kinderen doodgaan door een vaccin. Wat dat aan gaat vind ik het goed dat er veel meer aandacht voor is tegenwoordig, zeker omdat de wildgroei aan vaccins soms voorbij gaat aan het werkelijke doel; levensbedreigende ziektes tegengaan. Zodra dat omslaat naar; ziektes tegengaan, voor elke ziekte een vaccin vind ik het persoonlijk doorslaan, maar misschien dat we daarin de anti prik fanatiekelingen als een sandra dankbaar mogen zijn, door dat geschreeuw worden er hopelijk des te bewuster keuzes gemaakt door de overheid. Anyway, ik ben er nog niet uit. De theorie: ja maar het is niet natúúrlijk. Het is niet bewézen. Het is niet getèst. Daar kan ik niet zoveel mee. Heb op de bible belt gewoond en de uitbraken daar waren soms echt niet mis, sprak ook een dominee die al 3 x in de familie met polio te kampen heeft gehad maar door gods leiding toch de weerstand tegen de vaccinaties kon vasthouden. Dus. Dat niet vaccineren dus echt wel de ziektes weer de kop op laat steken kan je daar wel uit afleiden, want dan praat je echt over hele dorpen waar de vaccinatie graad te laag is. Daarnaast alle theorie over het "gif" in de vaccins, de hulpstoffen. Alles is gif. Als de hoeveelheid maar groot genoeg is. Tuurlijk zijn vaccins troep maar de vraag is: Hoeveel gif zit er in? Welk doel dient het? Je gaat je kind niet voor de grap inspuiten met gifstoffen, je doet dat met een bepaald doel, namelijk, het tegengaan van een gevaarlijke ziekte. Hoe veel gifstoffen zitten erin en kunnen die schade? De anti prik brigade roept keihard( ongefundeerd?) van wel. Altijd komt er dan een verhaaltje van "een baby" met "een reactie". Ja, ik hoor ook wel eens dat een persoon allergisch reageert op een pinda, dus, alle pinda's in de ban? Permanente schade zijn dan vaak gedragsveranderingen, heel moeilijk te toetsen dus. Maar goed, sandra heeft daar vast tabelletjes van, aangezien ze dol is op tabellen en grafieken goed onderbouwen, dus ik ben benieuwd naar haar gedegen onderzoek Daarnaast, als er 1 kleine groep heftig reageert op vaccins, maakt dat het vaccin zelf dan onnodig, niet werkend of nutteloos? Want ik vind dat die verbinding wel heel snel gelegd wordt. Het kindje reageert er niet goed op, dús het is slecht. Op veel medicatie reageert een mens slecht en ontstaan er bijwerkingen , maar soms is geen behandeling een gegarandeerd overlijden. Het hele leven zit vol gifstoffen, denk dat je regelmatig tussen auto's loopt met je kindje. Giftig! Of je geeft iets te eten en er zitten e-nummers in, hoe goed je er ook op let. Giftig! Of in het bos dan? Als haar kindje de vingers aflikt na alle bomen te hebben geknuffeld. Giftig! Zoals met alles gaat het om balans, ik ben nog in onderzoek of ik de meerwaarde van de vaccins kan opwegen tegen de, in mijn ogen nu hele minimale, risico's van vaccineren. Er zijn altijd kinderen die heftig reageren, dus als het niet kan en je vaccineert niet vind ik het logisch. Je geeft je kind ook geen spinazie als het daar allergisch voor is.
Sandra, we hebben het hier toch niet over een verkoudheidje maar over een longontsteking. Daarbij hebben we het ook niet over India, waar klakkeloos met AB wordt gesmeten, maar over Nederland. Het is een voorrecht dat we überhaupt AB hebben. Je kunt over alles wel rampscenario's maken en allerlei linken neer kwakken maar je kunt ook gewoon realistisch zijn en alles eens even in helder perspectief zien. Een longontsteking kan levensgevaarlijk zijn voor kinderen, ouderen en mensen met een lage weerstand. No way dat ik een risico ga lopen omdat ik denk dat mijn kinderen het zelf wel kunnen handelen met hun lichaampje, ondanks de pijn en het gevaar wat het met zich mee brengt. Mensen die bewust zulke grote risico's nemen mogen van mij part gemeld worden bij het AMK.
Ik heb de vraag aan het RIVM gesteld. Ben wel benieuwd of ze dit nu gaan aanpassen in het inhaal schema. Zal al mooi zijn als baby's een vaccinatie minder kunnen krijgen als ze een maand later starten met vaccineren (als je als ouder niet bang bent voor kinkhoest die eerste maand want dat is de reden waarom vacinatie ergens jaren 80? van drie naar twee maanden vervroegd is). https://www.facebook.com/RIVMnl/photos/a.329064947143507.73278.167630069953663/866608010055862/?type=1&comment_id=870491029667560&offset=0&total_comments=1&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D
Dat zal ik tegen die tijd, als het aan de orde is, een baby met reflux, bekijken, wat de mogelijkheden zijn en of ik hiervoor wel of geen medicatie wil geven. Hierover heb ik geen informatie opgedaan.
Nee, geen discussie hoor. Iedereen moet zelf weten of zij wel of geen bortsvoeding geeft (of kan geven). Het enige waarom ik leven op flesvoeding en (opeenstapeling van) vaccins benoemde was in hoeverre deze preventieve medicatie en kunstvoeding bijdraagt aan complicaties oplopen bij ziekte.
In Nederland zijn ze gelukkig steeds meer behoudend met het voorschrijven van antibiotica. En jij hebt het over preventief... Terwijl het bij die longontsteking gewoon een behandeling is, geen preventie. Ik denk dat jouw kind nooit echt heel ziek is geweest, anders zou ik je houding tov medicatie haast harteloos vinden. Ja, er zal vast wel eens een virale longontsteking behandeld zijn met antibiotica. Maar zoals jij bij alles van het slechte uitgaat en speculeert, ga ik er vanuit dat de meeste longontstekingen gewoon goed zijn behandeld. Zeker als er ook nog bloed is geprikt, want als bepaalde ontstekingswaarden verhoogd zijn, wijst dat duidelijk op een bacteriële infectie. Die dus moet worden behandeld met Ab.
Nee dat gaan ze niet aanpassen.juist omdat de gevomgen van kinkhoest erg heftig zijn voor jonge babies en na vaccinatie verloopt t ziekzijn minder dramatisch, aldus t rivm. Ik heb t gedeeld zodat iedere ouder zelf een afweging kan maken wat die wil doen.
Hoe vaak wordt er preventief (voor de zekerheid) een AB kuur uitgeschreven bij longontsteking terwijl de longontsteking ook vanzelf was over gegaan? Vandaar dat ik, als mijn kind of ik zelf ooit een long ontsteking op loopt, niet als vanzelf sprekend die AB kuur zal nemen maar eerst ga kijken of het lichaam vanzelf beter wordt ipv direct een medicijn te gebruiken wat de hele weerstand kan doen verlagen. "Een longontsteking door bacteriën kan ernstig verlopen. Daarom krijgt u meestal voor de zekerheid een antibioticakuur. Antibiotica helpen meestal snel en goed tegen bacteriën". https://www.thuisarts.nl/longontsteking/ik-heb-longontsteking
Nee, ze zullen het reguliere schema om die reden waarschijnlijk niet aanpassen maar gaan ze het inhaalschema aanpassen zodat er in hun inhaalschema komt te staan dat baby's die pas starten met drie maanden een DKTP/hib/HepB vaccinatie minder nodig hebben, zoals het RIVM jou persoonlijk heeft laten weten?
Om op je eerste vraag in te gaan: Vertel maar, hoe vaak? Dat kun je toch nooit zeker weten? Dus je zit wederom te gissen. Ik kom niet op mijn uitspraak terug, Nederland is behoudend met het voorschrijven van antibiotica. Als ze het dan bij twijfel toch doen (zoals in jouw linkje) , dan is het dus vanwege de ernst van het verloop van een niet behandelde longontsteking en zal het kind in kwestie ongetwijfeld ziek zijn. Prima reden wat mij betreft. Het is een longontsteking, geen neusverkoudheidje. Ik heb geen idee of er landelijke protocollen voor zijn, maar mocht je bang zijn dat ze onterecht met ab starten, kun je altijd vragen of ze eerst bloed willen prikken om de ontstekingswaarden te laten bepalen. Ik trek mij nu verder terug uit deze discussie.
Mijn 7 weken oude zoontje werd ziek. Luchtwegklachten, incl koorts. Was in contact geweest met iemand die achteraf kinkhoest bleek te hebben. Ga ik zitten wachten op kweekuitslagen? Natuurlijk niet! Wacht ik tot mijn zoontje zijn luchtwegklachten zelf te boven gaat komen (of niet)? Tuurlijk niet! Je moet echt wel een hele harteloze mama zijn, als je dan naast een ziekenhuisbedje een afwachtend beleid wil doordrukken. Zelfs preventies antibiotica heeft soms een doel. Kinkhoest bij een pasgeborene is levensgevaarlijk! Sorry Sandra, je kunt ook te ver gaan! Ik hoop echt dat mocht er ooit met jouw kinderen iets vergelijkbaars gebeuren, dat de kinderbescherming dan heel dicht in de buurt is. Dit is echt ziekelijk waar jij mee bezig bent. En nu laat ik me wederom verleiden tot een reactie, maar ik hoop zo dat alle mama's die dit lezen zullen begrijpen hoe ver jij ontspoord bent. Dit omdat mijn hart uit gaat naar alle kleine kindjes die zelf nog niet kunnen beslissen over hun gezondheid. Zoals eerder gezegd heb ik echt medelijden met je en ik hoop van harte dat je ooit weer zult landen op deze aarde. Zoveel achterdocht en hersenspinsel... dat wens ik niemand toe. Het leven is daarvoor te mooi namelijk.