Vaccineren of niet....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Itisuptome, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Dit kwam op mij over als smetvrees, niet de griepvaccinatie zelf.

Ook met antistoffen kun je een ziekte krijgen en overdragen op anderen maar de werking van het vaccin wordt bewezen door groepen mensen een vaccin in te spuiten en dan na afloop kijken hoeveel "antistoffen" er in het lichaam aanwezig zijn.

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Ik werk in een verpleeghuis met vrijwel alleen maar 70+ers. De generatie van voor de vaccinaties. Vrijwel alle bewoners heeft een broertje,zusje, neefje of nichtje of kind gehad die is overleden aan de ziekten waar onze kinderen godzijdank voor gevaccineerd kunnen worden
    En ik geloof echt wel dat de verbeterde hygiëne en voeding hier ook iets mee te maken heeft, maar laten wel alsjeblieft niet teruggaan naar die tijd....

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wat een ongelofelijk vermoeiende discussie is dit zeg. Abbonnement weg, ik weg. Dikke doei! :)

4. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Nee ik bedoel dat je nu zo'n houding hebt van Kijk mij eens met mijn niet-gevaccineerd kind, er gebeurt toch niks. Nee, tuurlijk niet, omdat 95% wel gevaccineerd is. ;)

Jij doet net alsof we allemaal wel kunnen stoppen met vaccineren en dat is gewoon niet waar. En als we jou volgen hoeven we ziektes niet alleen niet meer te voorkomen maar hoeven we ze ook niet meer te bestrijden met medicatie. Want ons lichaam lost t allemaal wel zelf op..
    Kijk eens naar Afrika wat zeer besmettelijke ziektes (ebola bv) kunnen aanrichten onder een bevolking. Dat gaat razendsnel. Laat staan in zo'n dichtbevolkt land als Nederland.
    En nee je kunt niet met iedereen rekening houden maar je bent ook niet de enige op deze wereld. Je bent een deel van een samenleving.

P.s Ebola is een voorbeeld, je hoeft niet weer met grafieken en cijfers te gaan gooien, bespaar me dat. En ga me ook niet vertellen dat dat ook wel vanzelf overgaat als een simpel verkoudheidje

5. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Wat voor ziekte zoal?
    Sterfte door mazelen was bijvoorbeeld al nagenoeg verdwenen vóór invoering vaccinatie, sterfte difterie was al op zijn retour voor invoering vaccin (met uitzondering van de oorlogsjaren) aan tetanus stierven per jaar ongeveer 30/50 personen en vandaag de dag nog niet eens een per jaar ondanks de velen die hun kind vaccinvrij op laten groeien en er geen zogenaamde groepsbescherming was voor tetanus.

Daarbij zijn al die gevallen uit het verleden dus niet of nauwelijks via lab bewezen en is het nog maar de vraag of het virus waar nu een vaccin voor is de veroorzaker is geweest van de ziektes.

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    In welke wereld leef jij?
    Met je eigen aannames en ideeën. .

Wees de mensen die wel vaccineren liever dankbaar...

Ben er klaar mee.
    Vind jezelf vooral geweldig en het meest belangrijk. Dan kom je er wel ;)

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Laat ik me toch weer verleiden. "Antistoffen" tussen aanhalingstekens...
    En die mensen in het verpleeghuis, dat zal allemaal best meevallen. Kan het lid die daarmee kwam een gedetailleerde lijst overhandigen met welk gezinslid aan welke ziekte overleden is? Maar alleen de gevallen waarbij het door lab bewezen is tellen mee. Anders is het misschien wel een hele andere ziekte. (Wel eentje waar hopelijk een vaccinatie voor is, als er zoveel mensen aan overlijden :) )

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Die aanhalingstekens zijn een foutje hoor! Sandra weet met al haar kennis natuurlijk prima dat antistoffen gewoon bewezen aangetoond kunnen worden. Dat we precies weten welke cellen ze maken en onder welke omstandigheden ze worden gemaakt. Wat er gebeurt als iemand door een bepaalde (genetische) afwijking deze niet kan maken etc.
    Dat is allemaal gewoon bekend, dus ik neem echt aan dat dat een foutje is 😉

9. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Ik zeg niet dat die antistoffen niet aangetoond kunnen worden maar dat je ook met antistoffen een virus op kunt lopen en het virus kunt verspreiden.

Het bewijs dat vaccins werken wordt vaak bewezen aan de hand van de antistof theorie. Men geeft je een vaccin in een onderzoek en gaat daarna meten of je antistoffen hebt en als je die antistoffen hebt zegt het onderzoek dat het vaccin werkt en beschermd maar dat klopt dus al niet.
    Ookal heb je antistoffen, dan nog kun je het virus krijgen en overdragen.

Je lichaam reageert trouwens nauwelijks op een dood vaccin als er geen adjuvants Aan toegevoegd worden.

"Zeer virulente ziekteverwekkers kunnen zelfs als ze verzwakt zijn nog een infectie veroorzaken, daarom worden ze geïnactiveerd, oftewel: gedood. Dat gebeurt door de bacterie of het virus te verhitten, te zuiveren of via chemische weg inactief te maken. Door dit inactiveren reageert het afweerapparaat minder dan bij een levend vaccin. Door toevoeging van een adjuvans - een hulpstof - neemt de afweerreactie echter weer toe".

Vaccins - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Voor iedereen die bang is voor resistentie tegen antibiotica etc, er is vanuit de overheid een nieuw plan op tafel gekomen (tegen teveel, te weinig en verkeerd antibioticagebruik. En dat terwijl Nederland al voorloper is op andere landen in de preventie hiervan):

Nationaal plan tegen antibioticaresistentie | NOS

Niet helemaal on-topic, maar dit staat wel in nauw verband met het wel of niet vaccineren natuurlijk

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mooi plan! Helaas lees ik weinig concreets...
    Misschien eerst de problemen over de grens aanpakken. Ik heb zelf ontwikkelingswerk gedaan in Indonesië en daar krijg je voor elke koortsje of verkoudheid een Ab kuur. Echt bizar! Baby's die in hun eerste jaar al 6 of meer kuren achter de rug hebben voor een simpele loopneus.
    En als je het dan uitlegt (virus vs bacterie bv en ook resistentie) dan zeggen ze het te snappen, maar nemen de kuur alsnog, want een arts is heilig. Om vervolgens na twee dagen te stoppen omdat de koorts al weg is. Hoezo kweken van resistentie?

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat is zeker bizar! Ik ben doktersassistente, en toch bestaat er helemaal nog niet zoveel 'awareness' (kon niet op nederlandse woord komen, haha) over AB. Mensen willen tegenwoordig niet meer uitzieken, het moet binnen een dag maar over zijn.

Ben het ook met je eens over dat vaccineren, en sta er versteld van dat er mensen zijn zoals SandraBe. Aan de ene kant frustreert het me enorm, dat zulke mensen het niet snappen in mijn ogen. Aan de andere kant lachwekkend wat voor argumenten ze heeft. Of non-argumenten eigenlijk... :p

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ze mogen blij zijn dat andere kinderen wel gevaccineerd worden en het aantal nieuwe uitbraken daarmee flink verlaagd wordt. Op die manier zijn hun kindjes enigszins veilig..

14. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Vind die nieuwe plannen van de overheid iets heel positiefs! Lijkt me ook niet goed voor je lichaam om voor ieder wissewasje een AB-kuurtje te nemen, het valt namelijk niet alleen maar de slechte bacteriën aan...

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Zeker.. het lastige is echt dat artsen het vaak niet zomaar uitschrijven..
    Heel veel mensen die ziek zijn eisen het bijna.
    Ik voel me niet goed kan de dokter mij niet even een kuurtje uitschrijven?
    Zelfs na uitleg is het vaak erg lastig voor mensen te begrijpen dat het zo niet werkt. Ontstaat zelfs wel ruzie door en patiënten die naar een andere HA vertrekken..
    helaas..

16. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Zo ben ik ook hoor :p als ik medicijnen wil bel ik de ha, hou t wel netjes natuurlijk. Maar ik betaal ervoor en t is mijn lichaam dus ik ga er meestal vanuit dat ze dan een receptje naar de apotheek sturen.
    Uitzieken gaat niet zo makkelijk vind ik, als ik naar mn vorige werkgever kijk.. Ze belden dezelfde dag van mn ziekmelding al 2x op of ik nou al beter was ;) tja dan maar stijf van de pijnstillers naar t werk haha

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat vind ik erg onverantwoord (medicijnen eisen omdat je er nu eenmaal voor betaalt). Wie zijn wij om te bepalen of die medicatie ook echt zin heeft?
    Veel griepjes/verkoudheidjes en koorts wordt veroorzaakt door virussen. Dan werkt antibiotica niet. Daar komt bij dat als antibiotica wel zin heeft het vaak net zo kang duurt om uit te zieken dan om een kuur te starten.
    Het gevaar is daarbij ook nog eens dat als je ooit echt iets gaat mankeren, dat Ab dan niet meer werkt (resistentie dus). Dan ben je echt verder van huis.
    Artsen hebben er voor geleerd (in ieder geval meer dan wij met onze Google). Een arts is niet heilig zoals vroeger, maar een beetje meer vertrouwen zou wel goed zijn.
    Iets met schoenmaker en leest. Ik ga een bakker ook niet vertellen hoe hij zijn brood moet bakken.

18. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    En het met deze levenshouding dan ook niet gek vinden als je uiteindelijk na het doormaken van een voor velen onschuldige innfectie ziekte een ernstige long ontsteking of iets dergelijks oploopt.

Bizar dat er mensen zijn, dat er werkgevers zijn, die hun personeel niet laten uitzieken...
    Helaas geldt dit ook voor kinderen. Ouders moeten aanhet werk en kind mag niet uitzieken, moet naar school/opvang omdat ouders moeten werken dus hup, medicatie erin, dan gaat het wel...

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb het inderdaad zelf meegemaakt. Ik was uitzendkracht en tot 3x aan toe was mijn vakantie uitgesteld. Helaas zorgt je lichaam ervoor dat je gaat rusten. Ik liep een fikse keelontsteking op waarbij eten onmogelijk was en drinken erg pijnlijk. Ivm niet eten ben ik na 3dagen naar de huisarts gegaan (iets dat ik meestal veel te lang uitstel ;) ). De ha schrok behoorlijk, want de ontsteking was heftiger dan ik toe wilde geven. Ik weet helaas nog steeds niet of de DUBBELE dosis AB nodig was geweest. Een enkele was in mijn ogen ook wel voldoende geweest. Ik ben 6dagen ziek geweest en 3x gebeld door mijn toenmalige werkgever wanneer ik weer begon.
    Slecht arbobeleid leidt tot meer ziekteverzuim. Dat is algemeen bekend. Teveel AB leidt tot resistentie, daarom zijn artsen gelukkig terughoudend met vooschrijven hier in Nederland.
    Ik weet niet of mensen hun kind niet uit laten zieken. Die zullen er best zijn, maar die moeten toch echt nadenken wat voor ouder ze zijn. Symptoombehandeling kan niet altijd kwaad trouwens. Bij 40graden koorts of hoger kun je juist beter koortsremmers gebruiken bijvoorbeeld. Het verschilt echter per situatie wat verstandig is. Paracetamol voor een verkoudheid zonder koorts is zwaar overdreven. Met koorts het overwegen waard (mits het wel hoge koorts is)

20. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Is natuurlijk ook wel heel erg offtopic, maar geef mijn kind ook niet bij een simpele koortsaanval een zetpil. Ben van mening dat een gezond lichaam dat heel goed zelf kan oplossen.

Deel Deze Pagina