Vaccineren of niet....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Itisuptome, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dat is natuurlijk heel erg vervelend, maar als je het toch krijgt terwijl je wel gevaccineerd bent, is het verloop in het algemeen gelukkig milder.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Kinkhoest vaccin werkt niet meer goed, staat meende ik ook op de site van RIVM.

Hier wel geent tegen kinkhoest, mijn zoontje heeft ook kinkhoest gehad.
    En niet mild, heeft heel lang geduurd...

3. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Overigens overlijden er juist Door inenten kinderen aan hersenvliesontsteking.in geloof dat het in Japan is waar de dtkp verboden id daardoor.ik ben bij mijn jongste zoontje trouwens wel begonnen met inenten,ik merken na tijdje op dat hij een week na de enting begon te bonken met zijn hoofd....tegen bank en bed...hele dag Door en hard.dit ging 3weken Door..Toen het na een volgende enting weer begon ben ik mijn zoektocht pas begonnen.....en gelukkig heb ik de laatste paar niet gegeven.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Japanse baby's krijgen met 3 maanden hun eerste DKTP en tussen dan en 17 maanden in totaal 4 keer.
    https://www.jpeds.or.jp/uploads/files/JPS%20Vaccine%20Schedule%20English%2020140317.pdf

Hersenvliesontsteking kan net als bij alle infectieziekten waar tegen gevaccineerd wordt een complicatie bij vaccinatie zijn. Alleen, de kans op hersenvliesontsteking bij een infectieziekte is ongeveer 1000 keer zo groot als de kans op hersenvliesontsteking bij een vaccinatie.

5. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dit dus. Ter aavulling: De meningitis die wordt veroorzaakt door de meningokok c is sinds het invoeren van de vaccinatie gedaald van 230 naar 11 per jaar. Dus het invoeren werpt zijn vruchten af.

6. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Vervelend dat je zoontje er zo'n last van heeft gehad! Het klopt idd wat je zegt over de vaccinatie.
    Kinkhoest - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

7. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    En dat was begin jaren '90, toen de hygiëne net zo goed was als nu, zodat je dat als oorzaak van de daling kan uitsluiten!

8. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Als het geen japan is is het China of ik ben ik de war met de bmr prik!!

9. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Je kan iemand helemaal niet aansteken met pneumokokken. Die bacterieën zitten al in je lichaam en kunnen de overhand nemen en dan een ziekte veroorzaken.

Hep B is een SOA! Dat is niet een virus die door de lucht vliegt o.i.d.

Mijn zoon is in 2008 geboren en nooit tegen Hep B gevaccineerd omdat die vaccinatie pas sinds 2011 word aangeboden! Heeft hij de ziekte? Nee!
    Je bent er nota bene zelf niet eens voor ingeënt als kind (net als MenC overigens, die werd pas na 2002 aangeboden)
    Laat jij jezelf nu ook nog voor al die ziekten inenten? Vast niet, net als al die anderen die hun kind wel vaccineren maar zelf niet om de 15 jaar een herhalings prik halen. Want ja.. de prikken die je kind krijgt werken niet je hele leven.

Ik laat mijn kind vaccineren tegen de meest 'erge' ziektes, en pas vanaf 1 jaar. Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn kint tegen een soa in te enten. Net als de hpv prik waar onvoldoende onderzoek naar is gedaan. En bovendien zijn dat besmettingen die je zelf in de hand hebt.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Behalve sexueel overdraagbaar is HepB ook via bloed overdraagbaar (bloedtransfusie of met besmet bloed in aanraking komen). Of via een beet van een dier. Of je gaat op vakantie naar een land waar HepB een nog voorkomt en door de GGD wordt geadviseerd om te enten.

11. VSC

VSC Niet meer actief

Het is lastg dat t van die "cocktails" zijn met meerdere ziektes tegelijk. Difterie is een veel ernstigere ziekte dan Kinkhoest bijv maar je kunt niet echt per ziekte kiezen wat je belangrijk vind.
    Als ze dat wel zouden doen moet t kind tientallen keren geprikt, dat is ook weer niks.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, het was Japan, en het is een sprookje dat tegenstanders van vaccineren steeds weer aanhalen. Waarschijnlijk omdat Japan lekker ver weg is en het dus moeilijk te controleren is of het waar is :(

Er is een periode geweest waarin in Japan inderdaad pas vanaf 2 jaar tegen kinkhoest werd gevaccineerd. Dat had een sterke stijging van het aantal doden n.a.v. kinkhoest tot gevolg, ze zijn zich rotgeschrokken en hebben het meteen weer omgegooid.

13. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ieder zijn ding, hier kreeg zoonlief wel zijn prikken. Ik zou niet voor mezelf instaan als hem iets zou overkomen, zoals een ziekte die waarschijnlijk te verkomen was. Ik ben op dat gebied niet zo'n vergevingsgezind mens.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Het feit dat mensen heb B een soa noemen bevestigd wel dat veel anti enters zich niet echt ingelezen hebben.

15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik ben op mijn 17e alsnog gevaccineerd voor MenC. Was dat niet landelijk, dat iedereen onder een bepaalde leeftijd alsnog gevaccineerd werd? Het gebeurde in ieder geval in een grote gymzaal met troepen tegelijk.

Natuurlijk heb je gelijk over de besmettelijkheid van de meningokok, maar dat is geen reden voor mij om de vaccinatie dan maar over te slaan. Heb je wel eens een foto gezien van een kind met een meningokokken sepsis? Dat wens je je ergste vijand niet toe, afschuwelijk. Ik vind het wel een van de meest 'erge' ziekten. Hoort deze bij de vaccinaties die jullie wel geven?

16. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Wanneer was dat dan Noushka?

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    O noushka... Ik had me zo voorgenomen om me niet te mengen in (wederom) deze discussie, maar hepatitis B een soa??? Een ziekte die je zelf in de hand hebt???
    Ik vind het echt heel erg moeilijk om begrip te hebben voor mensen die (om niet-medische redenen) niet vaccineren, dat geef ik eerlijk toe, maar ik vind het echt nog moeilijker om te dealen met uitspraken en statements omtrent vaccineren die gewoon echt niet kloppen.
    Lees je alsjeblieft goed in voordat je besluit je kind het voorrecht van vaccineren te ontnemen!
    En doe het dan met de juiste overwegingen.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Of Roos, wel eens naast een klein kind op de ic gezeten met kinkhoest?
    Veel mensen doen zo makkelijk over 'die onschuldige kinderziektes'. En aan de ene kant snap ik dat best, want ja ach, hoe vaak komt het voor?
    Gelukkig heel weinig. Oa door vaccineren. En ik hoop van harte dat we dat zo houden.

19. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik ben het helemaal met je eens.

20. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kinkhoest is afschuwelijk. Ik heb maandenlang lopen hoesten. Je raakt zo verzwakt dat een simpele valpartij al gebroken ribben oplevert (en toen werd dat hoesten dus nog pijnlijker).

Deel Deze Pagina