Vaccineren of niet....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Itisuptome, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Voor Hep B wordt je ook geent als je een medische/para-medische opleiding doet, juist omdat Hep B. erg besmettelijk is, volgens mij 100x meer besmettelijk dan HIV.
    Een speekselsputter kan in theorie al een besmetting geven.

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik vind het gewoon egoïstisch om niet in te enten. Je brengt niet alleen je eigen kind in gevaar, maar ook die van een ander. Doordat jouw kind vatbaarder is voor ziektes maken ingeënte kinderen met kans om alsnog zo'n ziekte krijgen, weliswaar in lichtere vorm dankzij de inentingen, maar helemaal immuun ben je nooit.

Bedenk dat een ziekte als polio niet meer voor komt in Nederland, juist doordat iedereen zich liet inenten. De ziekte kreeg geen kans meer om te verspreiden en komt daardoor hier vrijwel niet meer voor. Juist door te blijven inenten zal deze ziekte niet epidemisch worden als deze toch weer terug komt.

Overigens heb ik zelf niet alle inentingen gehad. Omdat ik de bof al heb gehad voor ik ingeënt zou worden heeft mijn moeder deze inenting geweigerd (en in mijn ogen geheel terecht). Doordat de cocktail toen aangepast moest worden heeft ze een aantal andere inentingen uit eigen zak moeten betalen. Dat vind ik eigenlijk schandalig. Als iemand al antilichamen tegen een ziekte heeft, spuit je er toch niet meer bij?

Ik ben dus voorstander van het inenten.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij vaccineren heel bewust wel, mijn grootvader heeft zijn hele leven last gehad van de verlammingen die hij over gehouden had aan polio en ik ben heel blij dat ik en mijn kinderen nu in een tijd leven waarin dit soort dingen vaak te voorkomen zijn.

4. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dit! niks aan toe te voegen

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ws bedoelen ze dat het niet via de lucht overgedragen wordt, zoals met een hoop andere kinderziektes... En dat klopt iig wel. Je krijgt geen HepB omdat je besmette lucht inademt ;)

6. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Ik denk dan, wat voor bijdrage leveren al die opeenstapeling van vaccins die een jonge baby wel vaak al heeft gehad in het krijgen van (ernstige) complicaties bij waterpokken of mazelen?

7. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Gelukkig is het een vrije keuze. Stel dat ze het gaan verplichten, zoals in Amerika het geval is, zitten we straks allemaal verplicht aan de jaarlijkse griepvaccinatie, je kind wordt verplicht tegen waterpokken gevaccineerd, direct of enkele dagen na de geboorte verplicht tegen hepb gevaccineerd en zo kunnen er nog tig vaccins aan het rijksvaccinatie programma toegevoegd worden die we dan verplicht in moeten laten spuiten. Fijn dat we in Nederland de keuze hebben óf je laat vaccineren en zo ja waartegen je je zelf of je kind laat vaccineren.

8. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Hoever zou je willen gaan om je dochter te vaccineren voor de anderen? Waterpokken ? Jaarlijkse griepvaccinatie? Kan allemaal gevaarlijk zijn voor de zwakkeren in de samenleving. Waarom je dochter nu al laten vaccineren tegen rode hond en haar niet zelf laten kiezen of ze dat vaccin wil als ze een kinderwens heeft?

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113

Tja, waarom geef je je kind groente en fruit, een bedtijd en een schoolopleiding? Je kan ook wachten tot ze daar zelf voor kiest.

10. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0

De website en fb groep van vaccinvrij gaat over veel meer dan aluminium. Daarbij wordt flesvoeding niet rechtstreeks je huid in gespoten maar gaat dit via de mond, maag, darmen. De natuurlijke weg.

Ik raad een ieder aan die op zoek is naar wel of niet inenten zowel,de pagina's met informatie die vóór vaccineren zijn te lezen als de pagina's die vóór vaccinvrij opgroeien zijn.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Stoffen opnemen via de huid is toch ook natuurlijk? Of wat doe je anders met vitamine D bijvoorbeeld?

12. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Voor groene en fruit kiest mijn kind ook.
    Ik geef het mijn kind, bied het mijn kind aan en hij mag kiezen of hij het wil eten.
    Op het eten niet in zijn mond als hij niet wil, hij hoeft niet aan tafel te blijven met een bord vol eten tot het op is.

Hij mag later zelf inderdaad bepalen of hij een schoolopleiding wil gaan doen of niet. Tot die tijd zal het hier zeer waarschijnlijk unscholing worden waarbij ook weer mijn kind kiest waar zijn belangstelling naar uitgaat en wat hij wil leren.

Maar stel je hebt een kind wat om wat voor reden dan ook niet wil eten dan zul je andere maatregelen moeten treffen. Zonder eten ga je dood, zonder rode hond vaccinatie blijft je kind leven dus de hele vergelijking vind ik een beetje mank.

Dus waarom geef je nu al het rode hond vaccin aan je kind terwijl het nog lang geen kinderwens heeft?

13. bsmits

bsmits Actief lid

29 apr 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik zet er ook bij onder andere. Er wordt inderdaad meer beschreven, maar ook daarvan zijn niet alle argumenten valide. En wat denk je dat er met de voedingsstoffen (en dus de aluminium) gebeurt in je maag en darmen? Het wordt opgenomen in je bloed. Idem de geinjecteerde vaccinaties.
    Het enige wat ik er mee aangeef is om verder te blijven denken en lezen. Het aluminium haal ik aan als voorbeeld van een van de verschrikkingen van vaccinaties, wat eigenlijk geen verschrikking is.

14. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Nee, tenzij je de vitamine d injecties bedoelt.
    Vitamine d door de zon komt op je huid terecht waarna het verder je lijf ingaat. Het wordt niet met een injectie naald dwars door je huid heen ingespoten.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar wat is je punt dan? Als vaccins via een pil zouden gegeven worden, zou het wel ok zijn? Maar het is fout omdat het een injectie is?

16. VSC

VSC Niet meer actief

Nee niet alle vaccinaties hoeven verplicht te zijn. Maar bijvoorbeeld niet laten inenten tegen Difterie vind ik echt niet verantwoord. Omdat de ziektes niet meer voorkomen snappen sommigen niet meer hoe ernstig die zijn, blijkbaar moeten ze daar eerst weer voor terugkomen

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    O Shakes, vraag het niet! Hier komen problemen van ;)

18. VSC

VSC Niet meer actief

Niet om t 1 of ander maar aan andere ziektes waar een kind dan niet voor is ingeënt kan je kind gewoon aan doodgaan. Zonder rode hond vaccinatie kan je kind de mazelen krijgen en overlijden.

19. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    In ieder geval gaat het via een injectie nog vele malen onnatuurlijker en dan die stoffen via de mond binnen krijgen.
    Of het ok is om het vaccin met alle (giftige) hulpstoffen als pasgeboren baby via de mond binnen te krijgen weet ik niet maar ik kan me zo voorstellen dat een lichaam beter in staat is gifstoffen af te voeren die via natuurlijke weg zijn binnen gekomen dan dwars door de huid maar hoe minder gifstoffen (dus ook hoe minder vaccinaties), des te gezonder je baby lijkt me zo.

Zoizo zou ik mijn gezonde pasgeboren baby enkel aan moedermelk blootstellen en aan niets anders dus zou ik ook geen vaccinatie met al zijn chemische toevoegingen in pilvorm (als dat zou bestaan) of druppels (zoals het oraal polio vaccin) geven.

20. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Nou, vertel op zou ik zeggen :D Wat voor bijdrage levert dat? Of zit je te speculeren? Want zo kan je je veel afvragen wat eigenlijk niet concreet ergens op gebaseerd Is.
    Ik zie zelf niet in hoe de vaccinatie tegen ziekte A opeens complicaties oplevert van ziekte B?

Deel Deze Pagina