Was ook cynisch bedoeld eigenlijk. Als je je tekst kunt aanpassen en een 'sorry' kunt toevoegen, dan kun je ook gewoon je lappen tekst verwijderen. Lijkt me dus gewoon opzet. Ze is duidelijk weer terug van vakantie.
Och.. we zijn er weer.. Heb geen zin meer in dit topic, kan iemand me vertellen hoe ik van dit topic af kom?
En zo lang ze dat niet door heeft bereikt ze idd het tegen tegenovergestelde, ook ik krijg stekels elke keer als ik dit topic leest. Dus hoe meer onzin ze plaatst ( ga zo door haha) dan worden er in elk geval meer kinderen ingeënt dat ooit je bedoeling was. Heeft het toch nog nut.
Na het lezen ben ik me een aantal dingen gaan afvragen. - Hoe durft SandraBe te leven? En op de computer te zitten, terwijl daar allemaal misschien wel schadelijke straling afkomt. Zou je niet in een betonnen bunker zonder elektriciteit moeten zitten, met allemaal alleen maar eigen geplant en gefokt eten. - Volgens mij weten maar weinig mensen hoe het afweersysteem werkt. Misschien kan je wat uitleggen over antigenen, antistoffen en bijvoorbeeld B-lymfocyten en T-lymfocyten en geheugencellen SandraBe. Dan snappen we hoe de werking van een vaccin is. En de belangrijkste vraag. Waar vind ik nou daadwerkelijk de juiste informatie over vaccineren. Ik weet het niet meer namelijk.
Dat is het probleem Fristi: Sandra gelooft niet in geheugencellen en antistoffen en het nut daarvan. Volgens haar is dat nooit aangetoond. En dat vind ik als specieel analist binnen de immunologie dan weer enorm lachwekkend.
Oww is dat het. Dus naast het feit dat er allemaal gifstoffen in de vaccins zitten, klopt ook nog de hele biologie niet. Mmm, goed om te weten dat mijn biologielessen op school niet klopten. Heb ik daar nou 6 jaar lang moeite voor gedaan op de middelbare school. Jammer dit, maakt het kleine beetje geloofwaardigheid van haar verhaal nog minder. Owja, en wel sneu dat je zulk zinloos werk doet zeg, als er toch niks van klopt 😉.
Door SandraBe begrijp ik nu ook waarom het (ondanks de opleiding) zo enorm slecht betaalt: het is allemaal onzin waar we mee bezig zijn...
SandraBe, zou je dan willen uitleggen wat jij denkt dat er gebeurt als er een virus of bacterie het lichaam binnendringt? Je zegt namelijk dat het lichaam zit zelf heel goed kan oplossen. Maar hoe doet dit lichaam het? En hoe komt het dat we niet 10 keer de mazelen kunnen krijgen, als er geen geheugencellen bestaan? Denk dat dit belangrijk is om te weten om de keuze te kunnen maken. En wat ik me afvraag: werken de vaccins nou niet? Of word je ziek van de stoffen die je in je lichaam spuit?
geldt dat nou ook voor allergieen? Ik bedoel, blijft het lichaam altijd maar 'onthouden' dat melkeiwitten oid slecht zijn? Of kan het lichaam dit ineens ook vergeten, waardoor een allergie verdwijnt? Dit lijken mij ook geheugencellen dan.....
In het geval van allergieën herkent je lichaam de stof als gevaarlijk en gaat hierop in de aanval. Ik kan dit niet precies uitleggen, m'n biologielessen zijn toch al een paar jaar geleden. Of de geheugencellen voor een allergie dan ook altijd blijven bestaan durf ik niet te zeggen.
Wil je een 'SandraBe'-antwoord of een serieus antwoord? Bij allergieën zijn idd ook geheugencellen betrokken, maar de hele cascade van de (afweer)reactie loopt net even anders. Zo zijn er andere soorten antistoffen betrokken (meestal IgE) en ook andere cellen (bv mestcellen) en andere stoffen (bv histamine).
Jullie houden het lang vol op dit onderwerp zeg! Er bestaan zeker allergieeen waar je overheen kunt groeien. Daar bestaat zelfs immmunotherapie voor. Dan dien je jezelf een jaar of langer steeds de allergische stof toe in een piepkkleine dosis .
We staan dagelijks bloot aan tal van virussen en bacterien en toch ben je niet heel je leven ziek. Hoe is dat mogelijk? Ook ziektes waartegen we vaccineren verlopen vaak zonder symptomen, zonder dat je er ziek van wordt. Op dit moment, bij elke hap lucht die ik neem adem ik virussen/bacterien in en weer uit. Zou je mij kunnen uitleggen waarom ik niet doodziek ben van al die virussen en bacterien? Zou je me kunnen uitleggen hoe bewezen is dat een bepaald virus/bacterie de veroorzaker is van ziekte terwijl veel mensen dit virus bij zich dragen zonder er ziek van te worden? Is er dan niet iets anders aan de hand, een andere oorzaak waardoor de ene persoon wel ziek wordt en de andere persoon niet? Ik weet niet hoevaak we ongemerkt het mazelen virus bij ons dragen. Wie weet kun je wel 100 keer of meer ongemerkt het mazelen virus bij ons dragen en verspreiden. Kinderen krijgen regelmatig koorts en vlekjes maar doorwelk virus dat veroorzaakt wordt? Geen idee aangezien er vrijwel nooit labtesten worden gedaan bij kinderen met vlekjes en koorts dus of er dan toevallig kinderen bij zitten die een of meerdere keren vlekjes in combinatie met het mazelen virus hebben weten we ook niet (en dan is het voor mij nog de vraag of het mazelen virus de veroorzaker is van de ziekte mazelen aangezien er ook veel mensen drager kunnen zijn van het mazelen virus zonder symptomen). Waar is het bewijs dat de vaccins werken? Laat jij jezelf regelmatig onderzoeken op het doormaken/verspreiden van ziektes waartegen je bent gevaccineerd?
Het feit dat het virus nog steeds rondzwerft, en we dus regelmatig dit virus bij ons dragen, maar niet ziek worden, zegt toch juist dat er geheugencellen bestaan? Anders zouden we steeds opnieuw ziek worden, omdat het lichaam steeds opnieuw moet ontdekken hoe ze de ziekte moeten bestrijden. Maar wat ik me dus nou afvroeg, ben je tegen vaccineren omdat volgens jou niet bewezen is dat het werkt? Of ben je tegen inenten omdat er allerlei gifstoffen inzitten? Je beantwoordt heel weinig vragen, gooit er alleen maar nieuwe vragen tegenaan. Ik ben oprecht geinteresseerd in dit onderwerp, wil graag weten wat ik over een half jaar moet doen zodra mn kleintje geboren is, wil me er graag in verdiepen. Daarom wil ik graag antwoorden in plaats van wedervragen.
Fristi, ik ben voor vaccineren, maar heb me ook goed ingelezen omdat ik ook niet blij werd van alle extra stoffen die er in te vinden zijn. Verder zijn mijn kids erg allergisch voor kippenei-eiwit, en sommige vaccins worden daarin gekweekt. Vandaar ook mijn zoektocht. Ik vind de heftigheid van de ziektes die ze kunnen krijgen toch wel de moeite waard om er tegen te vaccineren. Hieronder een goed stuk over afweer en geheugencellen, voor wie het interessant vind: Bioplek Afweer inleiding De membranen van cellen bestaan uit 2 lagen fosfolipiden en allerlei soorten membraaneiwitten. Aan die membraaneiwitten zitten vaak ketens van koolhydraten. De membraaneiwitten hebben verschillende functies. Ze dienen soms als doorlaatpost voor moleculen die niet via diffusie door het membraan kunnen. De eiwitten met koolhydraten zijn per organisme verschillend. Cellen kunnen elkaar herkennen aan deze membraaneiwitten. Mensen en dieren maken tegen cellen met vreemde stoffen in de membraan antistoffen. Een stof (meestal een eiwit met koolhydraatketen zogenaamde glycoproteïnen) die niet in je lichaam thuis hoort, een lichaamsvreemde stof , is een antigeen. Antigenen kunnen zitten op cellen van andere mensen, die je bijvoorbeeld met een bloedtransfusie of een orgaantransplantatie in je lichaam krijgt of op cellen van vreemde organismen zoals bacteriën, virussen en andere ziekteverwekkers die in je lichaam komen. Cellen met lichaamsvreemde stoffen worden door ons lichaam onschadelijk gemaakt. Dat kan op twee manieren: 1.Algemene afweer (a-specifieke afweer) Door speciale witte bloedcellen (leucocyten)worden vreemde cellen opgevreten (fagocytose). Deze witte bloedcellen vreten alles wat vreemd is (niet specifiek). 2. Specifieke afweer Andere typen witte bloedcellen maken antistoffen tegen specifieke antigenen of doden cellen die aangetast zijn door virussen en bacteriën. Het bijzondere is dat voor ieder mogelijk antigeen (miljoenen!) aparte lymfocyten in het lichaam zitten. Deze lymfocyten worden echter pas in grote getale gemaakt na een besmetting met dat vreemde antigeen. Het duurt na een besmetting dus even voor er voldoende antistoffen zijn om de indringer, meestal een bacterie of virus uit te schakelen. In die periode kan de ziekteverwekker zich zo snel vermenigvuldigen dat een mens ziek wordt. Zodra er voldoende cellen met antistoffen aangemaakt zijn, wordt de ziekteverwekker uitgeschakeld en geneest men. Als de aanmaakt te lang duurt, wint de ziekteverwekker. Na een tweede besmetting worden veel sneller antistoffen gevormd. Tijdens de eerste besmetting zijn geheugencellen gemaakt die informatie bevatten om bij een tweede besmetting zeer snel antistoffen te maken, zodat de ziekteverwekker snel uitgeschakeld is. Men is immuun tegen de ziekte.
@SandraBe: Ik denk dat het een stuk prettiger communiceren zou zijn als je gewoon antwoord geeft op de vragen, ipv 10 wedervraag te stellen.
Ja inderdaad zeg! Ik zal de arts de volgende keer vragen of ze die vaccinatie niet 2 keer kunnen zetten, voor de zekerheid. 😂