Vaccineren, we twijfelen zo

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lamode, 9 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is natuurlijk erg jammer. Verschrikkelijk voor dat meisje.

Maar mijn neefje is bijna gestorven als baby door een simpele dosis Ibuprofen. Was allergisch, wisten ze uiteraard niet. Alle ibuprofen dan maar meteen verketteren?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Dit inderdaad.
    Er zullen inderdaad kindjes reageren op vaccinaties.
    Net als op pinda's. Of penicilline.
    Maar als we alles uit het leven moeten bannen waar allergisch op gereageerd kan worden, blijft er weinig over.

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.502
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heb idd. nog steeds geen antwoord van diegene die ik vroeg wat die vaccinatieschade dan inhoudt.....

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.502
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dan ook geen koude melk, appelsap, ijs (raak van alledrie aan de dunne) en melkchocola (gaat mn luchtpijp van dicht zitten) meer.

Jammer voor alle lekkerbekken ;) :p

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

En dus net als met een pinda allergie reageert de ene er niet op, de ander een beetje en weer een andere kan er dood aan gaan ;)

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hoe is dat bewezen dan? wel bizar dat de gemiddelde mens steeds langer is geworden de laatste decennia, terwijl het aantal gevaccineerden toegenomen is.

7. Loesje86

Zei ik ergens dat je door vaccinaties allemaal een groeiachterstand krijgt?

8. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Bewezen vaccinatieschades staan gewoon in de bijsluiters. Kleine greep uit de lijst die bij de BMR staat:
    - Aseptische meningitis
    - Trombocytopenie
    - Gezichtsoedeem
    - Prikkelbaarheid
    - Ataxie
    - Retinitis (ogen)
    - Doofheid
    - Hevige neusslijmvliesontstekingen
    - Ontstoken bloedvaten

Dus daar lijkt me niets vaags of onduidelijks aan?

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Nee maar je zegt wel dat het bewezen is. Vind het zelf ook raar aangezien de meeste groeistoornissen door een chromosoom afwijking komen of door nog niet aantoonbare redenen ( en dan neem ik even niet mee dat een groeivertraging door ondervoeding kan ontstaan) maar aantoonbaar bewezen door vaccinaties heb ik nog nooit van gehoort. Dus mocht je een medische bron hebben, ben ik geïnteresseerd aangezien groeistoornissen in de familie voorkomen.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113

Ik wil weten hoe het bewezen is. Verder zal ik maar niks schrijven voor de duidelijkheid... Pff

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Klopt. Wel eens de bijsluiter van paracetamol gelezen? Of de gemiddelde antibiotica?

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar de term ‘vaccinatieschade’ vind ik zo vreemd, dat klinkt voor mij heel anders dan ‘bijwerkingen’. Zeker omdat die term veel wordt gebruikt voor oa adhd en autisme als gevolg van vaccinaties, heeft het voor mij een heel andere lading.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Even hierop aanhaken:
    Er wordt nu onderzocht of ADHD in je dna zit (onderzoek wordt nu gedaan, mijn zoon doet er aan mee). Hopelijk ontkracht dit dan eindelijk alle gedoe omtrent vaccinatieschade.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dat komt helaas hoogstwaarschijnlijk door de groeihormonen in ons vlees.

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Klopt. Daarom ben ik ook heel benieuwd hoe er bewezen is dat een groeiachterstand door vaccinatie komt ;)
    Er zijn namelijk legio oorzaken voor een groeiachterstand, waar vaccinaties zo ongeveer de minst waarschijnlijke lijken wat mij betreft

Nescio en Boommm vinden dit leuk.
  16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, mij ook.
    Dus ik hoor ook graag de bewijzen ;)

En als ik bewijs heb dat ADHD in je dna zit, dan horen jullie het hier gelijk :)

Fuddey vindt dit leuk.
  17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar dat was juist het punt. Vreselijk als mensen iets overhouden aan vaccinatie. Maar er zijn ook vreselijke gevolgen aan het gebruik van (voor anderen) doodnormale dingen.

Daarom vind ik het altijd gek als antivaxxers zo'n ongelooflijke tegenslag van één persoon aangrijpen als reden voor niet vaccineren. Want dan zou volgens mijn familie niemand dus ooit nog ibuprofen mogen gebruiken. En zijn pinda's voortaan beter ook verboden.

18. Loesje86

Ik kan je helaas niet de bewijzen zwart op wit geven, dat zou ook wel een beetje vreemd zijn natuurlijk. En daarom weet ik ook dat de meeste dit wegwuiven, waardoor er dus geen vaccinatieschade bestaat volgens hen, soort van recht praten wat krom is.

19. Loesje86

Dat werkt andersom toch precies zo? Ik vind dat ook een beetje vreemd ;)

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Niemand ontkent bijwerkingen toch?

madelein vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina